Windows 7 Home Premium, DVD, OEM, 64bit, NL

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Goedemiddag.

Eigenlijk een simpele ja/nee vraag (in een lang verhaal :+ )

Wegens het overlijden van mijn oude hardware wil ik een nieuwe pc kopen. Nu blijkt alleen dat de leverancier alleen windows 8 kan leveren. Na kort mij hierop te hebben georienteerd, schrik ik alleen maar af hiervan.

Een pc is voor mij een pc dus ik laat mij geen "tiles" tabletinterface door mijn strot rammen. Ik heb namelijk begrepen dat je niet voor de volle 100% voor het traditionele bureaublad kan kiezen, en dat je dus altijd iets van het tile interface nodig hebt (correct me if im wrong). Mij niet gezien...

Wegens ontzettend fijne ervaringen met w7 64 op mijn oude pc, heb ik het liefste deze gewoon weer.

Dit wordt de hardware:

i3570 @ 3.4Ghz
Corsair 16 gb memory kit
NV 670 GTX
Seagate baracuda 1TB HD 7200 rpm

Volgens de verkoopmedewerker had ik een speciale versie van W8 nodig omdat de standaard W8 versie maar tot 8 gb geheugen zou gaan of zo iets raars :S Dit brengt mij dus in twijfel.

Geld dat nu ook voor de W7 die ik wil aanschaffen: Windows 7 Home Premium, DVD, OEM, 64bit, NL

Te koop via:
http://afuture.nl/productview.php?productID=12106

Gaat deze versie werken met deze hardware? Bootable dvd-tje etc, die ik gewoon zelf kan installen op de nieuwe hardware?

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelscott
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-07 22:23
Die windows 7 home premium 64 bit oem gaat sowieso wel werken, kan ik je uit eigen ervaring (i7, 16 gb geheugen) melden!
Dus JA!

[ Voor 6% gewijzigd door michaelscott op 21-04-2013 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-07 00:05
die verkoopmedewerker lult maar wat...
en met Windows 7 Home Premium 64 kan je idd gaan tot 16GB

Memory Limits for Windows Releases
MSDN: Memory Limits for Windows Releases (Windows)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Volgens de verkoopmedewerker had ik een speciale versie van W8 nodig omdat de standaard W8 versie maar tot 8 gb geheugen zou gaan of zo iets raars :S Dit brengt mij dus in twijfel.
De 64-bit versies (overigens bij meer dan 3GB geheugen moet je gewoon een 64-bit versie pakken als je slim bent) ondersteunen 512GB geheugen. De verkoper is dus een nono, weg er mee.
Ik heb namelijk begrepen dat je niet voor de volle 100% voor het traditionele bureaublad kan kiezen, en dat je dus altijd iets van het tile interface nodig hebt (correct me if im wrong).'
Onzin, je hebt gewoon een desktop, ik weet niet waar je je advies vandaan hebt maar ik zou maar eens gaan spelen met Windows 8. Het is net als whisky, sommige gooien het door de cola, maar je moet de puurheid leren waarderen :-)

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-07 21:10

D4NG3R

kiwi

:)

Welke variant van Win8 gaat dit eigelijk om? Want je kan Win8 serials namelijk gebruiken voor dezelfde versie van Win7 ;) misschien hoef je helemaal geen nieuwe te kopen!
Wim-Bart schreef op maandag 22 april 2013 @ 01:27:
De 64-bit versies (overigens bij meer dan 3GB geheugen moet je gewoon een 64-bit versie pakken als je slim bent) ondersteunen 512GB geheugen. De verkoper is dus een nono, weg er mee.
incorrect het ging volgens de verkoper over Win8, my bad.

Even wat anders:
Win7 Home Premium x86-64 gaat tot 16GB.

Houd er wel rekening mee dat je bij deze 16GB ook het VRAM moet tellen, dus je mist ten alle tijden minstens 1GB aan adresseerbaar geheugen - of dit nou VRAM of werkgeheugen is.

Is dit problematisch? Nauwelijks.

[ Voor 71% gewijzigd door D4NG3R op 22-04-2013 01:38 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
Wim-Bart schreef op maandag 22 april 2013 @ 01:27:
[...]

[...]

Onzin, je hebt gewoon een desktop, ik weet niet waar je je advies vandaan hebt maar ik zou maar eens gaan spelen met Windows 8. Het is net als whisky, sommige gooien het door de cola, maar je moet de puurheid leren waarderen :-)
Thx voor je feedback. Kan ik dus wel een "traditionele" startknop instellen? Dus zonder een start-iets waarmee in naar de tile-interface ga :S

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiddle
  • Niet online
ajouin schreef op maandag 22 april 2013 @ 01:08:
die verkoopmedewerker lult maar wat...
en met Windows 7 Home Premium 64 kan je idd gaan tot 16GB

Memory Limits for Windows Releases
MSDN: Memory Limits for Windows Releases (Windows)
Dank je, deze link zeker nuttig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Fiddle schreef op maandag 22 april 2013 @ 10:13:
[...]

Thx voor je feedback. Kan ik dus wel een "traditionele" startknop instellen? Dus zonder een start-iets waarmee in naar de tile-interface ga :S
Zeker
Ik gebruik het sinds de introductie van Windows 8 en vindt het gewoon super werken. Waarschijnlijk komt in Windows 8.1 een soort van startknop terug

Johann Sebastian Bach

Pagina: 1