Problemet met XFX HD4870

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 436360

Topicstarter
beste tweakers,

Ik heb een nieuw moederbord gekocht omdat mijn vorige PCI-E slot kapot was. Ik heb ook een nieuwe grafische kaart gekocht met 2 fans. Ik heb maar 1 fan slot voor de GPU op m'n moederbord, dus ik sloot er maar 1 aan na overleg met de verkoper die zei dat het niet erg zou zijn. Als ik hem eenmaal aandoe krijg ik maar een fractie van een seconde signaal, zie ik een flits van wat de computer doet en dan weer 5 seconden helemaal niets. dan weer een fractie van een seconde het bios scherm, en dan weer niks. Van windows heb ik wel het laadscherm nog gezien maar verder helemaal niks. Ik heb een DVI-VGA converter en heb allebei de connecties geprobeerd, maar doet het allebei niet. Iemand enig idee wat hier het probleem is? Aan drivers hoort het niet te liggen volgensmij. Ik had eerst ook een 4870, wel van een ander merk maar de drivers daarvan staan er gewoon nog op. Ik hoop dat iemand me kan helpen want ben er onderhand wel doodziek van dat het maar niet werkt.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibai
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat de fan van grafische kaart op het moederbord moet worden aangesloten.
Normaal zit dit fanslot op de gpu zelf en is die kabel zo kort dat je hem nergens anders kan aansluiten.

Is het wel degelijk een nieuwe grafische kaart, hij komt namelijk uit een oudere reeks(we zitten nu 3 reeksen verder), in elk geval laat je hem best testen door de verkoper.
Als dit niet mogelijk is kan je deze grafische kaart beter eens uittesten in een andere computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Wat een lap tekst zeg, paar alinea's zou de leesbaarheid significant vergroten.

Die nieuwe videokaart is dus een XFX HD4870? Daar zit maar 1 ventilator op.

Afbeeldingslocatie: http://img402.imageshack.us/img402/22/hd487azwfc2h.jpg

of bedoel je met "fan slot" de PCI Express stroomaansluiting, rechtsboven op bovenstaande afbeelding.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.erodov.net/portal//reviews/guide/pci-e-connector/pci-e-power-connector-2.jpg

Zo te zien moet je bij XFX een account aanmaken om ondersteuning te krijgen, dat gaat me te ver.

Wellicht kan TS zelf uitzoeken of die kaart vereist dat beide PCI-E Power connectoren zijn aangesloten.

Welk merk & type voeding heb je eigenlijk?

Neem aub Het algemeen beleid #quickstart (nogmaals) goed door.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 63975 op 21-04-2013 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 436360

Topicstarter
@ Thibai Het is een 2e hands kaart en heb inmiddels me geld terug gestort gekregen. Misschien breng ik hem nog naar de computer winkel om hem te laten testen, maar ik denk dat de kaart gewoon kapot geleverd is.

Er zit wel degelijk een fanslot op mijn moederbord. De kaart is dan ook een mod van het origineel.

@fridgeman Power kabels uiteraard aangesloten en die staan los van de fans omdat dat een mod is. Voeding weet ik niet precies uit m'n hoofd maar levert iedergeval 500W. Er gaan ook geen lichtjes oid branden op de kaart. De fans gaan wel draaien maar dat staat los van de kaart. Ik heb nu een VGA update van me moederbord geinstalleerd, denk niet dat dat veel zal uitmaken maargoed kan t altijd proberen. zal morgen de resultaten posten. maar ik verwacht eerlijk gezegd niks