De noodzaak van eigen inzet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr.McKay
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 19-06 16:25
Onlangs de opmerking gekregen van een mod omdat ik teveel threads had gestart over een bepaald onderwerp zonder dat ik er zogezegd te weinig inzet had voor vertoond.
Ik probeer nochtans altijd eerst via Google een antwoord te vinden vooraleer ik een thread start, in dit geval aankoopadvies over een laptop.
Ik kan best begrijpen wanneer je 3 à 4 threads start met min of meer dezelfde vraag, dat je daar een opmerking over krijgt. Maar misschien toch even vermelden dat hoewel Google heel behulpzaam en informatief kan zijn, het gewoon boordevol tegenstrijdigheden staat. Over één bepaald onderwerp krijg je evenveel pro's als contra's.
Hoe kan je je dan als consument een oordeel vormen ?
Reviews en 'zogezegde' user reviews zijn één ding, echte feedback van mensen die één of ander product gekocht en gebruikt hebben is nog altijd het beste. En zulke meningen en beoordelingen vind je enkel op een forum.

Nu, dit is geen probleem dat zich enkel voordoet op tweaker.net. Dit gebeurt op alle fora. Al te vaak krijg je de opmerking 'Google is je vriend'.
Tja, ok dan, misschien moeten we alle fora gewoon stopzetten en ons heil zoeken op Google of een andere zoekmachine want als je teveel vragen stelt ben je blijkbaar te lui om zelf te zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02:58

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Ok, even in een eigen topic.

Wat ik mis in jouw topics is een aanwijzing dat je ook daadwerkelijk gezocht hebt. Welke positieve en negatieve ervaringen heb je gevonden en hoe waardeer je die? Waarom wil je nog meer (tegenstrijdige) ervaringen van mensen die je net zomin kent als de mensen die de andere reviews hebben geplaatst? Jouw topics zien eruit of je een snel antwoord wil hebben zonder enig eigen onderzoek en meer niet.

[ Voor 88% gewijzigd door Dirk op 21-04-2013 16:49 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
De topics die gesloten zijn, bevatten een startpost van welgeteld twee regels text.
Wat is dan niet te begrijpen aan de kritiek van de mods?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Heb je De Quickstart al een doorgelezen? Daar staat precies waarom al die extra info nodig is.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dr.McKay schreef op zondag 21 april 2013 @ 15:58:
Ik probeer nochtans altijd eerst via Google een antwoord te vinden vooraleer ik een thread start, in dit geval aankoopadvies over een laptop.
Ik kan best begrijpen wanneer je 3 à 4 threads start met min of meer dezelfde vraag, dat je daar een opmerking over krijgt.
[...]
Tja, ok dan, misschien moeten we alle fora gewoon stopzetten en ons heil zoeken op Google of een andere zoekmachine want als je teveel vragen stelt ben je blijkbaar te lui om zelf te zoeken...
Je mist een belangrijke optie: laten zien dat je moeite hebt gedaan. Als je op Google hebt gezocht, met welke keywords? En wat kwam er uit die zoektocht, en waarom is dat niet behulpzaam? Wat heb je verder nog meer gedaan?

Een goede startpost bevat dergelijke informatie, en zal echt niet zo snel op slot gaan. Tweeregelige startposts "is deze shop goed?" daarentegen wel :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Naast de al in Het algemeen beleid #quickstart genoemde redenen (scheelt je medemens dubbel werk, en "omdat het moet" om ons forum leuk te houden): bij topcistarts waaruit blijkt dat je je huiswerk hebt gedaan, zullen mensen eerder zin hebben om je ook daadwerkelijk te helpen.

Als user (dus los van de mod-pet) ben ik veel minder geneigd iemand te helpen als ik zie dat hij vooral vragen stelt en niets zelf toevoegt. Dus als je toch al hebt gezocht: zeg even wat dan de resultaten waren (niet: "ik heb gezocht, wel 20 pogingen" maar "zoeken op X suggereerde Y, maar dat helpt niet want Z. Idem zoeken op A, want B"). Jouw voordeel: mensen helpen je eerder. Voordeel van de mensen die hun tijd bestenden aan jouw probleem: ze hoeven geen voorstellen te doen die je al lang en breed hebt geprobeerd.

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 21-04-2013 23:13 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Niet alleen dat: je krijgt domweg geen nutteloze replies omdat mensen met dezelfde dingen aankomen die je al geprobeerd of gevonden hebt.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1