Toon posts:

Klein moederbord, Grote case.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een acer aspire x5400 met een nieuwe grote case.
Ik wil graag een geluidskaart kopen voor mijn headset. Ik heb nog een PCI-e port over.
Het probleem is dat de slots/gleuven achter in mijn case te laag zitten. De bovenste 2 heb ik voor mijn videokaart gebruikt en daarboven (voor PCI-e) is geen slot. Ik heb gekeken en volgens mij kan het moederbord niet vereder naar beneden. Totaal heb ik 7* slots.
Is er nog een andere oplossing dan zelf gaatjes erbij booren?

Groeten,
Marten

Verwijderd

Welke kast heb je? Je zou denken dat als je een grotere kast neemt je ook juist meer sloten krijgt? Heb je geen foto?

Verwijderd

Ik denk dat je jezelf heel wat werk kan besparen als je een goedkope externe usb geluidskaart aanschaft.

Ik doe even een gok (niet als kritiek, om te helpen)

Je hebt een small form factor Acer x5400, maar je wilde de videokaart upgraden, dus je hebt een dubbelslots videokaart gekocht die daar niet in past. Dus er moest een grotere kast komen, met een sterkere voeding voor de videokaart, die gelukkig genoeg past.
Je hebt het moederbord daarin overgezet en so far so good, het werkt. Maar je nieuwe kast heeft geen front panel audio die direct past op je moederbord. (Misschien is de aansluiting op je moederbord niet-standaard).
Dus moet er een nieuwe geluidskaart bij.
Dat past in principe wel op het lege slot van je moederbord maar het moederbord is geen standaard micro-atx, en daarom zit een eventuele pci-express geluidskaart kaart hoger dan de uitsparingen in de nieuwe kast waar de kaart in zou moeten vallen.

Een normale atx-kast heeft 7 slots. Je zei dat je er 6 hebt. Dit klinkt als een niet-standaard kast. Wat voor kast heb je nu?

Ik zou als je met een usb-kaartje genoeg hebt, het daarbij houden.
Anders zal je echt aan het modden moeten.
Weeg af of de kosten de moeite waard zijn.

• shailo
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 06-07-2025
Ik zou denken aan iets als dit:
http://www.ebay.com/itm/E...Capacitor-S-/300820518430
Klinkt nog goed ook.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt allemaal,

Wat Flopt zei klopt zo ongeveer wel.
Ik wou inderdaad een betere videokaart en voor die videokaart had ik ook een betere voeding nodig ja. De videokaart zelf paste niet eens in de oude kast en dus kocht ik een nieuwe.

De kast die ik nu heb is een Cooler Master Elite 310. Sorry van de slots, hij heeft er inderdaad 7.

De reden waarom ik een geluidskaart wil kopen is omdat ik sinds kort een surround headset heb (Tritton Pro+) en als ik hem gewoon aan mijn moederbord verbind is het geluid niet heel erg goed. Met deze headset kan ik ook een optical cable gebruiken i.p.v. gewoone aux stekkers.
Ook wou ik intern omdat je CPU dan minder gestrest word.

Verwijderd

Oef... Zo'n headset maakt het nog wat gecompliceerder.

Ik denk dat het bijna goedkoper en makkelijker gaat worden om een ander moederbord (en waarschijnlijk geheugen) te kopen. Tenzij je twee rechterhanden hebt en kan casemodden.

Kun je wat gegevens geven over de onboard geluidschip die je nu hebt?
Wat voor aansluitingen heb je achterop je pc en zijn ze allemaal bereikbaar? Kun je daar eventueel een foto van laten zien?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2013 21:44 ]

Verwijderd

Veel mobo's hebben het zelfde probleem met de PCI-e slot verdeling heb ik ook gemerkt helaas. Misschien is een USB geluidskaart de goedkoopste oplossing? http://tweakers.net/categ...wBlFliTlKVtFKlsaGSrG1tbUA Er zijn er genoeg te vinden en de meeste zijn ook van goedde kwaliteit!

Verwijderd

Topicstarter
Hier is een foto van mijn computer: http://imgur.com/aPuuqM1
Sorry voor de slechte kwalitijd. Ik zal hem morgen wel even los halen en een wat betere foto maken.

Misschien is het inderdaad wel handiger om een USB geluidskaart aan te schaffen.

Verdere informatie zal ik morgen middag posten. Ik weet wel dat de subwoofer ingang van mijn computer voor mijn headset erg zoemt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat foto zegt in ieder geval dat perfecte afwerking voor jou geen eis is (gebrek aan ATX I/O plate enzo ;) )

Wat je zou kunnen doen is de dremel pakken en gewoon het spijltje wat in de weg zit wegzagen en vervolgens een nieuw schroefgaatje boren om de bracket van de geluidskaart alsnog vast te kunnen zetten.

Oslik blyat! Oslik!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online

M2M

medicijnman

Mee eens. Wegzagen, gaatje voor een schroefje en het geheel zal prima werken

-_-

Verwijderd

Topicstarter
Afwerking aan de achterkant is voor mij inderdaad niet echt een eis.
Een gleuf erbij maken met een dremel zou best wel kunnen ja. Daar zal ik nog even naar kijken.
Bedankt!

Ps: Voor een usb geluidskaart, wat zou een goede zijn voor een 5.1 surround headset?

Verwijderd

Topicstarter
Hier zijn een aantal foto's van mijn computer: http://imgur.com/a/W9QVu
Binnen en buitenkant.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online

M2M

medicijnman

Volgens mij is het bovenste slot gewoon vrij toch? Mij lijkt het niet zo'n bijzonder probleem om daar een geluidskaart in te steken...

Bij insteekkaarten is de printplaat altijd aan de bovenkant. De onderdelen en eventuele aansluitingen hangen (uitzonderingen daargelaten) eigenlijk altijd aan de onderkant. Wat dus betekent dat je gewoon een geluidskaart kunt plaatsen. Zelfs zonder dremel.

-_-

Verwijderd

Topicstarter
Oh M2M, nu je het zegt zie ik het ook pas... Ik had iets beter moeten kijken.
Heel erg bedankt allemaal!
Pagina: 1