spam hits

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander.jansen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-09-2023
hey,

Ik weet niet of ik hier goed zit...

Ik vroeg me af of iemand mij kan helpen, ik heb een eigen server (xampp op windows 7) met een website (*niet relevant*).
Alles functioneert goed, het enigste probleem is dat ik op 2 dagen 8000 hits heb...Dit is weliswaar alleen op de eerste pagina, vandaar dat ik een website om mijn fotoalbum heb gemaakt in de hoop dat dat zou helpen.
Nou weet ik dat het meeste hiervan spam is, hoe kan ik dit voorkomen?

Alvast bedankt.

[ Voor 18% gewijzigd door MueR op 21-04-2013 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:03

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Wat is er precies spam? Bezoekers op je site? Die kan je niet weren. Een contactformulier? Daar kan je een captcha of alternatieven opzetten. Wat is je concrete vraag?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander.jansen
Het is vooral bezoekers. Ik had een comments dingetje onder iedere foto en daar werd wel regelmatig eens spam geplaatst als bericht maar gezien ik nu niets meer heb waar je berichten achter kan laten, heb ik daar geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom is het een probleem als je site bezocht wordt door mensen, die er blijkbaar geen misbruik van maken? Daar is die hele site toch voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HA5H
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Het lijkt nu net alsof je het erg vind dat er bezoekers naar je website komen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:22
Wikipedia: Spam (electronic)
Spam is the use of electronic messaging systems to send unsolicited bulk messages, especially advertising, indiscriminately. While the most widely recognized form of spam is e-mail spam, the term is applied to similar abuses in other media.
Als ze geen spam achterlaten, is het dus geen spam. Misschien zijn het spambotjes die op zoek zijn naar formulieren, maar als ze die niet vinden zouden die bezoeken vanzelf over moeten gaan. Maar het kunnen ook zoekmachines zijn...

Je kan IP's blokkeren op je site, maar als ze verder geen spam achterlaten zou ik niet weten waarom, tenzij ze je bandbreedte opeten.

Jij lijkt er nogal van overtuigd te zijn dat het spambots zijn, mijn vraag aan jou is: hoe weet je dat?

[ Voor 40% gewijzigd door Ramon op 21-04-2013 14:35 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
sander.jansen schreef op zondag 21 april 2013 @ 14:25:
Het is vooral bezoekers. Ik had een comments dingetje onder iedere foto en daar werd wel regelmatig eens spam geplaatst als bericht maar gezien ik nu niets meer heb waar je berichten achter kan laten, heb ik daar geen last meer van.
En dus heb je ook geen probleem meer. Want waarom zou het een probleem zijn dat er spambots op je site komen, als ze nergens de mogelijkheid krijgen om te spammen?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander.jansen
wat jullie zeggen klopt, ik heb inmiddels mijn site erop aangepast. Echter was dat in eerste instantie niet de bedoeling...Ik had er niet echt bij stil gestaan dat het uiteindelijk niet veel uit maakt als ze inderdaad niks achter kunnen laten...

bedankt voor al de snelle reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taartvarken
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:45
FYI: http://www.wizcrafts.net/chinese-blocklist.html wil nog wel eens wat ongewenst verkeer buiten de deur houden...
Pagina: 1