CH3HNAS herkent 2xSeagate Barracuda 3TB niet in RAID1.

Pagina: 1
Acties:

• 1960kowalski
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-09-2025
Hallo,

Ik heb al sinds enige tijd naar volle tevredenheid een Conceptronic CH3HNAS met 2 stuks Seagate Barracuda 7200 van 2TB in RAID 1 opstelling (mirrored). Meer opslag was benodigd, dus heb ik via MP - de CH3HNAS wordt niet meer geleverd door Conceptronic - er nog één bijgekocht. Daar de datasheet van de CH3HNAS aangeeft schijven tot 4TB te ondersteunen, ditmaal gekozen voor 3TB versies van voornoemde Seagate. Als losse schijf in de NAS worden ze allebei als 3TB herkend, maar gekoppeld in RAID 1 geeft de NAS als ruimte niet meer op dan 2TB. |:( Rara? 8)7 Ook in de verkenner niet meer dan 2TB. Firmware is de laatste versie 2.4.13. Volgens mijn vaste computerleverancier dien ik de laatste firmware te installeren, maar volgens mij staat die er dus op. Wat is er fout? :? Ik hoor het graag.

Verwijderd

Kun je een screenshot van Disk Management laten zien? Heb je het volume als GPT gepartitioneerd?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:42
1960kowalski schreef op zondag 21 april 2013 @ 13:44:
Daar de datasheet van de CH3HNAS aangeeft schijven tot 4TB te ondersteunen, ditmaal gekozen voor 3TB versies van voornoemde Seagate.
Wordt er niet in totaal 4TB bedoeld? Aangezien toen de CH3HNAS op de markt kwam er nog helemaal geen 4TB schijven waren.

• 1960kowalski
Nielson schreef op zondag 21 april 2013 @ 15:49:
[...]
Wordt er niet in totaal 4TB bedoeld? Aangezien toen de CH3HNAS op de markt kwam er nog helemaal geen 4TB schijven waren.
Bedankt voor jullie snelle reacties.

@Nielson: Volgens mijn leverancier niet, zij zeggen dat dit per schijf zou moeten gelden, maar dat dit pas later in de firmware verwerkt zou zijn. Vandaar dat ze kwamen met de oplossing van firmware updaten. Maar die is al de laatst uitgegeven versie.

@CiPHER:
Afbeeldingslocatie: http://s6.postimg.org/8f47sqil9/CH3_HNAS_HDD.jpg
Waar kan ik kiezen voor GPT formattering? Ik zie die keuze niet in de configuratie. :?

Ik hoor het graag.

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:33
Wat je kunt proberen is om de NAS te flashen naar de D-Link software: http://nas-tweaks.net/128...re-of-the-d-link-dns-323/.

Ja, er bestaat een kans dat het niet werkt en je NAS overlijd, maar zolang je netjes de stappen daar volgt kan er IMHO weinig misgaan. Heb hier zelf ook gedaan op mijn CH3NAS, maar dan puur voor de leuk :) Ding staat hier nu schijfloos te staan omdat ik de schijven harder nodig had in mijn PC helaas :(

• 1960kowalski
Dat gaat over een CH3SNAS, kan dit dan ook voor een CH3HNAS? Terug lijkt me dan namelijk niet meer mogelijk via de file die er onder genoemd wordt. :?

Ik vind het vreemd dat bij de 'physical harddisks' er wel 2 maal 3TB wordt gezien/aangegeven en zodra je formatteert/de RAID1 creëert er nog maar 2TB wordt weergegeven. 8)7

Of zie ik iets over het hoofd?

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:33
Ow, dan heb ik niet goed gelezen, excuus. De CH3HNAS is inderdaad een ander beestje. Hmm... :(

• 1960kowalski
Woensdag bericht gekregen dat ik de 3 TB's mag komen omruilen voor 2TB's. Blijkbaar is de ondersteuning tot 4TB bedoeld als totaal van beide schijven, kwam nu ook mijn leverancier mee. Netjes dat ik mag komen ruilen, is ook niets mee gebeurd, want gebruikt zijn ze niet, maar evengoed hele nette service. Dit weekend hopelijk weer werkende.

• 1960kowalski
Nieuwe 2TB Seagates geïnstalleerd en CH3NAS draait naar volle tevredenheid. Bedankt voor alle tips.
Pagina: 1