Overgang papieren agenda naar digitale agenda op iphone

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157478

Topicstarter
Hallo,

Ik heb besloten om definitief over te gaan van een papieren agenda naar een digitale agenda. Nu moet ik volgens mij echter een heel systeem aanleggen en ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik heb een iPhone 5 en werk met een Outlook agenda op mijn werk. Ik wil ook nog een prive agenda, die mensen op mijn werk niet kunnen inzien.
Ik heb ook nog een Blackberry Playbook (en misschien binnenkort een iPad) naast de computer (windows).

Ik zou willen dat dit één geheel wordt, zodat ik op een centrale plek alles kan inzien.

Nu is mijn vraag hoe ik dit moet instellen en met welke programma's/apps ik moet werken

Google Agenda?
Ical?
ICloud?
Outlook?
Fantastical?
Alternatief?

Onderlinge synchronisatie en aparte agenda's?
Back-up mogelijkheden?
Verschillende kleuren per afspraak die worden meegenomen?

Bovendien zijn er ook weer allerlei ontwikkelingen gaande, zodat bepaalde systemen (Google bijv) weer niet synchroniseert met andere systemen etc.
En dan wordt er met begrippen als CalDAV gesmeten...

Windows 8 stopt weer met Google...

Zie door de bomen het bos niet meer...

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11193

Je zou alleen met outlook kunnen werken en door je prive afspraken als private te markeren kunnen collega's deze niet zien. Scheelt een hoop sync gedoe.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 11193 op 21-04-2013 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:08

Comgenie

Soms heb je dat

Anoniem: 11193 schreef op zondag 21 april 2013 @ 12:07:
Je zou met outlook kunnen werken ook voor je privé afspraken en deze dan als private kunnen markeren zodat collega's deze afspraken niet kunnen zien.
Met het probleem dat wanneer Da Ni-LXL van baan verwisseld, ook zijn hele personelijke agenda kwijt is...

Ik gebruik zelf Google Agenda voor alles, hier kan je ook makkelijk meerdere agenda's aanmaken en heeft genoeg opties om alles ermee te kunnen doen. Maar ik heb geen iPhone dus hoe je hem daar precies toevoegd zou ik niet weten.

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar Google agenda stopt met synchronisatie Microsoft volgens mij...

http://webwereld.nl/cloud...tivesync-voor-consumenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En hoe krijg je de uitkomst dat je prive-afspraken wel als bezet worden aangemerkt op je werk, maar niet zichtbaar wat je daar precies gaat doen?

En worden de verschillende kleuren die je aan afspraken geeft ook gesynchroniseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11193

Anoniem: 157478 schreef op zondag 21 april 2013 @ 12:19:
En hoe krijg je de uitkomst dat je prive-afspraken wel als bezet worden aangemerkt op je werk, maar niet zichtbaar wat je daar precies gaat doen?

En worden de verschillende kleuren die je aan afspraken geeft ook gesynchroniseerd?
http://office.microsoft.c...-private-HP001230355.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-07 10:58
Anoniem: 157478 schreef op zondag 21 april 2013 @ 11:42:
Hallo,

Ik heb besloten om definitief over te gaan van een papieren agenda naar een digitale agenda. Nu moet ik volgens mij echter een heel systeem aanleggen en ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik heb een iPhone 5 en werk met een Outlook agenda op mijn werk. Ik wil ook nog een prive agenda, die mensen op mijn werk niet kunnen inzien.
Ik heb ook nog een Blackberry Playbook (en misschien binnenkort een iPad) naast de computer (windows).

Ik zou willen dat dit één geheel wordt, zodat ik op een centrale plek alles kan inzien.

Nu is mijn vraag hoe ik dit moet instellen en met welke programma's/apps ik moet werken

Google Agenda?
Ical?
ICloud?
Outlook?
Fantastical?
Alternatief?

Onderlinge synchronisatie en aparte agenda's?
Back-up mogelijkheden?
Verschillende kleuren per afspraak die worden meegenomen?

Bovendien zijn er ook weer allerlei ontwikkelingen gaande, zodat bepaalde systemen (Google bijv) weer niet synchroniseert met andere systemen etc.
En dan wordt er met begrippen als CalDAV gesmeten...

Windows 8 stopt weer met Google...

Zie door de bomen het bos niet meer...

Bij voorbaat dank!
Ik neem aan dat je toegang hebt tot het bedrijfsnetwerk via Exchange?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
funk-e schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:14:
[...]

Ik neem aan dat je toegang hebt tot het bedrijfsnetwerk via Exchange?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja maar die optie is er niet op iphone? Dus als je afspraak in iphone zit kun je hem niet meteen op private zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-07 12:03
Nee Google is gestopt met het Exchange protocol, waardoor je data gepusht kon worden. Echter werkt Google Calendar nog altijd uitstekend op een iPhone, maar dan op basis van Fetch waardoor de data op een vastgestelde interval wordt gesynct. Voor de TS is Google Calendar waarschijnlijk de beste optie, vanwege de flexibele inzetbaarheid op verschillende platformen.

Overigens kun je Google Calendar als volgt toevoegen op een iPhone:
Instelllingen > E-mail, contacten, agenda's > Voeg account toe > Anders > Voeg CalDAV-account toe
Server is: google.com, de rest spreekt voor zich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Anoniem: 157478 schreef op zondag 21 april 2013 @ 11:42:
Waarom een dubbele agenda bijhouden? Dat is veel te foutgevoelig (lijkt me) en ook vervelend met bijhouden van beide agenda's. Ik zou gewoon 1 agenda gebruiken, die van het werk bijvoorbeeld en privé afspraken dan markeren als privé afspraak. Collega's zien dan privé afspraak staan, maar geen inhoud (van de afspraak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:11

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Nadeel van alles in je werkagenda zetten, is dat je dan dus al die privé apparaten aan die Exchange moet hangen, wat mogelijk allerlei security policies met zich meebrengt en de mogelijkheid voor je werk om je privé apparaten te wipen en zo.

Zelf heb ik een prive Google calendar op zakelijke iPhone en prive iPad en in de Exchange van het werk alleen zakelijk dingen (en evt. blokkades als ik een privé iets heb tijdens werktijd). Is iets bewerkelijker, maar aangezien ik vrijwel uitsluitend mijn iPhone gebruik om mijn agenda te bekijken en aanpassen en ik daar dus alles bij elkaar heb is dat niet echt onhandig in de praktijk. Alleen als ik op mijn werklaptop in outlook in de agenda werk moet ik soms even op de iPhone checken of een item niet botst met een privé afspraak.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1