Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Drivers up to date houden

Pagina: 1
Acties:
  • 445 views

• bramp4421
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-11-2024
Hallo Tweakers,

Ik heb een vraag.
Ik heb nu al een tijdje mijn PC en ik heb nog nooit enige drivers geupdate.
Is hier misschien een programma voor of hoe doen jullie dit?

Groetjes,

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:59
Heb je problemen met je computer? Zo nee, niets updaten qua drivers.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik kan me voorstellen dat je nieuwe drivers wilt, misschien net nog een beetje performance meer.
Je kunt driverprogramma's installeren, maar meestal is dit meer malware dan wat anders. Het gemakkelijkste is om even te inventariseren welke fabrikanten en onderdelen in je pc zitten en dan op de pagina van de fabrikant de meest recente drivers/patch/update downloaden.

Desalniettemin had je dit ook gemakkelijk op google kunnen vinden, maar dat terzijde...

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
AFhankelijk van je hardware zou ik je drivers niet updaten.
Mijn 2500k, p8p67 en 6850 zijn een beetje gedateerd, hierdoor leven driver updates voor mij nauwlijks voordelen op, maar brengen ze wel het risico van instabiliteit met zich mee.
If it aint broken, dont fix it. (geld bij mij voor zowel bios als drivers)

Verwijderd

Ik zeg juist hoe nieuwer hoe beter! Dus per onderdeel zoeken naar de fabrikant en updaten die hap. Zoveel is het niet uiteindelijk (4/8 drivers) de meeste apps updaten zichzelf. Maar met BIOS kan er technische gesproken wel schade ontstaan als het mis gaat al is dat bij mij nog nooit gebeurt. En vergeet je chipset driver niet!

• Thrashie
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-10 18:40
Wel ff opletten dat je het vinkje bij die toolbar en search onzin enzo weg haalt bij het install scherm :)
http://www.majorgeeks.com/SlimDrivers_d6737.html

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:24
De videokaart driver up to date houden is nog wel aan te raden, de rest boeit meestal niet zoveel en zou ik pas updaten als je problemen ondervindt.

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-11 15:38

Fordox

00101010

ik doe dit zelf door om de halve maand de site van de fabrikanten te checken. wat ook nog een optie is, is driver genious. maar ik heb zelf een hekel aan dit soort programmas al werkt deze nog wel redelijk.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-11 05:39

psy

Verwijderd schreef op zondag 21 april 2013 @ 15:46:
Ik zeg juist hoe nieuwer hoe beter! Dus per onderdeel zoeken naar de fabrikant en updaten die hap. Zoveel is het niet uiteindelijk (4/8 drivers) de meeste apps updaten zichzelf. Maar met BIOS kan er technische gesproken wel schade ontstaan als het mis gaat al is dat bij mij nog nooit gebeurt. En vergeet je chipset driver niet!
Nooit iets wijzigen aan een goed draaiend systeem. Period. Of je moet alleen wonen _/-\o_

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:56
Enige wat ik me kan voorstellen om up to date te houden zijn je videokaart drivers, de kans is groot dat je andere drivers nauwelijks veranderen. En bijvoorbeeld je moederbord fabrikant zal de drivers waarschijnlijk alleen updaten bij een grote fout, of ter ondersteuning van nieuwere processors, daar zul je vrijwel geen prestatie winst uit halen.

Vooral bij videokaarten kan het invloed hebben, soms wel tot 20% of meer!

Zucht...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een topic openen op een forum werkt alleen als je er zelf ook aan meewerkt. Een vraag dumpen en daarna niet meer reageren heeft weinig zin, des te minder als je veel te weinig informatie geeft.

Exact wat te doen met drivers hangt onder andere af van:
- welk besturingssysteem je draait (Windows vs MacOS vs Linux vs andere dingen, en dat allemaal in verschillende smaken)
- hoe oud je hardware is
- hoe oud je besturingssysteem is (nog supported door fabrikanten of niet)
- wat je wilt bereiken met nieuwe drivers (performance? beveiliging? stabiliteit? functionaliteit?)

Dit zijn stuk voor stuk dingen die je nalaat te melden in je topicstart. Je reageert ook niet met meer info, dus de discussie gaat al lang niet meer over jouw situatie - en door de slechte topicstart is het ook nog eens slecht afgebakend. Ik sluit daarom dit topic.

Voor de volgende keer:
Het algemeen beleid #quickstart

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.