[W98] welles nietes

Pagina: 1
Acties:

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25
Sorry voor een lekker vaag topic. Ik heb een probleem! Ander zou ik hier niet zitten ;)

COMP1 met WIN98SE moet verbinding maken met COMP2 WIN98FE (!). Deze geeft geen lampje op de netwerkkaarten als ik de kabel erin prak.

Deze COMP1 hang ik aan mijn LAPTOP1 met winME, en vervolgens kan ik niet het netwerk benaderen, maar knippert wel het lampje. Ik mag de kabeluiteinden niet omwisselen, anders gaat het lampje uit.

COMP1 hang ik aan mijn COMP3 met win2k, waarbij het lampje gaat branden, en ik het netwerk op kan! :P

Hoe kan dit. Op ELKE computer staat de workgroup hetzelfde ingesteld. Ook staan ze allemaal in de 192.168.0.x IP range, en zijn er geen dubbele IP's. Ze hebben allemaal een afzonderlijke naam, en ze loggen allemaal aan op het netwerk dmv "Client for Microsoft Networks".

Nog een keer een samenvatting:
COMP1 - COMP2: GEEN LICHT, GEEN DATA
COMP1 - LAPT1: WEL LICHT, GEEN DATA
COMP1 - COMP3: WEL LICHT, WEL DATA

Als je meer info nodig hebt moet je het even zeggen. Anders vind ik het fijn als je met me meedenkt. Ik snap er echt geen kont van. Moet ik misschien windows2000 op COMP1 gaan draaien? :(

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Ten eerste is de netwerkkaart wel goed geinstalleerd op 98 FE kun je zien in apparaatbeheer Loop ook deze instellingen even door http://netwerkhelp.tripod.com/ of je alles wel goed hebt
Lukt het nog niet hoor ik het wel

• tweakerbee
Dat zit ongeveer wel goed. Ik ben nog vergeten te zeggen dat in COMP1 twee netwerkkaarten zitten. Ze krijgen in "apparaatbeheer" allebei exact dezelfde naam! Geen #2 oid.

COMP1 heeft twee Realtek NIC
COMP2 heeft 1 Realtek NIC
COMP3 heeft 1 National Semiconductor NIC
LAPT1 heeft 1 SiS (integrated) NIC

Ik ben vergeten te zeggen dat als ik met de LAPT1 op COMP2 zit dat het lampje ook gaat knipperen, maar geen netwerkverbinding. Alle verbindingen worden gemaakt met EXACT dezelfde kabel. Ik vind het ook vreemd dat ik steeds hetzelfde uiteinde in de LAPT1 moet stoppen...en dat ie anders geen lampje geeft. Toch een beetje rotte kabel? Waarom kan hij dan wel met COMP1 - COMP3 functioneren?

• tweakerbee
Als ik op LAPT1 naar COMP1 zoek zie ik wel netwerkactiviteit. Pingen werkt niet.

Soms zegt ie:
'Destination host unreachable'
In andere gevallen:
'Request timed out'

Ik snap dat van die kabel ook nog steeds voor geen meter :( . Hoe kan het dat de ene kant wel werkt, en de andere niet. Dit gaat namelijk ook op voor COMP1 - COMP3 verbinding (98SE-2K)

• tweakerbee
OK:
- nieuwe kabel, altijd licht!
- win2k wil nu alleen COMP1 zien, maar niet verbinden.
- laptop wil helemaal niet op het netwerk
- comp1 kan laptop wel zien, maar niet verbinden

Ik word nu echt gek |:( ! Wat kan het zijn?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:55

Sick Nick

Drop the top!

Ik denk dat die netwerkkaart in je 2e PC is overleden :D
edit:

en mischien ook wel je netwerkkabel met een klein contactprobleempje bij de stekkers.

Verwijderd

Op maandag 04 juni 2001 01:09 schreef Roderick het volgende:
Ten eerste is de netwerkkaart wel goed geinstalleerd op 98 FE kun je zien in apparaatbeheer Loop ook deze instellingen even door http://netwerkhelp.tripod.com/ of je alles wel goed hebt
Lukt het nog niet hoor ik het wel
Maakt het iets uit of ik 192.168.0.1 of 10.0.0.1 gebruik ?:?

En heb je internet delen nodig of werkt het ook met Winroute Lite?
Want dit is mijn probleem, de meeste keren kan ik wel mijn Host zien, vanaf mijn client, maar ik kan niet internetten vanaf mijn client.

Groetjes,

Frank

• tweakerbee
Voor eigen problemen is het gewoon toegestaan een eigen topic te openen hoor ;)

Nee, die netwerkkabel is goed. LAPT1 kan wel met COMP3 verbinding maken. En die netwerkkaart denk ik ook wel. Er zitten 2 kaarten in, ze zullen toch niet allebei kapot zijn? Ze zien elkaar namelijk wel gewoon staan in netwerkomgeving. Ook onder win2k is die COMP1 dus niet meer te benaderen!

Pagina: 1