Raspberry Pi + Meduino Nano ==> voeding?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:47
Ik heb hier een Raspberry Pi (rev A) met een +5V voeding van RS (type 1.2A stocknr 726-3053)

Ik wil hier een Meduino Nano (een Arduino Nano kloon die ook op 3.3V kan werken met een voedingsspanning van 5V) met
  • 3x een ct sensor (deze)
  • 1x een AC-AC sensor (beiden volgens schema van OpenenergyMonitor, aangepast om enkel ac-ac en ct-senoren te doen - schema origineel)
  • een Nikobus Interface ( in principe een LM324N en een paar optocouplers (4N25M) en diodebrug)
  • eventueel een aantal 220V sensoren dmv scheam cfr "led op 220V" (onderste schema - gekoppeld op ingangen van de meduino)
  • eventueel een lcd op de i2c bus (DEM16216SGH/V op een PCF8574 )
Ik dacht eraan om het bordje met daarop die schakelingen en de meduino nano te voeden via de 5V van de Raspberry Pi, maar ik vroeg me af of die 1.2A voeding dat wel gaat trekken... of neem ik beter een zwaardere voeding (zoja hoeveel Amps?) of kan ik gewoon dat bordje een aparte voeding geven en enkel de SDL en SDA verbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 19:32

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Promy schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 22:41:
voeden via de 5V van de Raspberry Pi
Bedoel je nu alles aan dezelfde voedingslijn hangen of wil je de adapter aansluiten op je RPi en dan de rest van je spul aan de RPi knopen voor voeding? In dat laatste geval zul je de specs van de RPi erbij moeten pakken om te kijken wat er mogelijk is (tussen de microUSB en RPi zit een polyfuse, via de USB poorten mag je zonder communicatie sowieso niet meer dan 100mA afnemen en de +5V GPIO pin heeft ook een max rating).

Met betrekking tot je vraag of de adapter het gaat trekken, daarvoor zul je zelf wat inzet moeten tonen vind ik. Gewoon een kwestie van de datasheets van je spullen doornemen om te kijken hoeveel stroom ze maximaal trekken. Vervolgens tel je alles bij elkaar op en als je boven 1,2A uitkomt dan red je het niet met je huidige adapter, simpel zat. Overigens willen sommige adapters ook nog wel eens een paar tiende Volts inzakken bij hoge belasting, dus ook als het in theorie allemaal kan zou ik je aanraden om bij volle belasting de spanning nog even na te meten.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Promy
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:47
@real[B]art: voor de active componenten kan ik inderdaad opzoeken wat het verbruik is. Waar ik echter niet van op de hoogte ben is wat de weerstanden, condensatoren, etc ,de CT sensor, etc verbruikt.
Kan je me in de juiste richting wijzen waar ik dit kan vinden?
De +5V en usb samen van de pi kan maar een 200 a 300mA leveren (1A polyfuse en zelf verbruikt hij ongeveer 700mA)