Het betreft een Philips 40PFL5007H/12.
Het probleem: ik kan geen NED 2 HD, NED 3 HD etc. bekijken.
Heb het geprobeerd met 2 CAM modules:
1) Paarse CAM module van SMIT (die zonder oranje stip, voor duidelijkheid zie hier, de post van redah)
TV laat zien dat de Authenticatie wordt gestart. Kort daarna verschijnt deze melding:
"CI+ERROR: Toestel Certificaat
Ongeldig-Verlopen-16"
Dit gebeurt zowel met als zonder de smartcard van Ziggo in de CAM module.
Wat voor jullie misschien nog een aanknopingspunt kan zijn:
deze CAM module i.c.m. de smartcard heb ik gebruikt op een Sony KDL-32EX600. Dit werkte echter matig en op gegeven moment helemaal niet meer. Ik was toen in de veronderstelling dat het aan de TV lag en dus heb ik toen opgegeven de digitale tv werkend te krijgen.
2) Blauwe CAM module van SMIT
TV laat alleen deze mededelingen zien:
- CAM module aangesloten
- Gecodeerd programma, controleer de CI+ module en smartcard
Wat ik geprobeerd heb:
- TV resetten
- Direct aansluiten op wandcontactdoos (geen splitters e.d.)
- in alle mogelijke combinaties/volgordes smartcard en CAM module in tv stoppen
- software updaten naar nieuwste versie (Q554E_0.97.0.0, publicatiedatum: 2013-04-08)
- Nieuwe CAM module gekocht (die van puntje 2)
- bij installeren van digitale zenders "Overige" kiezen ipv "Ziggo"
- 3x met klantenservice van Ziggo gebeld en alle standaard procedures doorlopen
De klantenservice van Ziggo zei eerst dat het aan mijn CAM module lag, men zei dat de communicatie tussen de CAM module en de TV niet goed verliep. Dit leek mij plausibel (gezien de geschiedenis) en dus heb ik een nieuwe CAM module gekocht. Maar bij mijn nieuwe CAM module wordt er geneens een poging gedaan om de authenticatie te starten.
Ik heb geen enkel aanknopingspunt meer, wie kan mij verder helpen? Ook weet ik niet meer bij wie ik (eventueel) nou moet zijn: Ziggo, Philips, SMIT of Saturn (daar is de tv gekocht)?
Het probleem: ik kan geen NED 2 HD, NED 3 HD etc. bekijken.
Heb het geprobeerd met 2 CAM modules:
1) Paarse CAM module van SMIT (die zonder oranje stip, voor duidelijkheid zie hier, de post van redah)
TV laat zien dat de Authenticatie wordt gestart. Kort daarna verschijnt deze melding:
"CI+ERROR: Toestel Certificaat
Ongeldig-Verlopen-16"
Wat voor jullie misschien nog een aanknopingspunt kan zijn:
deze CAM module i.c.m. de smartcard heb ik gebruikt op een Sony KDL-32EX600. Dit werkte echter matig en op gegeven moment helemaal niet meer. Ik was toen in de veronderstelling dat het aan de TV lag en dus heb ik toen opgegeven de digitale tv werkend te krijgen.
2) Blauwe CAM module van SMIT
TV laat alleen deze mededelingen zien:
- CAM module aangesloten
- Gecodeerd programma, controleer de CI+ module en smartcard
Wat ik geprobeerd heb:
- TV resetten
- Direct aansluiten op wandcontactdoos (geen splitters e.d.)
- in alle mogelijke combinaties/volgordes smartcard en CAM module in tv stoppen
- software updaten naar nieuwste versie (Q554E_0.97.0.0, publicatiedatum: 2013-04-08)
- Nieuwe CAM module gekocht (die van puntje 2)
- bij installeren van digitale zenders "Overige" kiezen ipv "Ziggo"
- 3x met klantenservice van Ziggo gebeld en alle standaard procedures doorlopen
De klantenservice van Ziggo zei eerst dat het aan mijn CAM module lag, men zei dat de communicatie tussen de CAM module en de TV niet goed verliep. Dit leek mij plausibel (gezien de geschiedenis) en dus heb ik een nieuwe CAM module gekocht. Maar bij mijn nieuwe CAM module wordt er geneens een poging gedaan om de authenticatie te starten.
Ik heb geen enkel aanknopingspunt meer, wie kan mij verder helpen? Ook weet ik niet meer bij wie ik (eventueel) nou moet zijn: Ziggo, Philips, SMIT of Saturn (daar is de tv gekocht)?