Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritssvt
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-06 18:09
Het betreft een Philips 40PFL5007H/12.

Het probleem: ik kan geen NED 2 HD, NED 3 HD etc. bekijken.

Heb het geprobeerd met 2 CAM modules:

1) Paarse CAM module van SMIT (die zonder oranje stip, voor duidelijkheid zie hier, de post van redah)

TV laat zien dat de Authenticatie wordt gestart. Kort daarna verschijnt deze melding:

"CI+ERROR: Toestel Certificaat
Ongeldig-Verlopen-16"

Dit gebeurt zowel met als zonder de smartcard van Ziggo in de CAM module.

Wat voor jullie misschien nog een aanknopingspunt kan zijn:

deze CAM module i.c.m. de smartcard heb ik gebruikt op een Sony KDL-32EX600. Dit werkte echter matig en op gegeven moment helemaal niet meer. Ik was toen in de veronderstelling dat het aan de TV lag en dus heb ik toen opgegeven de digitale tv werkend te krijgen.

2) Blauwe CAM module van SMIT

TV laat alleen deze mededelingen zien:

- CAM module aangesloten

- Gecodeerd programma, controleer de CI+ module en smartcard

Dit gebeurt zowel met als zonder de smartcard van Ziggo in de CAM module.

Wat ik geprobeerd heb:
- TV resetten
- Direct aansluiten op wandcontactdoos (geen splitters e.d.)
- in alle mogelijke combinaties/volgordes smartcard en CAM module in tv stoppen
- software updaten naar nieuwste versie (Q554E_0.97.0.0, publicatiedatum: 2013-04-08)
- Nieuwe CAM module gekocht (die van puntje 2)
- bij installeren van digitale zenders "Overige" kiezen ipv "Ziggo"
- 3x met klantenservice van Ziggo gebeld en alle standaard procedures doorlopen

De klantenservice van Ziggo zei eerst dat het aan mijn CAM module lag, men zei dat de communicatie tussen de CAM module en de TV niet goed verliep. Dit leek mij plausibel (gezien de geschiedenis) en dus heb ik een nieuwe CAM module gekocht. Maar bij mijn nieuwe CAM module wordt er geneens een poging gedaan om de authenticatie te starten.

Ik heb geen enkel aanknopingspunt meer, wie kan mij verder helpen? Ook weet ik niet meer bij wie ik (eventueel) nou moet zijn: Ziggo, Philips, SMIT of Saturn (daar is de tv gekocht)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-dgrt
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-12-2024
Als je smartcard gewoon actief bij Ziggo dan is er maar 1 oplossing, gebruik een module van Neotion of de nieuwere versie hiervan de Quantis. Dit heb ik vaker gezien bij een combinatie van de Smit module en de Philips tv's. De tv leest simpelweg de module niet in.

Check voor de zekerheid de hoeveelheid signaal in je tv, dit kan via het het options menu als je tv kijkt. Helemaal onderaan zit die functie.

Bij de Ziggo helpdesk zijn het behoorlijke no no's, dus daar heb je doorgaans niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritssvt
Signaalsterkte: 58 (volgens mij wel eens hoger gezien, is aan de lage kant?)
Signaalkwaliteit: 100 (BER:0.0 x 1E-6)

Dat heb ik gemerkt inderdaad, verder dan het aflopen van die standaard stappenplannen komt men niet. En als dat op niets uitdraait word je een goede avond gewenst (over service gesproken).

Bedankt voor de tip. Na een nachtje erover geslapen te hebben ga ik deze week allereerst maar eens Philips contacten. Als dat op niks uitdraait ga ik waarschijnlijk dan maar die module terugbrengen en een van die twee kopen. Het zou wel belachelijk zijn, die modules zijn aardig prijzig (en deze is dan ook nog duurder dan de Neotion of Quantis) en vervolgens werken ze geneens op alle tv's.

Andere suggesties/tips blijven uiteraard welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-dgrt
De signaal sterkte is voldoende om met een module een goed ontvangst te hebben. Ik heb bij dit model in 32" precies hetzelfde probleem gezien, oplossing was de neotion/quantis module. Dat de smit niet werkt heeft meer met de Philips te maken dan met de module. Firmware is het probleem, denk de handshake tussen beide.

Overgens is de kwaliteit van de smit ook minder dan de neotion/quantis, meer defecte modules gezien van smit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritssvt
Potverdrie, je hebt nog gelijk ook! :)

Ik dacht het zekere voor het onzekere te nemen en heb een reparatie bij Philips aangevraagd (uitstekende (gratis) service, kan niet anders zeggen!). Vandaag is een monteur van Technorep langs geweest. Die heeft in de service menus wat dingen gedelete en wat software van z'n USB stick geïnstalleerd op de tv. Vervolgens probeerde hij het met zijn eigen Quantis module en werkte alles perfect.

Die (nieuwe) SMIT module gaat dus mooi terug. En nooit meer een SMIT module voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-dgrt
Goed dat de tips/advies geholpen hebben, kun je lekker genieten van je tv!

Philips toestellen vanaf de 5000 serie hebben voor wat betreft lcd tv's een uitstekend beeld. Zeker als het gaat om beweging goed weer te geven. Het loont ook zeker de moeite om je eens te verdiepen in het juist instellen van het beeld.
Pagina: 1