• SmokingGun28
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 22-12-2014
Beste Tweakers,

Ik heb een systeem samengesteld voor dagelijks gebruik. Het systeem is niet bedoelt voor gaming, uitsluitend voor webbrowsing, MS-Office en dergelijke. Het betreft de volgende set-up:

Moederbord: ASROCK 970 Extreme4
CPU: AMD FX-8350
SSD: Mushkin 60GB (MKNSSDCR60GB)
HDD: Western Digital 500GB (WD5003AZEX)
RAM: G.SKILL 8GB DDR-3 1600 KIT (2 modules) (F3-12800CL9D-8GBXL)
GPU: XFX 7750 Core Edition (2GB) óf SAPPHIRE 7750 (2GB) >> (definitieve keuze is nog niet gemaakt)
Optisch station: LG GH24NS70

Verder komen er naast het hierboven vermelde nog twee 120mm fans in de kast, waarvan één mét rood LED én één zonder LED.

Ik heb echter niet veel ervaring met het bepalen van de voeding.
Ik heb de volgende website gebruikt om het benodigde wattage te berekenen: http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp
Ik ben bij het berekenen van het wattage uitgegaan van 4 DDR-3 geheugenmodules in plaats van 2 en één extra harde schijf. Dit met het ook op mogelijke toekomstige uitbreiding(en).
De website geeft mij vervolgens het volgende advies: 349 Watt

Hoe betrouwbaar is deze website? Is dit een reele schatting?
Met andere woorden is dit daadwerkelijk wat ik nodig heb of juist meer of minder? (en hoeveel)

Op het moment heb ik mijn oog echter al laten vallen op de Corsair CX430. Deze voeding biedt dus al een marge van 80 Watt (ervan uitgaande dat de eerder genoemde website betrouwbaar is). Is dit echter genoeg om bovenstaand systeem soepel te kunnen laten draaien? Zo niet, wat zijn mogelijke alternatieven voor een redelijke prijs (€40 tot €60)?

Bij voorbaat dank voor de reacties!

PS. Alle bovengenoemde artikelen komen van www.alternate.nl

• Powrskin
  • Registratie: november 2005
  • Niet online
Die voeding is meer als genoeg.
videokaart is max 55w en cpu 125w, boven de 200w zal het systeem zelden komen.
bij opstarten eventjes 250w.