ik ben rond aan het neuzen om van een laptop terug naar een desktop te gaan, puur voor video / after effects toepassingen. Mijn huidige laptop levert me rendertijden van een paar uur op en schokt royaal met preview. Niet prettig werken kortom 
Het budget waar ik voor wilde gaan is 800 euro (incl. windows licentie). Beeldscherm / muis / speakers / enz. zijn al aanwezig en een dvdrom / cdromdrive hoef ik niet.
Extra storage is al in huis in de vorm van een lading netwerkopslag, waar ik ruimschoots mee toekom, vandaar de keuze voor 1 ssd (kan later ook nog wel uitgebreid worden).
Wat ik zelf momenteel heb samengesteld:
en met nog een paar brackets en kabeltjes erbij zorgt dat voor een 785,- euro.
De videokaart heb ik gekozen omdat ik in een paar reviews zag dat de hoeveelheid geheugen voor CUDA meer impact heeft dan hoe snel de videokaart an sich is. 16gig geheugen valt niet aan te tornen (2 gig minimaal per core is het advies bij adobe video software).
(ik heb bij 1 webshop besteld omdat ikd aar de voorkeur aan geef voor als ik ooit garantie moet claimen
Gemak is me meer waard dan de paar euro die het me kan uitsparen).
Shoot, waar zit ik fout, waar kan ik verbeteren, waar kan het nog goedkoper voor meer
Het budget waar ik voor wilde gaan is 800 euro (incl. windows licentie). Beeldscherm / muis / speakers / enz. zijn al aanwezig en een dvdrom / cdromdrive hoef ik niet.
Extra storage is al in huis in de vorm van een lading netwerkopslag, waar ik ruimschoots mee toekom, vandaar de keuze voor 1 ssd (kan later ook nog wel uitgebreid worden).
Wat ik zelf momenteel heb samengesteld:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i7 3770 Boxed | € 252,20 | € 252,20 |
1 | ASRock B75 Pro3-M | € 56,90 | € 56,90 |
1 | MSI N630GT-MD4GD3 | € 59,95 | € 59,95 |
1 | Fractal Design Core 1000 | € 28,19 | € 28,19 |
1 | Microsoft Windows 8 (OEM) 64bit | € 80,- | € 80,- |
1 | Kingston 16GB Kit* (2x8GB) - DDR3 1600MHz | € 100,20 | € 100,20 |
1 | be quiet! System Power 7 450W | € 50,- | € 50,- |
1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 94,38 | € 94,38 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 721,82 |
en met nog een paar brackets en kabeltjes erbij zorgt dat voor een 785,- euro.
De videokaart heb ik gekozen omdat ik in een paar reviews zag dat de hoeveelheid geheugen voor CUDA meer impact heeft dan hoe snel de videokaart an sich is. 16gig geheugen valt niet aan te tornen (2 gig minimaal per core is het advies bij adobe video software).
(ik heb bij 1 webshop besteld omdat ikd aar de voorkeur aan geef voor als ik ooit garantie moet claimen
Shoot, waar zit ik fout, waar kan ik verbeteren, waar kan het nog goedkoper voor meer
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien