Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

hulp nodig bij inelkaarzetten

Pagina: 1
Acties:

• P. Herz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 00:06
hallo mede-tweakers,

ik heb zojuist al mijn onderdelen ontvangen en ben begonnen met mijn pc inelkaar te zetten, echter stort ik me al gelijk op probleem 1 als ik aan mijn eerste onderdeel begin..

ik probeer dus de moederbord in mijn kast te monteren op de montageplaat-extensies, echter zijn mijn schroefjes te dik en de extensies te hoog om mijn i/o shield en moederbord uitgangen passend te krijgen.

dan denk je natuurlijk van dan laten we de extensies weg... dat heb ik geprobeerd maar dan zijn de schroefjes te kort om het moederbord aan de motageplaat te bevestigen.

het is een ATX kast en een ATX moederbord dus dat is het probleem niet.
kan iemand mij helpen?

Kast: Cooler Master HAF 922
Moederbord: MSI 870A-G54

foto's: Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/U2ksb8N.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/J0SFNnE.jpg
ik kan ze niet verder aandraaien dan dit want anders scheurt de extensie uit
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RFdEGFl.jpg
hier zie je dat met name de ronde uitgangen niet door het i/o shield passen
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/mDmwTMw.jpg
op deze foto gaat het om de ruimte die er teveel onder het moederbord zit (die paar milimeter zegmaar)

zelf dacht ik aan dunnere schroefjes halen (is dit mogelijk)
ik hoop dat iemand mij kan helpen!

mvg

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Je gebruikt de verkeerde schroefjes. Als het goed is, zaten er bij je behuizing ook nog andere schroeven.

Sommige backplates hebben al bepaalde verhogingen, dus dan hoef je geen spacers te gebruiken.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-11 18:39
Wat je ook doet, schroef nooit je moederbord zonder die risers op je 'montageplaat'. Zodra je dit doet en je PC aan zet, maakt alles sluiting en kan je de boel weggooien.

[ Voor 33% gewijzigd door agoNITE op 20-04-2013 19:22 ]

Verwijderd

dan denk je natuurlijk van dan laten we de extensies weg... dat heb ik geprobeerd maar dan zijn de schroefjes te kort om het moederbord aan de motageplaat te bevestigen.
Wat? No offence, maar als je dit soort dingen denkt, raad ik je aan om het te laten doen door iemand anders.
En je gebruikt gewoon de verkeerde schroeven. Die schroeven die je gebruikt zijn om je videokaart etc. (de backplates) en de voeding mee vast te schroeven.

• FastPinguin
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-10 00:53
Je hebt deze nodig:

Afbeeldingslocatie: http://www.dapdopie.nl/contents/media/l_pc%20schroef%20m3x5.jpg

• agoNITE
Het is trouwens ook de bedoeling dat je die risers eerst in je moedebord tray schroeft, daarna moederbord erop en vastschroeven uit de post van FastPinguin.

Je eerste foto doet me een beetje vermoeden dat je de risers eerst met schroeven in je moederbord plaatst om vervolgens het hele zwikje in je kast te plaatsen.

• P. Herz
agoNITE schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 19:32:
Het is trouwens ook de bedoeling dat je die risers eerst in je moedebord tray schroeft, daarna moederbord erop en vastschroeven uit de post van FastPinguin.

Je eerste foto doet me een beetje vermoeden dat je de risers eerst met schroeven in je moederbord plaatst om vervolgens het hele zwikje in je kast te plaatsen.
nee ik doe ze wel eerst in de backplate :P, was gewoon om te laten zien dat de schroefjes niet pastten.

verder lost de juiste schroefjes niet op dat de risers te hoog zijn om de uitgangen passend te laten zijn met mijn i/o shield aan de achterkant, weet iemand hoe ik dat kan fixen?

Verwijderd

agoNITE schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 19:32:
Maar, kijk wel uit dat je niet zo'n afstandsbus plaatst op een plek waar geen montage-gat in het moederbord zit...

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 23:21

Swordlord

Act first, think never

P. Herz schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 19:34:
[...]
verder lost de juiste schroefjes niet op dat de risers te hoog zijn om de uitgangen passend te laten zijn met mijn i/o shield aan de achterkant, weet iemand hoe ik dat kan fixen?
Omdat geen enkele kast 100% recht en hetzelfde is, is het I/O shield gemaakt dat je hem een klein beetje op en neer kan friemelen...

Dus gewoon goed op zen plek duwen... klaar.

[ Voor 10% gewijzigd door Swordlord op 20-04-2013 19:39 ]

• FastPinguin
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-10 00:53
Zaten die afstandbusjes bij je kast? Ik heb een keer meegemaakt dat iemand ze uit een oude kast had gehaald, maar daar waren de busjes hoger van en ging het ook niet passen. ;)

• P. Herz
ik heb de kast 2ehands gekocht dus kan zijn dat de vorige eigenaar dat heeft gedaan wat u heeft meegemaakt, ik zal het navragen, verder is het dus een kwestie van de juiste schroefjes aan gaan schaffen. heb zojuist 1 gevonden die ik moet hebben. nog 5 te gaan.. maar tot nu toe al erg bedankt voor het helpen ik denk dat ik het grootste probleem nu op kan lossen, ik zal navragen bij vorige eigenaar of de risers de originele risers zijn.

• Compizfox
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

agoNITE schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 19:22:
Wat je ook doet, schroef nooit je moederbord zonder die risers op je 'montageplaat'. Zodra je dit doet en je PC aan zet, maakt alles sluiting en kan je de boel weggooien.
Zoals ik al zei: Sommige backplates hebben al uitstekende delen op plekken waar alle moederborden schroefgaten hebben. Daar moet je dus niet nog eens risers op plaatsen.

Als voorbeeld de Sharkoon Rebel:
Afbeeldingslocatie: http://www.sharkoon.com/sites/default/files/products/big_rebel9_eco_silver_3.jpgZie je die 6 uitstekende dingen met de schroefgaten erin?
Swordlord schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 19:36:
[...]
Omdat geen enkele kast 100% recht en hetzelfde is, is het I/O shield gemaakt dat je hem een klein beetje op en neer kan friemelen...

Dus gewoon goed op zen plek duwen... klaar.
Dat is niet waar. De ATX-specificatie beschrijft de exacte maten en als de boel niet past doe je iets verkeerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Compizfox op 20-04-2013 21:21 ]

Verwijderd

Waarschijnlijk heeft TS nu de schroefdraad van die afstandbusjes kapot gedraaid en mag nieuwe kopen.

@TS Slecht plan om de werkwijze "Met een hamer of brute kracht past alles" toe te passen.

en @swordlord, een I/O Shield
Afbeeldingslocatie: http://img20.imageshack.us/img20/3949/atxioshield28smial29.jpg

hoort vast te zitten, absoluut geen speling.

Als een I/O Shield speling heeft, heb je 'm niet goed aangedrukt. (Voor zover ik kan opmaken aan foto 3, mag TS zijn I/O Shield ook nog aandrukken.)

Het enige dat bovenstaande redneck vergeet, is een anti-statisch polsbandje te dragen tijdens montage.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2013 22:06 ]

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:54

DukeBox

loves wheat smoothies

idd. M4 gaat niet in M3 passen..

[ Voor 8% gewijzigd door DukeBox op 20-04-2013 21:31 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 01-10 23:21

Swordlord

Act first, think never

Verwijderd schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 21:27:
Waarschijnlijk heeft TS nu de schroefdraad van die afstandbusjes kapot gedraaid en mag nieuwe kopen.

en @swordlord, een I/O Shield hoort vast te zitten, absoluut geen speling.
Compizfox schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 21:19:

[...]

Dat is niet waar. De ATX-specificatie beschrijft de exacte maten en als de boel niet past doe je iets verkeerd.
No Shit sherlocks...

I/O shield moet goed vast... Maar het komt vaak genoeg voor dat de connectiviteit van een moederbord niet 100% lekker recht door de gaten in het I/O shield gaan.
In dat geval bedoelde ik, dus beetje friemelen en op de plek krijgen. Want de I/O shield geeft een beetje mee, waardoor alles dus goed erdoorheen past.

Vaak is het dan handig om het moederbord onder een hoek tegen de I/O shield te houden en dan op de plek van de risers te leggen, waardoor de I/O op het moederbord goed door de shield heen steekt en dat dan deze beetje mee vormt als je het bord plat legt.

[ Voor 29% gewijzigd door Swordlord op 21-04-2013 09:37 ]

• agoNITE
Compizfox schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 21:19:
[...]

Zoals ik al zei: Sommige backplates hebben al uitstekende delen op plekken waar alle moederborden schroefgaten hebben. Daar moet je dus niet nog eens risers op plaatsen.

Als voorbeeld de Sharkoon Rebel:
[afbeelding]Zie je die 6 uitstekende dingen met de schroefgaten erin?

[...]

Ja die zie ik. Maar de punten waar je moederbord op leunt, die lijken een stuk groter in doorsnee dan de risers. Maken die dan geen contact met soldeerpunten op de bodem van het moederbord?

TS heeft een CM HAF 922, die had ik tot voor kort ook. Deze heeft geen 'ingebouwde' risers.

• Compizfox
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

agoNITE schreef op zondag 21 april 2013 @ 10:30:
[...]

Ja die zie ik. Maar de punten waar je moederbord op leunt, die lijken een stuk groter in doorsnee dan de risers. Maken die dan geen contact met soldeerpunten op de bodem van het moederbord?
Blijkbaar niet, want ik heb die kast en geen risers gebruiken op die punten is de enige manier om je moederbord er correct in te monteren.

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:34

Eagle Creek

Breathing security

Swordlord schreef op zondag 21 april 2013 @ 09:33:
[...]

I/O shield moet goed vast... Maar het komt vaak genoeg voor dat de connectiviteit van een moederbord niet 100% lekker recht door de gaten in het I/O shield gaan.
In dat geval bedoelde ik, dus beetje friemelen en op de plek krijgen. Want de I/O shield geeft een beetje mee, waardoor alles dus goed erdoorheen past.
Second that.
In bijna alle pc's zit ik daar wel mee te morrelen en schiet het shield ook vaak los.
Komt uiteindelijk altijd goed maar het is niet bepaald een betonnen laserprecieze constructie die in één keer goed zit :+ .

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Pagina: 1