Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi , ik heb een vraag, ben zelf niet zon scheikundige maar kon deze vraag ook niet vinden op het internet.

hoe zit het met de massa van een element is deze in verband met de grootte van een molecuul ?

bijv Waterstof is erg licht en heft ook een grootte molecuul,
en zuurstof is zwaarder en heeft een kleinere molecuul,
in andere woorden als ik bijv 1 picometer3 waterstof mollecuul vergelijk met een picometer3 zuurstof molecuul, heeft dit dan de zelfde massa ?

of kan een molecuul van dezelfde groote ook een total andere massa hebben ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Verwijderd schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 16:00:
Hi , ik heb een vraag, ben zelf niet zon scheikundige maar kon deze vraag ook niet vinden op het internet.
Ik kan me niet goed voorstellen dat er niks te vinden is met de zoektermen "massa periodiek systeem".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik zou zeggen: begin eens bij bijvoorbeeld http://wiki.answers.com/Q...nd_molecular_size_related. Hier is echt wel wat over te vinden op het web; net als elders op het forum is het niet genoeg om te zeggen dat je gezocht hebt, maar wordt je dan ook geacht te laten zien wat die zoekactiviteit heeft ingehouden (noemen van zoektermen, wat heb je zelf gevonden etc).

Echter, dit is niet het soort topic waar W&L voor bedoeld is, en ook niet echt discussiewaardig. Vandaar dat ik hier een slotje aan ga hangen :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Dit topic is gesloten.