Boot SSD niet meer zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:58
Zojuist kwam ik terug thuis en zag dat op het scherm van mijn PC de volgende melding:

DISK BOOT FAILURE LOAD SYSTEM DISK AND PRESS ENTER.

De boot schijf is blijkbaar niet meer zichtbaar. De boot disk is een OCZ SSD van 120gb. Hierop staat het OS, maar ook zaken als mijn schoolwerk. Speciaal mijn schoolwerk heb ik hierop gezet vanwege het feit dat een SSD normaal gesproken betrouwbaarder zou zijn dan een traditionele HDD.

Met UBCD heb ik diverse utilities proberen te starten, maar tot op heden kan geen programma de schijf daadwerklijk zien. Wat is er aan de hand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Toevallig een OCZ Vertex 2?

En voor belangrijke zaken zijn er backups.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Hoi red,

Dat is hem inderdaad. Slecht nieuws?

Ik was vanochtend vanalles toevallig aan het syncen met Skydrive. Mijn foto's staan er allemaal op, maar het grootste gedeelte van mijn schoolwerk niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Ben bang dat het dan einde oefening is. Veel voorkomende klacht van de Vertex 2, die vallen gewoon spontaan uit. Geen idee of er nog iets aan te doen is, heb er gelukkig geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:08
Niet om lullig te doen, maar misschien is het een verstandig idee om in het vervolg dropbox te gaan gebruiken voor belangrijke zaken zoals schoolwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-07 22:05
Junia schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 16:07:
Niet om lullig te doen, maar misschien is het een verstandig idee om in het vervolg dropbox te gaan gebruiken voor belangrijke zaken zoals schoolwerk.
Skydrive is vergelijkbaar met Dropbox ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
Xudonax schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 16:08:
[...]

Skydrive is vergelijkbaar met Dropbox ;)
Oops, dat deel even over het hoofd gezien :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Junia schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 16:07:
100% gelijk. Daar was ik dan ook mee bezig is het ironische.. Skydrive is hetzelfde ongeveer als dropbox alleen iets meer opslag.

Shit zeg. Alles maar dan ook alles stond op dat ding.. 1 uurtje later en alles was gewoon geback upt. Dit kan haast niet waar zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hell4you
  • Registratie: Mei 2006
Heb je niet toevallig een oudere versie in je (verzonden items) van je mail hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junia
Is het niet mogelijk om de SSD aan een andere computer te hangen maar dan niet als boot disk? Who knows..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Sta er toch van te kijken dat mensen een ocz ssd aanschaffen vanwege de betrouwbaarheid.

Terwijl de ocz ssd toch met stip op 1 staan vanwege hun onbetrouwbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Reepje schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 16:19:
Sta er toch van te kijken dat mensen een ocz ssd aanschaffen vanwege de betrouwbaarheid.

Terwijl de ocz ssd toch met stip op 1 staan vanwege hun onbetrouwbaarheid.
Ja, dat wisten we in 2010 natuurlijk ook al...

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:31

Quad

Doof

Mick1990 schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 16:21:
[...]

Ja, dat wisten we in 2010 natuurlijk ook al...
Jup.

@TS ik vrees helaas dat voor jouw schoolwerk het einde verhaal is.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

OCZ Vertex 2 staat al lange tijd bekend als niet betrouwbaar. Ik vrees dat het einde oefening is (controller van de SSD is wss dood).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133692

Mijn Crucial M4 werd een keer niet herkend en een powercyle heeft me toen gered.
Je moet er even geduld voor hebben, maar het is het proberen waard.
A sudden power loss is most common cause for s system to fail to recognize an SSD. In most cases, your SSD can be returned to normal operating condition by completing a power cycle, a process that will take approximately one hour.

We recommend you perform this procedure on a desktop computer because it allows you to only connect the SATA power connection, which improves the odds of the power cycle being successful. However, a USB enclosure with an external power source will also work. Apple and Windows desktop users follow the same steps.

1. Once you have the drive connected and sitting idle, simply power on the computer and wait for 20 minutes. We recommend that you don't use the computer during this process.
2. Power the computer down and disconnect the drive for 30 seconds.
3. Repeat steps 1 and 2 one more time.
4. Reconnect the drive normally, and boot the computer to your operating system.
5. If the latest firmware has not been updated to your drive, do so.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
I stand corrected. Maar ik wist niet dat steefmeister de schijf bij introduktie in 2010 gekocht heeft. Mid 2011 werd pas bekend dat het hopeloze schijven waren.

Dat is dan helemaal diep treurig, want ze waren toen erg duur, zeker de 120 GB versie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
POSITIEF NIEUWS!!

Ik ben haast zo blij als een kind. Ik heb rond de jaarwisseling de computer gekregen waar de ssd inzat. (Had dus ook verder geen idee qua betrouwbaarheid e.d. omdat mij gewoon verteld werd: OS en belangrijk spul op SSD: lekker betrouwbaar) Hiervoor gebruikte ik een laptop. Alles tot aan de jaarwisseling staat op de laptop nog. Na de jaarwisseling heb ik enkel aan mijn scriptie gewerkt en heb ik regelmatig een backup van dit document gemaakt op een andere HDD in de computer. Nu nog even ontdekken welke dit ook alweer was.

Gelukkig nog iets van positiefs nieuws en dankzij skydrive ook geen foto's kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
En in het vervolg vaker en meer syncen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Zeker dat. De OCZ komt warempel nog eventjes tot leven, zodat ik zeker weten nog alles kan backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A87
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

A87

Daarom heb ik ook alles 4x wat belangrijk is... 2 schijven in de kast......... 2 in de pc....... en een SSD voor windows

https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Nu heb ik windows geinstalleerd op een andere schijf... maar daar krijg ik nu precies dezelfde melding?? Ook de OCZ blijft gewoon zichtbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Dan is er iets anders stuk, en is de ssd nog gewoon goed.

Misschien is je sata kabel rot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
van beide schijven dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Ik denk dat er iets anders met deze computer aan de hand is. Nu kan ik opeens wel booten vanaf de schijf waarop ik windows heb geinstalleerd. Zeer merkwaardig in ieder geval. Zou er iets mis zijn met de sata poorten op het moederbord of iets dergelijks? Ik krijg gewoon willekeurig disk boot failures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Misschien even het Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doornemen?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Gedaan, maar ik ga de pc terugbrengen naar degene van wie ik hem heb. Dit gaat gewoon iets boven mijn pet en sinds ik de server heb, gebruik ik de pc niet vaak.

De ene keer krijg ik een boot disk fail en een andere keer niet. Misschien dat hij hem nog kan opknappen of dat er daadwerkeijk iets fouts is met het moederbord. De laptop komt weer in de plaats van de pc in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Troost je met de gedachte dat je niet de enige bent met je probleem. Enige tijd geleden had ik dezelfde ervaring met een SamsungPro. Regelmatig dus ook boot-failures. De enige manier om de pc dan weer aan de gang te krijgen was: pc uitzetten, sata kabels en voeding van de ssd halen. Weer aansluiten , en opnieuw opstarten

Uiteindelijk eens aan de gang gegaan met het wisselen van sata-poorten wat dan enige tijd goed ging. Daarna weer boot-failures. Tot slot heb ik de sata-kabel/voeding vervangen door een nieuwe kabel.

Sindsdien dus geen bootfailures meer. Het zou dus zoals hierboven vermeld, ook een defecte kabel kunnne zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Wat zijn de SMART waarden van beide HDDs? Via HDTune.com kan je even de trial binnen hengelen en een printscreen posten hier van het overzicht.

PVOutput☀️

Pagina: 1