Toon posts:

Winkelier betaalt retourzending niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoewel ik al geruime tijd 'lurk' heb ik besloten toch een topic te openen.

Korte samenvatting:
* GJvdW koopt bij een webwinkel fietsonderdelen op 24 maart 2013.
* Winkelier levert, na overleg, 2 van de 3 onderdelen (3e onderdeel was niet voorradig en zou later komen).
* GJvdW besluit binnen 14 dagen toch het product retour te willen sturen op 3 april 2013.
* Winkelier is hiermee akkoord en voorziet GJvdW van retouradres
* GJvdW stuurt product retour naar winkelier, track en trace laat zien dat het bezorgd is. Dit was 10 april 2013.

So far so good, nette handeling van de winkelier. Het lijkt alsof hij gewoon netjes en klantvriendelijk meewerkt.

Echter:
* Geen terugbetaling tot heden ontvangen.
* Winkelier reageert niet op mijn emails met verzoek tot terugbetaling.
* Wanneer ik met een ander email adres mail, reageert de winkelier wel (ergo, de winkelier negeert mijn mails?)

Verder:
* Bedrag is 333,- euro, voor mij een groot bedrag.
* Bedrag is via iDeal betaald.
* Winkelier is niet aangesloten bij
* Winkelier geeft zelf op zijn site aan dat retourzendingen binnen 10 dagen terugbetaald worden.
* De producten in de retourzending waren allemaal in zeer nette staat en de originele verpakking is zo min mogelijk beschadigd.
* Wettelijke termijn voor de terugbetaling is 14 dagen. Deze is nog niet voorbij, maar ik heb zo weinig hoop.
* Ik heb al geïnformeerd met de rechtsbijstandsverzekering, maar die geven aan dat ik het zelf eerst moet proberen op te lossen.
* Om het zelf op te kunnen lossen heb ik al 5 emails verstuurd met omschrijving van het probleem, verwijzingen naar mails van de winkelier, het bedrag en mijn rekeningnummer. Telefonisch heb ik geen contact kunnen maken, ondanks tevergeefse pogingen.
* De webwinkel is een redelijk bekende 1-manszaak van een ex-proffesionele fietser.

Om het nog op een vriendelijke oplossing uit te laten draaien zal ik niet de website en/of verwijzingen naar de winkelier noemen. Als noot hierbij wil ik plaatsen dat ik persoonlijk vind dat de winkelier onprofessioneel en onbeschoft handelt.

Wat is verstandig om te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-10 17:46
Kan je er niet langs gaan ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:41

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ze hebben daar mooie modelbrieven voor, om hem in gebreke te stellen.
http://www.consuwijzer.nl...l-betaalt-geld-niet-terug

En zoals Mektheb zegt, waarom ga je niet langs?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
220 km naar Limburg vanuit Friesland is mij wat te ver, mocht het nodig zijn dan is dat wel een overweging waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Beste <meneer de fietswinkel>,

Op d.d. 3 april 2013 heb ik het ontvangen deel van order 20192 naar u teruggestuurd op het door u gegeven retouradres: Dorpsstraat 172 AA te Amsterdam. Hierbij heb ik de volgende track & trace verkregen: 3S72518AA83. Van POSTNL heb ik ondertussen bericht gekregen dat op d.d. 10 april 2013 u de onderdelen in goede staat, in ontvangst heeft genomen.

Echter heeft u mij hier nog niet een bevestiging van gestuurd. Kunt u mij deze bevestiging geven? Ik zou daarnaast graag het gehele orderbedrag weer bijgeboekt zien op mijn rekening IBAN0001001001 t.n.v. Gerrit-Jan van der Wagen. Kunt u mij wellicht vertellen wanneer u ongeveer verwacht dat deze terugboeking gedaan kan worden? Dan kan ik hiermee rekening houden.

Met vriendelijke groet,

Gerrit.

--------
Zoiets mailen vanaf een onbekend emailadres :)

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Verwijderd schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 15:43:
* GJvdW koopt bij een webwinkel fietsonderdelen op 24 april 2013.
Ik zou 4 dagen wachten en de onderdelen dan niet bestellen :+

Maar serieus: wanneer heb je ze besteld?
Wettelijke termijn voor de terugbetaling is 14 dagen.
Volgens consuwijzer:
"Laat u binnen de zeven werkdagen weten dat u het product terugstuurt? Dan moet het bedrijf uiterlijk binnen dertig dagen uw geld terugbetalen. "
De webwinkel is een redelijk bekende 1-manszaak van een ex-proffesionele fietser.
Ik zou toch proberen ze telefonisch te pakken te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RemcoDelft schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 15:55:
[...]

Ik zou 4 dagen wachten en de onderdelen dan niet bestellen :+

Maar serieus: wanneer heb je ze besteld?

[...]

Volgens consuwijzer:
"Laat u binnen de zeven werkdagen weten dat u het product terugstuurt? Dan moet het bedrijf uiterlijk binnen dertig dagen uw geld terugbetalen. "

[...]

Ik zou toch proberen ze telefonisch te pakken te krijgen.
Het was op 24 maart, excuses voor mijn fout. Ik zal het editten.

Ik heb de 14 dagen gebaseerd op deze bron:
Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Die 14 dagen geldt voor annulering van de bestelling. Het derde onderdeel wordt geannuleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RemcoDelft schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 16:02:
[...]

Die 14 dagen geldt voor annulering van de bestelling. Het derde onderdeel wordt geannuleerd?
In mijn interpretatie van annulering (ongedaan maken, terugdraaien) van een bestelling valt het ook terugzenden van een artikel. Is dit terecht, of is hier een andere term van toepassing? Ik wil graag de bestelling annuleren, echter zit er een heen- en terugzending bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, Je moet binnen de afkoelperiode (wettelijk minimum 7 dagen op dit moment nog) kenbaar maken dat je van dat recht gebruik wil maken. Van daaruit kan je afspraken maken over het terugsturen, of als de winkel daar niet op reageert, het artikel gewoon terugsturen. Ze mogen bijvoorbeeld ook daarbij geen drempels opwerpen. Stellingen dat het alléén mag met verstrekt RMA nummer (wat vervolgens soms aan allerlei eisen is verbonden) houden geen stand.

De winkel heeft 30 dagen de tijd om na retourontvangst het geld naar je terug te storten. Dat moet om de volledige aankoopkosten gaan, inclusief verzendkosten (als de hele bestelling wordt teruggestuurd). De kosten voor retour zijn voor jezelf

Kan je mij aangeven op welk deel van de sticky je je baseert? Wellicht dat er dan iets niet duidelijk is, hoewel als ik de sectie erbij pakt, er toch vrij duidelijk niet staat wat jij zegt :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2013 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In geval van annulering moet de betaling binnen 14 dagen terugbetaald worden (was 30 dagen)
Dit staat in een stukje over toekomstige veranderingen en kan dus verwarring veroorzaken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 15:53
Verwijderd schreef op zondag 21 april 2013 @ 11:43:
[...]

Dit staat in een stukje over toekomstige veranderingen en kan dus verwarring veroorzaken. ;)
Inderdaad "was 30 dagen" kan beter vervangen worden door "nu nog 30 dagen".

@TS puntje 4 van je samenvatting: Waarmee is de winkelier accoord?

[ Voor 10% gewijzigd door pacificocean op 21-04-2013 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Floppus: Mijn excuses Floppus, ik heb het iets te gretig gelezen.

@ pacificocean:

Ik citeer:
Hallo TS,

Ok ok, geen probleem,
Ik dacht even dat het product niet goed was,
Ik neem hem wel retour, g
Stuur even terug met een schrijven naar
$insert adres bedrijf

Vriendelijke groeten
$bedrijf
Lijkt me weinig dubbelzinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels opgelost! Betaling teruggekregen met excuus van de winkel.
Pagina: 1