• Rordarok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-01 14:53

Rordarok

De enige echte

Topicstarter
Hoi iedereen,

Een paar maanden geleden heb ik een nieuw systeem samengesteld. Het gaat hier om de onderdelen in mijn signature.

De videokaart was echter kapot en ging RMA. Nu heb ik een nieuwe ontvangen: ook de 7950, maar nu de Rev. 2 versie.

Na de videokaart erin zetten heb ik ook even de CPU cooler opnieuw erop gezet. Dit leek allemaal prima te gaan.

Nu als ik de computer aanzet, start hij op. Ik hoor de ventilators blazen alleen het beeldscherm gaat niet aan. Een enkele keer ben ik gewoon tot Windows gekomen, maar toen sloot hij daarna willekeurig af.

Wat ik al geprobeerd heb:

Videokaart er opnieuw ingezet (maar aangezien hij het deed is die denk ik niet kapot)
In Safemode gaan --> crashte toen de eerste minuten niet, heb hem daarna uitgezet.
RAM gecontroleerd of alles er goed inzat (deed het voor de RMA ook prima).
Capacitors gechecked of ergens vloeistof uitkwam/beschadiging erop zat, dit was ook niet het geval.
Alle power supply cables gedoublechecked.
Power/Reset draadjes zitten er ook goed in.
Temperaturen gecontroleerd op het moment dat ik er wel inkon: niks kwam boven de 40 graden uit en de case was verder lekker koel.

Een enkele keer met het monteren van de CPU cooler viel er een schroefje op het bord (een klein schroefje) en kwam niet zozeer op een ijzeren pinnetje of iets dergelijks terecht, maar ik weet niet hoeveel invloed dit kan hebben op de werking van het systeem.

Kan het een driverissue zijn met de WF3 Rev. 2 t.o.v. de oude WF3? Hebben jullie nog tips/tricks? Ik kan namelijk op dit moment niet eens meer in de BIOS komen, want ik krijg geen beeld meer.

Alvast dank

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:37

Onbekend

...

Zolang Windows nog niet is gestart, is er geen sprake van een driverissue.

Probeer eens te starten zonder extra videokaart. Doet hij het dan wel?

Speel ook Balls Connect en Repeat

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Andere aansluitingen al gecontrolleerd op je gpu? En evt. een andere monitor?

Dat er een schroefje op je bord valt tijdens het monteren van je cpu hoef je geen zorgen over te maken, desondanks dat zo'n moederbord erg kwetsbaar lijkt kan het redelijk wat hebben ;).

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-02 18:59
Heb je met je vorige videokaart geen problemen gehad tot dat hij kapot ging of bleek te zijn?

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Topicstarter
Ik heb 2 computers tegelijkertijd besteld en in elkaar gezet. Beide videokaarten waren de Gigabyte 7950.

Mijn videokaart (nr. 1) deed het prima in mijn systeem. Mijn broers videokaart (nr. 2) deed het niet in zijn systeem. Nr. 2 eruit gehaald en Nr. 1 in zijn systeem gezet. Toen deed hij het wel. Nr. 1 is daar blijven zitten en Nr. 2 RMA gestuurd. Nu gaat nr. 3 (RMA vervanger voor nr. 2) in mijn systeem.

Ik heb de videokaart er nu overigens uitgehaald en ik zit al enkele minuten op mijn bureaublad. Wat nu :)? (Bedankt voor de tips trouwens! Dit waardeer ik ENORM)

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Staat er in de bios ingesteld om de integrated graphics te gebruiken?

Het zou kunnen dat het probleem hier kan liggen? Je moet je videokaart weer aansluiten en bij het booten (Waarschijnlijk F12 of F2) in de bios komen. Selecteer daar niet je igp maar je eigen videokaart.

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Topicstarter
Ik heb hier al naar gekeken maar ik geloof dat daar geen optie voor is. In apparaatbeheer had ik eerst de IGP aangezet, toen deed hij het nog gewoon. Toen uitgezet, deed hij het ook gewoon. Ik weet dus niet of het met die combinatie te maken heeft.

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-02 11:21
Probeer eens om GPU nr1 in jouw PC te zetten? Als het dan ook foutgaat dan heb je kans dat er iets met het moederbord aan de hand is. Als dat wel werkt, dan kun je proberen om GPU nr3 in de andere PC te zetten. Heb je daar hetzelfde? Dan is er vermoedelijk (weer) iets aan de hand met de GPU.

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Topicstarter
Interessant...om na het weglopen even te kijken of de PC nog aanstond, klikte ik met de USB de muis/het toetsenbord erin (hij was op power/beeldscherm kabels na kaal). Toen ik met een van de twee een bepaald USB slot aantikte, viel de computer uit en begon hij weer te restarten.

Ik kan me niet herinneren of ik met deze PC dat USB slot ooit eerder heb gebruikt. Misschien is de poort defect?

EDIT: Op dit moment de videokaart er weer in gezet en ik sta nu op het bureaublad. Het 'kapotte' USB slot is op dit moment vermeden. Ik zal jullie op de hoogte houden.

Met het verplaatsen van de computer tikte hij niet uit. Ik denk dat er iets mis is rondom het moederbord en dan vooral de aansluitingen.

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/2wg6muv.jpg
Dit kreeg ik net toen de pc ~10 minuten aanstond.

[ Voor 42% gewijzigd door Rordarok op 20-04-2013 17:23 ]

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Topicstarter
Andere topics spreken van mogelijke RAM problemen. Hier hem ik eerder nog nooit last meegehad. Zouden ze tijdens het niet aanstaan dan kapot zijn geraakt of zitten ze misschien gewoon los? Dat kijk ik straks dan nog wel even na.

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:06

Zalmanman

So long,

De 50 error heeft de PC van mijn zusje vaak gehad. Het bleek verrot RAM te zijn. Kan je een memtest86+ een paar uur draaien, of is dat te veel gevraagd qua stabiliteit?

and thanks for all the fish.

• Rordarok

Rordarok

De enige echte

Topicstarter
Vandaag de RAM sticks erop nieuw ingedaan. Daarna Memtest via de desbetreffende computer gedownload en daarna 3 uur en 20 minuten gedraaid zonder een enkele error te krijgen.

Ik heb er weer vertrouwen in: hopelijk zat er gewoon iets niet helemaal goed in.

Pagina: 1