Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trokken
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 06:05
Beste tweakers,

Ik heb een WD Scorpio Blue 1TB WD10JPVT die met een wachtwoord beveiligd is.

Hij zat eerst in mijn Dell insipiron 15R SE maar ik heb hem vervangen met een ssd.

Ik ben echter vergeten om het password te verwijderen, zover dat al mogelijk is.

Nu ik hem aansluit op mijn game pc kan me pc niet booten. Door eerst de pc te booten en daarna pas de hdd in te werpen wordt hij wel gedetecteerd door de intel sata drivers, maar niet door Windows.
Via een bootable Windows 8 installatie wordt hij wel gedetecteerd maar formatteren lukt niet.
Met diskpart heb ik al de volgende commando's geprobeerd:
- clean
- clean all

Hier meldt diskpart dat het cleanen succesvol verlopen is maar als ik daarna het volgende probeer:
- create partition primary
Dan krijg ik een I/0 error.

Via een bootable Fedora 17 installatie kan hij ook gedetecteerd worden maar formatteren lukt helaas niet.

Het enige wat ik wil is dat ik de harde schrijf opnieuw kan gebruiken de data mag gewiped worden.
Ik weet echter wel het wachtwoord wat erop zit.

Is er een manier hoe ik de hdd kan unlocken vanuit Linux (fedora) of Windows/CMD?

☀️ 2220Wp | 🚗 Hyundai Ioniq Electric 28kWh | 🌬️ Ventilatie WTW | 🤖 Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43
Volgens de handleiding heeft hdparm hier (experimentele) ondersteuning voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Secure Erase is de oplossing. Dat verwijdert het wachtwoord en daarna kun je hem weer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trokken
Verwijderd schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 14:07:
Secure Erase is de oplossing. Dat verwijdert het wachtwoord en daarna kun je hem weer gebruiken.
Daar had ik nog niet aan gedacht, DBAN is nu aan het draaien, het lijkt me echter niet nodig om 3 passes te doen.

☀️ 2220Wp | 🚗 Hyundai Ioniq Electric 28kWh | 🌬️ Ventilatie WTW | 🤖 Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Waarom niet even terug in de dell, en dan password uitschakelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trokken
FreshMaker schreef op zondag 21 april 2013 @ 00:25:
Waarom niet even terug in de dell, en dan password uitschakelen ?
Ik had geen geschikte schroevendraaiers voor die mini Dell schroefjes,
uiteindelijk heb ik hem toch terug kunnen plaatsen met een iets te grote schroevendraaier.

Het hdd password kon ik gelukkig kunnen verwijderen en hij functioneert nu ook gewoon in mijn andere PC.

Pagina: 1