Toon posts:

Samsung Led tv speelt dvd's niet scherp af

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb onlangs een Samsung LED TV (UE32EH6030) gekocht en bij verschillende dvd's krijg ik een heel slechte beeldkwaliteit. Het valt me op dat dit mn dvd's zijn die al wat ouder zijn een full frame format hebben. Ik heb mijn dvd-speler vervangen door een blu ray (was ik toch al van plan), maar kwaliteitstoename van het beeld is beperkt. Als ik op mijn blu ray mijn harde schijf via ucb aansluit krijg ik wel prima beeld. Ik heb de resolutie van het outputsignaal al aangepast, maar levert nauwelijks resultaat. Mijn gevoel zegt dat de TV het signaal als het ware niet goed snapt, maar ik kan vrij weinig aan de instellingen veranderen (ander dan de kleurtinten, daarvoor heb je instellingen zat). Iemand ideëen wat ik aan moet/kan passen zodat de dvd's beter te bekijken zijn?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:29

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Kun je wat fotos plaatsen...? :)

Ik herken dit verschijnsel niet direct, maar ben enorm beneiuwd naar hoe het eruit ziet.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Topicstarter
Nog even een tekstuele toevoeging:

Het gaat om een LG BP325 bluray speler die via een HDMI kabel op de tv is aangesloten. Zowel tv als speler zijn voorzien van de laatste firmware (gecontroleerd en zo nodig geupdated). Eerst had ik echt een goedkoop dingetje (Q Media), maar die heb ik dus vervangen door bovenstaande. De beeldkwaliteit is niet een beetje wazig, het is soms echt heel slecht. Bijvoorbeeld bij een kaal hoofd zie ik geen gebogen lijn, maar wordt de ronding zeer duidelijk (en dus hinderlijk) opgebouwd uit blokjes..

Dvd's met een verhouding 16:9 geven een veel beter resultaat, maar ook als ik een 4:3 format niet oprek maar ook op dat formaat afspeel, is de beeldkwaliteit niet goed. Bij deze zijn de ondertitels ook veel rafeliger

Ik heb verschillende bestanden zowel op DVD als op mijn HDD staan, maar vanaf mijn HDD zijn ze via dezelfde speler van (veel) betere kwaliteit dan vanaf DVD.

Ik heb vanmiddag voor de grap mijn oude Q Media DVD speler op mijn oude beeldbuis tv aangesloten, geeft gewoon een beter beeld dan mijn huidige (nieuwe installatie)...