Toon posts:

Pentium 3-650 upgraden naar ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb op het moment een P3-650 op een abit bx6 2.0 met een geforce 2 gts. Alles draait prima. Ik denk echter wel aan upgraden, gewoon voor de lol.
Dus hier de vraag : Is een athlon 1200 nu echt merkbaar sneller in gebruik (buiten de benchmarks die natuurlijk wel sneller zijn) of is het allemaal een beetje subjectief ?
Ik dacht zelf aan een msi bordje met die athlon 1200 als leuke upgrade..
Bedank !

Verwijderd

en als je die pen3 nu eens overclokt naar

650@865 heb je gelijk een nieuwe hobbie

Verwijderd

Het is zeer afhankelijk van wat je doet of je een nieuw proc-je nodigheb, je kan de boel uiteraard lekker gaan overclocken.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

ja, dat merk je dus wel in games maar niet in office applicaties. Voor word ofzo hoef je nooit te upgraden, dan is een P1 al genoeg :) Overklokken van je P3 lijkt me de beste optie, meestal is een lager geclockte P3 sneller in games dan een hogere Athlon (volgens madonion's 3DMark, bekijk hun test resultaten maar). Voor andere applicaties (bv psp6 of wat dan ook) is de Athlon sneller. Dus als je wilt upgraden voor games: P3 overclocken. Als je wilt upgraden voor andere applicaties: AMD TBird kopen. :7

MechWarrior || Monsters Game

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:14
juust, of als je een cBo stepping heb net als ik en een goede productie datum (die ik ook heb >:) ) dan is er een kans dat je die 650 naar 1000 kan tillen (mits we hier over een 100 FSB proc. praten)

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-05 16:07
Tja....voor de lol....

Als je die 650 eens omhoog gooit naar 800 en dan een GeForce III koop dan kan je de komende 6 maanden wel vooruit.

• MGSNK
ik ga binnenkort een beter mobo kopen en dan ga ik proberen 975 of hoger te halen (met FOP38 en 150 FSB)

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op maandag 04 juni 2001 00:05 schreef MGSNK het volgende:
ik ga binnenkort een beter mobo kopen en dan ga ik proberen 975 of hoger te halen (met FOP38 en 150 FSB)
150 fsb? lol :) beter hebbie wel goede dividers dan he (pci 1/4 , agp 1/2) + goed geheugen. En betere voeding zie ik net :P 145 watt en zoveel oc-en kan op een gegeven moment nooit goed gaan >:)

iStockphoto

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik ben van een P3-700E@1050MHz naar een Athlon 1200@1400MHz gegaan. Er is verschil maar niet zoveel als ik gehoopt had. Sisoft Sandra is uiteraard veel hoger maar in games valt het allemaal reuze mee. Mijn GTS is hier de bottleneck.

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties tot zover.
Ik ben maar eens aan het overklokken geslaan en kom tot 117mhz fsb stabiel (das dus 760mhz voor mijn p3, 6.5*117)
Daarboven boot de boel niet, en als ik het probeer met softfsb, dan krijg ik een spontaane reset boven de 117mhz.
Maar goed, ondertussen veel gelezen en ik geloof maar dat ik wacht met upgraden tot:
1) de p3-850 goedkoper is
2) er een moederbord voor de athlon is zonder al die via bugjes.
Vroeger overigens amd's van de 486 generatie gehad (486-120) die waren geheel compatibel met de intel procs, dat was nog eens makkelijk.
Groeten !

Verwijderd

van p3 650 naar p3 850 is zonde van je geld....

• MGSNK
Op maandag 04 juni 2001 00:54 schreef cheshire87 het volgende:

150 fsb? lol :) beter hebbie wel goede dividers dan he (pci 1/4 , agp 1/2) + goed geheugen. En betere voeding zie ik net :P 145 watt en zoveel oc-en kan op een gegeven moment nooit goed gaan >:)
Divider zal geen prob zijn, met een appollo 133A, en m'n geheugen zal het ook wel trekken op cas3, voeding, hhhhmmm tsja, ik heb maar 1 kaart in m'n kast zitten en dat is m'n MX :+

Pagina: 1