[bug] Scrollen in IE10 WP8 werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:19
Omschrijving
- Scrollen werkt niet op WP8
Platform
- Windows Phone 8
Browser
- (Mobile) Internet Explorer 10
Type apparaat
- Nokia Lumia 920

Ik was zojuist aan het testen op mijn Lumia 920 en merkte dat ik niet kon scrollen. Als ik met mn vinger over de inhoud ga om te swipen, dan lijkt ie als een muiscursor overal overheen te gaan, maar scrollen werkt totaal niet. Heb wel een 2x gehad dat ie ineens wel werkte, maar toen kwam ik onderaan de pagina en wilde hij met geen mogelijkheid meer terug.

Scrollen in de tracker werkt overigens wel prima, maar niet binnen de pagina.

Wat ik wel merk is dat als ik tijdens het laden ga scrollen, dat het dan wel werkt. Verder, als ik blijf scrollen kan ik ook nog als de pagina klaar is gewoon doorgaan met scrollen. Stop ik, dan gaat het ook niet meer.

De highlights (foto+tekst) staat bovendien onder de menubalk en is daardoor vrijwel niet te zien. Als ik de telefoon draai is het overigens wel weer goed getoond maar ook daar werkt paginascrollen niet. Scrollen in de highlights werkt dan wel weer prima maar die worden dus nog niet goed getoond.

Op een nieuwspagina werkt scrollen overigens ook niet. Even lijkt het wel te werken als de pagina nog aan het laden is, maar daarna stopt ie er gewoon helemaal mee. Daarna gaat ie overigens bij elke schermaanraking tekst selecteren.

In IE10 op de desktop zie ik overigens deze error:
tweakotine.nl, line 68 character 135
Bij deze line:
<li class="icon search"><a id="searchPopupButton" rel="popup:searchPopup">Zoeken</a><span id="searchButton" class="searchButton"></li> Ofwel ongesloten span-tag

Andere error (via Chrome op Desktop):
Viewport argument value "yes;" for key "user-scalable" is invalid, and has been ignored. Note that ';' is not a separator in viewport values. The list should be comma-separated.
Regel: 7
<base href="https://tweakotine.nl"><!--[if lte IE 6]></base><![endif]--><meta name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1.0, minimum-scale=1.0, user-scalable=yes;" />

Ik weet niet of dat er mogelijk mee te maken heeft (denk het zelf niet).

Opvallend: Op mijn Omnia 7 (Mobiele IE9) werkt scrollen wel prima.

Beeldmateriaal:
Weergave Lumia 920
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/O2IJeQsh.jpg

Weergave Omnia 7
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2Tpe2YKh.jpg%5D

Weergave Lumia 920 (dmv screenshot)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/a0tC7Mi.png

Weergave Lumia 920 (dmv screenshot, landscape)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QRndcQ6h.png

Video:
http://martinspire.nl/downloads/scrollbug.mp4

Ik heb verder nog wel wat designgerelateerde vragen, maar dit lijkt me op dit moment iets belangrijker.

[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 22-04-2013 17:47 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Is er nog een reactie op deze bug of heb ik hem niet goed gemeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:55

WoutF

Hoofdredacteur
Martinspire schreef op maandag 22 april 2013 @ 17:46:
Is er nog een reactie op deze bug of heb ik hem niet goed gemeld?
Je hebt hem in het weekend gemeld toen de devvers vrij waren, en vandaag zaten de meeste in vergadering :) nog even geduld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-07 21:31
Volgens mij geldt het principe van "Kicken is nooit nodig, alles wordt gelezen en als er een update is vanuit de devvers melden ze dat vanzelf." (zoals bij Lieve Devvers) hier ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-07 13:27
We zijn inderdaad in het weekend iets minder actief :P vandaag hadden we zoals Wout zegt veel vergaderingen omdat we morgen weer een release hebben.

Zoals je de bug hebt gerapporteerd is in ieder geval helemaal geweldig :) Ik zal morgen eens kijken of ik het kan reproduceren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Hoe staat het inmiddels met het oplossen van deze bug? Ik heb namelijk nog geen verandering gemerkt en het niet kunnen scrollen lijkt me toch wel essentieel voor het gebruiken van de site en het forum. Zeker ook voor verder testwerk.

[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 01-05-2013 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
*bump*

Iets meer dan 2 weken ingeschoten, nog geen verbetering.

Iets zegt me dat als dit een Android-bug was geweest het dezelfde middag nog was aangepast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Nee hoor :) Onze hele ondersteuning voor Windows Phone is momenteel nog zwaar onder de maat, dat moet nog aardig op de schop ;) Microsoft zit het wiel opnieuw uit te vinden :(

/edit

Ik heb het ticket hiervoor ook even een klein schopje gegeven :)

[ Voor 18% gewijzigd door Misha op 06-05-2013 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Ok bedankt, hou me op de hoogte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:54

crisp

Devver

Pixelated

Lijkt me (weer) een issue met hammer.js overigens. Als we dat alleen voor swipe willen gebruiken dan wil ik dat wel eens reverse-engineeren en support in ons eigen JS framework inbouwen (waar we sowieso nog ondersteuning voor het MS Pointer-event in moeten gaan bouwen).

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostBaksteen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-06 22:01
Wat hammer.js doet is niet zo spannend, we gebruiken het vooral omdat het een makkelijke interface heeft.

Ontochstart de positie en tijd opslaan, ontouchend kijken wat het verschil is en adhv een aantal regels (tijdsduur, afgelegde afstand en richting) bepalen wat het voor touchevent type het was (swipe, tap etc) en dat verder broadcasten.

Als dit door hammer.js komt wil ik het er morgen uit halen. Ik heb liever dat het op WP goed werkt dan het weg swipen van het menu wat m.i. een nice to have is en zeker niet zwaarder weegt dan WP basis functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:54

crisp

Devver

Pixelated

JoostBaksteen schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 23:34:
[...]
Ontouchstart de positie en tijd opslaan, ontouchend kijken wat het verschil is en adhv een aantal regels (tijdsduur, afgelegde afstand en richting) bepalen wat het voor touchevent type het was (swipe, tap etc) en dat verder broadcasten.
Iets soortgelijks doe ik al voor onze custom scrollbar :P

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoostBaksteen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-06 22:01
Ik heb hammer.js uitgezet en op onze WP test device werkt het scrollen weer, bij jou ook Martinspire?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
Klopt het scrollen werkt nu weer d:)b

Mijn excuus dat ik daarvoor even in de Dev round up moest klagen, maar ben erg blij dat het nu weer werkt. Zal snel verder gaan met het zoeken naar mogelijke bugs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Misha in "[Bug]\[PW/V&A] Filters werken niet op WP" :)

Naast dat wat ik in het topic heb gezet werkt het horizontaal scrollen in de ankeilers ook nog niet bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-07 21:31
JoostBaksteen schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 09:09:
Ik heb hammer.js uitgezet en op onze WP test device werkt het scrollen weer, bij jou ook Martinspire?
Horizontaal scrollen werkt op moment van schrijven niet op een Lumia 800 (IE).
De pijl om naar rechts te gaan werkt wel maar dat gaat érg laggie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misha
Op de HTC 8S (WP8) hier lukt het me wel om te scrollen. Welke versie van het OS heb je?
Pagina: 1