Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voeding gigantisch warm

Pagina: 1
Acties:

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:21
Gisterenavond heb ik eventjes naar de PC van mijn ouders gekeken, die ging namelijk niet meer aan.. Even de zijkant van de kast eraf geschroefd en toen ik aan de voeding voelde was deze gigantisch heet geworden. Je kon er bijna je handen aan branden.

Hoort zoiets te kunnen? Heb het plan deze later vandaag nog even open te schroeven om te kijken hoe het er aan de binnen kant uit ziet, maar ik kijk er niet van op als dit later nog ooit brand had veroorzaakt. :o

Ohja, niet onbelangrijk: het betrof een Tagan 480-U22 voeding, precieze type moet ik even nakijken.. Draaide met een i3 systeem en 1 ssd, 1 hdd en 1 dvd brander.

[ Voor 15% gewijzigd door Steephh op 20-04-2013 11:05 ]

_@/'

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:00
Waarschijnlijk draait de fan niet meer, ik zou deze het eerst controleren.
De levensduur van voedingen gaan hard achteruit als ze heet worden. ( > 25°C)
Misschien is het schoon blazen van de binnenkant al voldoende.
Heeft de pc wel voldoende lucht intake zodat de voedingsfan lucht kan aanzuigen om te kunnen coolen?

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:21
FAN draaide niet meer, maar de computer bootte ook niet meer.. Heb de voeding net even opgeschroefd en er zit overal stof in.. Nu heb ik het wel eens erger gezien, maar eerlijk gezegd vertrouw ik deze voeding niet meer zo.. Voeding gaat al mee sinds 2004/2005. Misschien maar eens tijd voor een nieuwe.. :P

Alleen zou deze zo brand hebben kunnen veroorzaken of zal dat wel loslopen? :P

[ Voor 31% gewijzigd door Steephh op 20-04-2013 11:10 ]

_@/'

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 11:00
Je zou de voeding even schoon kunnen maken, als de fan dan niet meer draait dan lijkt het me verstandig om hem te vervangen. Iets als dit volstaat dan: pricewatch: be quiet! System Power 7 300W
Wil je echt topkwaliteit en een van de meest efficiënte voedingen, neem dan deze: pricewatch: Seasonic G-Serie 360Watt
Maargoed, ook deze voedingen moet je gewoon schoon houden ;)

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Verwijderd

Steephh schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 11:08:
FAN draaide niet meer, maar de computer bootte ook niet meer.. Heb de voeding net even opgeschroefd en er zit overal stof in.. Nu heb ik het wel eens erger gezien, maar eerlijk gezegd vertrouw ik deze voeding niet meer zo.. Voeding gaat al mee sinds 2004/2005. Misschien maar eens tijd voor een nieuwe.. :P

Alleen zou deze zo brand hebben kunnen veroorzaken of zal dat wel loslopen? :P
Een voeding die brand veroorzaakt?
De enige merk die deze handige gepatenteerde functie in hun voedingen bouwt is HKC

• MarnixHobbelink
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-10 20:19
Verwijderd schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 14:57:
[...]

De enige merk die deze handige gepatenteerde functie in hun voedingen bouwt is HKC
+1

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-11 15:38

Fordox

00101010

Verwijderd schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 14:57:
[...]

sweex, trust, ouwe huntkeys etc.....

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:00
Er is zo veel goedkope troep op de markt dat wil je niet weten.
Vaak zie je 1000W voor 10euro, dan weet je gewoon dat er een muis in zit met een rad en dynamo. :S
Vaak is ook de muis al overleden voordat je hem wilt aan zetten. :D

Je kan die fan vervangen, maar je weet niet hoelang hij al zo gedraaid heeft en nog meer onderdelen beschadigt zijn.
Na 10 jaar heeft deze voeding wel z'n langste tijd gehad, ik zou een nieuwe halen.

[ Voor 8% gewijzigd door Hell-Slave op 20-04-2013 18:04 ]

Pagina: 1