Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Best-Buy systeem Maart: scherm blijft zwart bij inschakelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Gisteren heb ik mijn nieuwe Desktop systeem opgehaald bij Zercom, sterk gebaseerd op het Tweakers.net Best Buy High-End Gamesysteem, Maart 2013:

https://www.zercom.eu/#di....view///product_id-269481

Onderstaand de totale configuratie:

Crucial M4 CT256M4SSD2 256GB
Corsair Vengeance Low Profile Blue CML 16GX3M4A1600C9B
Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition SCMG-3PCGH
Seagate Barracude 7200.14 ST2000DM001 2TB
Gigabyte Radeon HD7950 Windforce 3 GV-R795WF3-3GD (tweemaal)
MSI Intel Z77 Express Z77A-G45
Intel Core i5 3570K Boxed BX80637|53570K
Fractal Design Define R4 Pearl Black FD-CA-DEF-R4-BL
Seasonic P-660 - 660W - Modular - 80Plus - Platinum - DC-DC

Hardware installatie: montage volledige systeem

Software installatie wilde ik zelf doen; als ik een BIOS heb kom ik daar wel uit.

Nadat ik alles aangesloten had en het systeem aangezet had, bleef mijn scherm zwart en hoorde ik ook geen "piepje". Ik heb 2 schermen, 2 VGA kabels en een DVI kabel geprobeerd, maar scherm blijft zwart. Monitors direct aangesloten op het moederbord en niet op de videokaarten. Keyboard en externe optische drive krijgen wel gewoon stroom via USB 2.0. Ook als ik de aangesloten randapparatuur minimaliseer tot monitor en keyboard, krijg ik geen beeld.

Zijn mijn volgende aannames correct?

1) Bij "Hardware installatie: montage volledige systeem" mag ik ook een werkend BIOS verwachten
2) Het bovengenoemde moederbord hoort een "piepje" te geven bij opstarten
3) Een externe optische drive via USB zou ik meteen plug&play moeten kunnen gebruiken om Windows 7 + Systeemdrivers te installeren

Helaas kan ik Zercom pas maandagmorgen bellen; alles wat ik voor die tijd kan leren vind ik super! Wat denken jullie? Scheelt er iets in de hardware / interne aansluitingen? Of moet ik mijn aannames herzien?

Thanks!