Single fan AMD 7950 erg warm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmsch
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-10 21:39
Beste Tweakers,

Ik was laatst bij een vriend thuis. Hij heeft een 7950 in zijn pc zitten (ik geloof van Sapphire, weet ik niet zeker, wel single fan). Sinds een aantal weken/maanden lijkt er iets mis te zijn met die videokaart. Idle draait hij volgens Speedfan op 70 graden (ventilator maakt grote herrie), onder load wordt hij hooguit 3 graden warmer! We kunnen de ventilator wel gewoon aansturen met Speedfan, maar dan wordt hij direct erg warm. Ook zijn we al met de stofzuiger bezig geweest om het stof tussen de koelvinnen uit te halen, maar dat heeft weinig geholpen.

Onze vraag; is dit een garantiegeval? Of moeten we investeren, hetzij in een busje perslucht of een andere koeler?

Bvd :)
Groetjes,
Koen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Crasht de kaart bij zware belasting? 73c load is gewoon prima namelijk. Natuurlijk is minder ook leuk maar videokaarten mogen redelijk warm worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:59
Je zou kunnen proberen of hij het in een andere pc wel normaal doet, zo niet, dan ligt het aan de kaart. Dan zou je 'm RMA kunnen doen naar de winkel waar hij is gekocht, en proberen je geld terug te krijgen. Er zijn namelijk genoeg andere goede en stille 7950's, zoals deze: pricewatch: Gigabyte Radeon HD7950 WindForce 3
Succes :)

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmsch
Hi Sjaak, het klopt dat hij last heeft van willekeurige vastlopers. Ik weet niet of dat aan de videokaart ligt... Maar hij zit meer met het lawaai. 73 graden als piektemperatuur is inderdaad gewoon netjes, maar ook idle hangt hij rond de 70 graden. En dat is dan weer gek... En de herrie.

Edit: Martijn; thx. Die single fan was destijds een budgettaire overweging :P Maar inmiddels zijn er weer meer middelen... Dus een ruiltje bij de winkel is misschien nog wel te overwegen. Zal het hem eens voorleggen.

[ Voor 27% gewijzigd door kmsch op 20-04-2013 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Draai anders een tijdje furmark of iets dergelijks en kijk of hij dat overleeft. Als je rma wil doen moet hij natuurlijk wel kapot zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-09 20:23
En anders koeler eraf slopen, nieuwe koelpaste en weer goed monteren. Misschien dat het nu allemaal niet helemaal lekker meer zit?

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:35

Tazzios

..

Is de videokaart wel echt idle vraag ik me af met 70 graden en blazende fan. Bitcoin virus?

[ Voor 9% gewijzigd door Tazzios op 20-04-2013 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 15:50

Shunt

Boe

Mogelijk bitcoin virus idd Ik zou ook de cooler even goed open maken en zorgen dat je echt alles van stof uit de cooler hebt. Verder even zorgen dat je zeker een goede aifrlow hebt in de kast. (testen met de zijkant open.)

[ Voor 4% gewijzigd door Shunt op 20-04-2013 11:51 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmsch
We gaan in ieder geval vannacht/vanavond eens scannen met MSE en MBAM, misschien dat die iets eruit pikken. Ik laat het jullie weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Gebruik sowieso geen Speedfan. Dat programma heeft het vaker fout dan goed. HWmonitor werkt prima of anders gewoon CCC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Klinkt erg als Bitcoinvirus.

Je kunt checken of ie onder load draait met Afterburner.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmsch
Bedankt voor de tip over Afterburner, daar gaan we zo naar kijken. MBAM heeft (vertelt die vriend me net) al 2 dingen gedetecteerd. We'll see :P

EDIT: ja, het is het bitcoinvirus! 95% load terwijl er geen noemenswaardige programma's draaien. Hij is ze nu aan het verwijderen (de 2 virussen) met MBAM en stuurt zometeen een screenshot. Ik zal het hier posten. Dank voor jullie hulp! _/-\o_

EDIT 2: http://i.imgur.com/n7qS4Rw.png

Hij gaat nu rebooten. Nogmaals onze dank! :)
En... Het is eraf! De temperatuur schiet naar beneden, schijnt nu rond de 38 graden te zitten. Mooimooi :) :D

[ Voor 66% gewijzigd door kmsch op 20-04-2013 23:06 ]

Pagina: 1