Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Totaaloplossing (streaming) media

Pagina: 1
Acties:

• abc123
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-03-2021
Vanwege een kapotte DVD speler ben ik toe aan iets anders.

Omdat ik door de bomen het bos niet meer zie vraag ik jullie om hulp. 8)7

Had deze topic aangemaakt in het Netwerk topic... Bij nader inzien, denk ik dat het hier beter op zijn plek is.

Ik ben op zoek naar een oplossing waarmee ik het volgende kan:
- fysieke dvd’s af afspelen
- Films + audio draadloos streamen vanaf PC naar tv
- mogelijkheid om films draadloos op andere computer of tablet af te spelen
- aansluiten surround boxen mogelijk (of surround boxen bijgeleverd)

Optionele wensen zijn:
- 3D mogelijkheid
- internet op tv (met browser)
- Mogelijkheid om pc te bedienenen via tv (desktop op tv)

Heb gelezen over mediaspeler en nas. maar kom er zelf echt niet uit wat ik nodig heb. Internetten doe ik via KPN (experia box). Bij de TV is geen internet aanwezig momenteel!

Als het kan hoor ik ook graag aan welke kosten ik moet denken :)

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Erg uiteenlopende eisen waarvan ik me afvraag of dit via 1 apparaat zal lukken. Zelf heb je het al over een mediaspeler en NAS maar dan mis je al het afspelen van fysieke media en aansluiten van speakers.

Heb er zelf geen staan maar het dichtst bij je wensen zou dan nog een HTPC komen. Voor het aansluiten van speakers heb je nog wel een surround receiver nodig. Ik ga er van uit dat je speakers hebt.

Om internet/netwerk in je tv meubel te krijgen, kun je een bridge kopen. Voordeel is dan ook dat de apparatuur bedraad kan streamen. Zeker het draadloos streamen van HD materiaal is niet echt ideaal.

De optionele wensen zullen allemaal met deze combi mogelijk zijn.

• abc123
Dank voor de reactie. Ik begrijp dat mijn wensen nogal uiteen lopen. Ik zla even toe lichten wat ik precies bedoel.

Omdat mijn home cinema set kapot is, heb ik straks geen boxen en geen dvd speler meer. Ik heb nu 2000+ dvd's die ik straks graag nog af wil kunnen spelen. Er komen geen nieuwe dvd's meer bij want nu wil ik overstappen op een het direct afspelen vanaf de pc.

Ik kan dus ook een goedkoop surroundsetje kopen. dan zijn de wensen qua boxen en afsprlen dvd weg. De overige wensen blijven dan staan:

Ik ben op zoek naar een oplossing waarmee ik het volgende kan:
- Films + audio draadloos streamen vanaf PC naar tv
- mogelijkheid om films draadloos op andere computer of tablet af te spelen

Optionele wensen zijn:
- 3D mogelijkheid
- internet op tv (met browser)
- Mogelijkheid om pc te bedienenen via tv (desktop op tv)

Ik ben echt een leek op dit gebied. Wanneer je over een "HTPC" of een "Bridge" spreekt, moet ik echt via google op zoek ;).

• S1NN3D
  • Niet online
In jou geval zou ik dan overwegen om een niet al te duur standaard home cinema setje te kopen, zoals bijvoorbeeld een Panasonic SC-BTT290. Dan heb je een blu ray home cinema set met een speakerset waarmee je al je schijfjes kan afspelen. Verder heeft zo'n setje HDMI-ingangen zodat je ook nog wat kan aansluiten zoals een mediaspeler of htpc. Verder is er ook ethernet en wifi aan boord. Zulke setjes zijn prima geschikt om films/series/tv te kijken. Wanneer je een muziek liefhebber bent zullen setjes met kleine speakers te kort komen. Is dus wel iets om rekening mee te houden.

Verder zou ik echt de gedachte loslaten om draadloos te gaan streamen naar je tv. Dit zal nooit fatsoenlijk gaan werken. Zeker niet als je hd-materiaal gaat proberen te streamen. Je bent veel beter af met een mediaspeler en NAS. Op de NAS staat al je audio en video en de mediaspeler streamt deze bedraad en speelt ze via HDMI af op het genoemde surround setje. Je zou ook kunnen kiezen voor een mediaspeler met ingebouwde harde schijf die min of meer ook NAS-functies heeft, maar dit werkt doorgaans minder goed. Kijk eens naar een Synology NAS en mediaspeler zoals bijvoorbeeld een Dune HD TV-101.

Met de eerder genoemde bridge in je tv-meubel zorg je er voor dat de NAS en mediaspeler online komen in je netwerk.

• abc123
Hey D vd V,

Dank weer voor je reactie!

Volgens mij begin ik te snappen wat je bedoeld. Ik zal even noteren wat ik nu precies begrepen heb. Ben benieuwd of het ook allemaal klopt :)
1. dvd/blu ray speler met surround boxen (bijvoorbeeld Panasonic SC-BTT290)
2. Mediaspeler (bijvoorbeeld Dune HD TV-101), voor afspelen media. Deze bedraad verbinden met mijn nas/ TV en surroundset.
3. NAS (synology)
* Begrijp ik goed dat hier nog losse Hard disks bij gekocht moeten worden?
* Kan ik daar (mits aangesloten via bridge) direct films op downloaden?
4. Bridge (heb je nog tips voor een goede, of waar ik op moet letten?) Deze zorgt ervoor dat mijn mediaspeler/ TV en NAS verbonden zijn met mijn netwerk.

Vragen die bij mij verder nog te binnen schieten zijn:
- Hoe ga ik straks een film kiezen om af te spelen? Kan dat vanaf mijn PC of moet ik via mijn tv op mijn nas gaan zoeken?
- Als mijn nas in het netwerk hangt kan deze dus de media ook streamen naar andere apparaten!

Mooi dat er mensen zijn zoals jij die de leeken op dit gebied bij de hand willen nemen!

Verwijderd

Ik herken de bomen. Ik ben ook op zoek naar mediaspeler. Mijn opstelling is Panasonic 3D TV, Onkyo 708 reciever met hierop home cinema aangesloten. Blu ray speler (aangesloten op Onkyo). Onkyo aangesloten via 1 HDMI kabel op TV.

Ik wil alle muziek en (3D) films van allerlei verschillende formaten streamen via mediaspeler en via Onkyo naar TV. Muziek alleen via onkyo uiteraard.
Ik ben zover dat ik dus via netwerk laat doen. Dus op een NAS waar ik alle muziek en films op wil zetten en deze dus aan te sluiten of te integreren in media speler.

Ik ben ondertussen zover dat ik volgende op oog heb: Xstreamer Sidewinder 3 (ca.Eur 150,-), Popcorn A300 (ca.Eur 230,-) en Medi8er 10003D (ca. Eur 200).

• S1NN3D
  • Niet online
abc123 schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 19:57:
[...]
1. dvd/blu ray speler met surround boxen (bijvoorbeeld Panasonic SC-BTT290)
Aangezien je toch iets nodig hebt om je schijfjes op te draaien, zou ik iets zoeken zoals dit setje. Ben je in één keer klaar voor dit stuk.
2. Mediaspeler (bijvoorbeeld Dune HD TV-101), voor afspelen media. Deze bedraad verbinden met mijn nas/ TV en surroundset.
Klopt. Gewoon een niet al te dure mediaspeler kopen die wel alle formaten ondersteund. De Dune's zijn gewoon hele goede spelers. Deze is zo'n € 100 en speelt zo'n beetje alles af. Alleen geen 3d, maar er is wel een opvolger aangekondigd, de 102, maar ik weet niet of deze al in de winkels ligt.
3. NAS (synology)
* Begrijp ik goed dat hier nog losse Hard disks bij gekocht moeten worden?
* Kan ik daar (mits aangesloten via bridge) direct films op downloaden?
Synology levert hele goede NAS-producten. Je kan eventueel ook kiezen voor een Qnap maar alle andere merken kun je beter links laten liggen. Je moet er inderdaad nog wel schijven bij kopen. Moet hoeveel schijven je gaat werken is een keuze die je maakt. Ga je voor meer opslagcapaciteit, snelheid of betrouwbaarheid? Je kan ook gewoon een één-schijfs-versie kopen. Het is maar wat je wil. Als je de NAS in je netwerk hebt opgenomen, kun je er rechtstreeks mee downloaden. Zelf heb ik de NAS in het tv-meubel staan en via een bridge online gebracht.
4. Bridge (heb je nog tips voor een goede, of waar ik op moet letten?) Deze zorgt ervoor dat mijn mediaspeler/ TV en NAS verbonden zijn met mijn netwerk.
Je zou bijvoorbeeld een bridge kunnen kopen van hetzelfde merk als je draadloze router maar dat is geen must. Hier kun je bijvoorbeeld een aantal bridges vinden van Linksys. Ik zou er in ieder geval wel een nemen die wireless-N ondersteunt. Let er wel op dat je echt een bridge koopt en geen wifi-repeater want dan halveert de snelheid van je draadloze netwerk.
Vragen die bij mij verder nog te binnen schieten zijn:
- Hoe ga ik straks een film kiezen om af te spelen? Kan dat vanaf mijn PC of moet ik via mijn tv op mijn nas gaan zoeken?
Als je een mediaspeler van bijvoorbeeld Dune koopt kun je het Yadis (of een soortgelijk gratis programma) gebruiken. Hiermee maak je een interface waardoor je via de mediaspeler op de tv allemaal hoesjes krijgt te
zien en hieruit kun je een keuze maken. Dit hoeft niet maar ziet er wel leuker uit.
- Als mijn nas in het netwerk hangt kan deze dus de media ook streamen naar andere apparaten!
Dat kan zeker. Je kan de media ook laten streamen naar andere apparatuur die DLNA compatibel is.
Pagina: 1