Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Toon-VA
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 13-10 17:14
Hoi iedereen,

Ik ben in het bezit van een HTC Desire C>

Gisteren ben ik er achter gekomen dat er een horizontale balk op mijn scherm zit (niet zichtbaar voor het oog).

Deze balk laat geen touch meer door, dit is een beetje te situeren op de cijfers "4 5 6". Het probleem is echter dat mijn PIN code 2x het cijfer 4 bevat en mijn LOCK screen dus niet te openen is aangezien de code altijd wordt onderbroken aan de "kapotte band".

Nu is de vraag of ik nog enkele gegevens zoals contactpersonen en foto's kan recupereren via 1 of ander trukje vooraleer ik hem opstuur voor reparatie (garantie)?

Ik heb hem al aangesloten op mijn PC maar ik kan dus niet de optie kiezen voor hem te connecteren, de standaardkeuze is enkel opladen.

De USB debugging staat wel aan mocht dit interessant zijn om toch nog in de telefoon te geraken. Ik heb al meerdere zaken geprobeerd zonder succes, zelfs ADB acces heb ik geprobeerd maar dit lukte dan niet door drivers ...

Kan iemand mij aub nog helpen of is het een hopeloze zaak?

Alvast bedankt.

• Lars.
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 11-07-2018
Contactpersonen syncen voor zover ik weet automatisch met je google account, dus zodra je die terug invoert heb je ze weer terug (zou je even via gmail kunnen controleren), foto's worden een stuk moeilijker denk ik omdat zoals je zelf al aan gaf adb geen nut heeft gehad.

Lars. wijzigde deze reactie 20-04-2013 00:37 (11%)

Dura lex, sed lex
Aangeboden: allerlei hardware.
Vaarwel en tot nooit meer ziens dan maar. :'( ;w

• Thmz159
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21-10 10:30
Je kan proberen je SIM in een andere telefoon te steken, ergens in de instellingen "pincode vragen" uit te schakelen en dan de SIM in je kapotte steken. Normaal gezien zou deze dan geen pincode vragen.

EDIT; als ik er zo over denk zou je volgens mijn redenering evengoed je sim kaart er kunnen uithalen en zou hij geen pincode vragen. Is het misschien een code op het toestel zelf (ipv pincode).

Thmz159 wijzigde deze reactie 20-04-2013 01:04 (32%)

• Ursamajor
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 20:06

Ursamajor

Astrofotograaf

Gewoon je toestel aan je pc koppelen en met de verkenner naar je telefoon bladeren en je foto's naar je pc kopiëren.

Gadgets FTW!

• The Prutsor
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 19-10 18:21
Als je een micro usb naar gewone usb kabel hebt, kun je hoogstwaarschijnlijk ook een toetsenbord en of muis aansluiten en hiermee je telefoon besturen..

works for my nokia e7 in ieder geval, zou me niks verbazen als andere telefoons dat ook ondersteunen :)

asus x79 PRO , I7 3820, 8 GB corsair vengance, Obsedian 850D, CM pro gold 1000W PSU, 8800GTX,gtx680

• Toon-VA
De contactpersonen staan idd opgeslagen in de gmail accaunt die ik heb moeten aanmaken om op de google PLAY store te kunnen.

De SIM kaart heb ik ondertussen al terug in een oude gsm gestopt (wel even een aanpassing aan mijn sms-gedrag). Dus nu vraagt de gsm geen PIN code meet bij het opstarten van de GSM.

Echter blijf ik nu enkel nog zitten met het LOCK screen met de bolletjes die je moet verbinden. Dit krijg ik dus helaas niet opgelost aangezien de UNLOCK code ook over de horizontale band moet :(

De GSM aansluiten op de computer heeft helaas geen zin, deze komt standaard niet te zien in windows verkenner aangezien je bij Android de optie krijgt "Enkel opladen" en "Synchen". Standaard wordt de optie opladen gekozen maar ik kan dit dus ook niet aanpassen aangezien het scherm me geen toegang geeft tot de telefoon.

De Optie met het toetsenbord zou ik nog kunnen proberen, alleen heb ik geen enkele kabel die USB met USB verbind aangezien een toetsenbord ook altijd ergens wordt ingepropt ipv iets ontvangt in zijn stekker.

Dus zoals het er nu naar uitziet ben ik al mijn foto's kwijt maar heb ik mijn contactgegevens nog...

• MaximusTG
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
(overleden)
Factory reset vanuit recovery? Dan zouden je foto's gewoon bewaard moeten blijven. Of je flasht een geroote kernel met clockworkmod recovery. Die heeft de mogelijkheid je interne SD kaart te mounten via USB vanuit het recovery menu.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• The Prutsor
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 19-10 18:21
quote:
Toon-VA schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 09:38:

De Optie met het toetsenbord zou ik nog kunnen proberen, alleen heb ik geen enkele kabel die USB met USB verbind aangezien een toetsenbord ook altijd ergens wordt ingepropt ipv iets ontvangt in zijn stekker.
Ik denk dat ik snap wat je bedoeld, maar zie foto voor de kabel die ik bedoelde. Deze kreeg ik standaard bij mijn telefoon maar volgens mij zijn deze bij veel winkels los verkrijgbaar

asus x79 PRO , I7 3820, 8 GB corsair vengance, Obsedian 850D, CM pro gold 1000W PSU, 8800GTX,gtx680

• MaximusTG
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
(overleden)
Dat ondersteunt niet elke telefoon standaard hoor, dat ie als USB host kan dienen.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• Toon-VA
Ik heb 90% van mijn foto's nog kunnen terughalen door dropbox.

Via de dropbox app had ik laten weten dat elke foto die ik maak ook wordt bewaart op mijn dropbox account. Dus nu heb ik alle foto's ook terug gevonden via de dropbox website (ik dacht dat ik ze kwijt was aangezien ik op mijn laptop werk met "Selective Sync".

Toch allemaal bedankt voor de hulp, de telefoon is nu weg voor 2/3 weken ter reparatie.

Hallo Nokia C1-04 :P
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True