Toon posts:

Externe USB drive laten vallen - stroompiek foutmelding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb per ongeluk mijn externe harde schijf (Samsung, 160 GB) laten vallen (10 cm). Hij heeft een kabel met 2 USB uiteinden (geen aparte adapter), en als ik deze in mijn tv stop, doet 'ie het niet meer (power lampje gaat niet branden). Ik heb hem ook aangesloten op twee computers (Windows XP en Windows 8) en daar geeft ie (op beide pc's) de foutmelding "stroompiek op de hubpoort". Hij herkent de schijf dan ook niet. Voorheen kreeg ik deze melding nooit.

Mijn vraag is als volgt: Is mijn data op de harde schijf nog te redden? Zo ja, hoe? Heeft het zin om de harde schijf eens uit elkaar te schroeven?

Alvast bedankt voor de reacties.

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-01 18:07
al op een usb- dock gedrukt? mischien zit het in de externe behuizing van je externe hdd

automation fanboy

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
de harde schijf openschroeven lijkt me geen optie.

Je kan wel de behuizing openen, daar zit waarschijnlijk gewoon een harde schijf in die je gewoon via een sata kabel op een moederbord kan aansluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Punkbuster schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 22:44:
al op een usb- dock gedrukt? mischien zit het in de externe behuizing van je externe hdd
Excuse my ignorance, maar wat bedoel je hiermee? Ik heb de behuizing even eraf gehaald, en dan ziet het er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-784TEHGG.jpg

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Goed zo, nu haal je de schijf eruit en sluit m aan op een computer (bijv dvd speler loskoppelen, je hebt dan een stroomdraad en een sata kabel waarop je dan de schijf aansluit).

Dan zie je meteen of dat ie het doet.

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02:44
Eum, dit soort schijven hebben over het algemeen de USB-poort aan de schijf vast zitten, en als ik dit zo zie, dan is dat hier ook het geval... :|

Rare vogel in spe

• Brainiacs
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-01 22:54
Xesxen schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 11:18:
Eum, dit soort schijven hebben over het algemeen de USB-poort aan de schijf vast zitten, en als ik dit zo zie, dan is dat hier ook het geval... :|
Eerlijk heb ik nog nooit een externe schijf gezien waar de usb poort aan de schijf vast zit... Je kunt de harde schijf er altijd uithalen en gewoon aan de computer aansluiten via sata en power connector.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:57

Quad

Doof

Brainiacs schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 11:24:
[...]

Eerlijk heb ik nog nooit een externe schijf gezien waar de usb poort aan de schijf vast zit... Je kunt de harde schijf er altijd uithalen en gewoon aan de computer aansluiten via sata en power connector.
Niet? Western Digital is er bijvoorbeeld een held in met 2,5" schijven.

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Brainiacs
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-01 22:54
Quad schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 11:26:
[...]

Niet? Western Digital is er bijvoorbeeld een held in met 2,5" schijven.
Ik heb het zelf niet zo op WD, maar dat is natuurlijk een HD bakker, dus die maakt die dingen zelf. Maar ik werk eigenlijk alleen met merken als buffalo, sitecom en andere merken die vaak zelf geen schijven maken. Dus dat zal de reden zijn dat ze dan ook geen usb aan de schijf zelf hebben vast gemaakt. :-)

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-01 12:01
Verwijderd

[ Voor 98% gewijzigd door Uncle Mel op 30-01-2014 21:42 ]

Pagina: 1