Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-07 07:54
Met een plan plaats een los zonnepaneel in de tuin (huur inclusief)
moet ik een opslag hebben. Welke accu is goed(koop)/beter en is er met een enkele
aansluiting nog omvorming vooraf noodzakelijk. De verkoopster aan de andere kant van het land begon daarover, maar dat is niet door de verkoper hier net over de grens bevestigd.
Dit hobbyprojectje is met lage stroomverbruikers erg interessant, wat heb ik nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drielp
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-07 18:39
Begrijpen doe ik dit niet helemaal? Misschien vragen in de duurzame kroeg, bier doet soms wonderen :)

4285 Wp op ZO, 1200 Wp op schuur en 880 Wp op NW, DWTW en 7 kW houtkachel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MieJuul
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-07 18:24

MieJuul

3970Wp

drielp schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 23:02:
Begrijpen doe ik dit niet helemaal? Misschien vragen in de duurzame kroeg, bier doet soms wonderen :)
Ben ik dus niet de enige die er geen hout van snapt 8)7

12x SH-230P6 all-black op een Effekta ES3300 live en 22x SM55 op 2 Steca's 500 en 1 Steca 300 live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-07 17:42
2 mogelijkheden:

1) Autonoom.
Voor als je geen stroomvoorziening hebt (bijvoorbeeld afgelegen gebied)
Nodig: Accupakket en omvormer.
Of alleen een accupakket, maar dan kun je alleen apparatuur aansluiten die werkt op de spanning van je accu.

2) Aangesloten op het net
Dit is hoe 99% van de zonnepanelen in NL is aangesloten
Nodig: Omvormer en een elektriciteitsmeter die achteruit kan lopen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drielp
Ik denk als eerste een goede vertaal-site. Daarna wel reageren en een duidelijke vraagstelling is ook wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:32
RocketKoen schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 15:07:
2 mogelijkheden:

1) Autonoom.
Voor als je geen stroomvoorziening hebt (bijvoorbeeld afgelegen gebied)
Nodig: Accupakket en omvormer.
Of alleen een accupakket, maar dan kun je alleen apparatuur aansluiten die werkt op de spanning van je accu.

2) Aangesloten op het net
Dit is hoe 99% van de zonnepanelen in NL is aangesloten
Nodig: Omvormer en een elektriciteitsmeter die achteruit kan lopen.
die achteruit-lopende meter is alleen noodzakelijk als je wilt gaan salderen.
Invoeden op het net gaat ook met een 'blokkerende' elektriciteitsmeter....

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-07 07:54
Blijkbaar is de uitdaging voorbij de reguliere spelfouten op Tweakers ver te zoeken.
For lack of trying: ik heb de gok genomen en een winkel waar behalve zonnepanelen
begrijpelijk advies wordt verkocht, zowaar te pakken gekregen.

Kom ik daar niet verder uit, hoop ik dat mijn Koeterwaals op laag 7 nog wordt vertaald naar een juist adres,
dat verstaan ze hier beter geloof ik :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:01

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wacht even...

Je post een bericht welke bij goedbedoelende forummers meer vragen als antwoorden op roept.
Daar krijg je opmerkingen over, en je krijgt ook nog advies.

Vervolgens post je dat je iets gevonden hebt in een winkel, echter is die post ook geen toonbeeld van leesbaarheid.

Er vallen mij 2 dingen op: doordat je posts als onduidelijk worden ervaren, krijg je niet het advies waar je eigenlijk op gehoopt had. Je oogst wat je zaait; aandachtspunt 1 is dus duidelijker posten.

Verder zie ik nergens welk advies je hebt gekregen, en welke producten daarbij horen. Dit zodat een latere bezoeker met wellicht hetzelfde probleem kan voortborduren op je antwoorden. Dit is een discussieforum, geen vraag&antwoord module.

We zijn dus heel benieuw wat precies de situatie is, wat je hoopt te bereiken, wat je zelf al gevonden hebt. En natuurlijk het advies wat je gekregen hebt. :)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-11-2024

NBK

Weercam-Avatar

AMX:
Spelfouten zijn tot daar aan toe maar fout leestekengebruik maakt een verhaal compleet onleesbaar.

Ik begrijp een beetje uit je verhaal dat je niet goed weet welke accu je toe moet passen.
Ik begrijp ook dat je een goedkope oplossing zoekt dus dan is het antwoord simpel. Pak gewoon een normale lood/zuur accu.
Als je 230V apparaten in de schuur wil gebruiken heb je een omvormer nodig die van de 12V uit de accu's weer 230V maakt. Let op dat je bijvoorbeeld voor een 2000Watt omvormer ongeveer 200Ah aan accu capaciteit moet hebben staan. Een factor 1:10 dus.
Verder zijn er in de handel zat 12V systemen te vinden die direct met accu's kunnen werken waardoor je de acculader achterwegen kan laten. Een normaal systeem met een omvormer op de zonnepanelen geeft veel meer elektrische verliezen en werkt bovendien niet zonder aanwezige netspanning.

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Zoek op YouTube eens naar 'solar off the grid'; heel veel voorbeelden van wat ik denk dat je zoekt.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaam
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-07 19:56
SMA Sunny Island is een oplossing. Doe goede research!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drielp
Schijven gaat al een beetje beter, nu nog een duidelijke probleemstelling. Op dit forum zijn zeer veel kundige mensen actief met duurzame energie. Maak hier gebruik van, en ga niet gelijk in de verdediging als je commentaar krijg op onduidelijke berichten.

Pagina: 1