DD-WRT naar openWRT

Pagina: 1
Acties:

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-11 08:15
Hi all,

mijn TP Link tl-1043wn router draait nu dd-wrt. ipv6 wordt doorgelaten, maar de firmware biedt geen merkbare
verbeteringen mee. Ik heb tot nu toe met ipv6-routering als doel de firmware proberen te fashen.
De upgrade vanaf de webinterface en vanaf tftp starten geen van beide. Daarmee houdt het alternatief "koop de nieuwe ac router" de voorkeur. Maar dat is niet nu de doelstelling. Waardoor gaat de router de tftp upgrade accepteren? tftp client vanaf fedora remix is op binary ingesteld (flash de router) , rexmt 1 (push de firmware)
timeout 90, en verbose. na 90 seconden stopt de tftp request.
wachten op dhcp lease van de router is geen optie (zou kunnen volgens $webhulp)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:33

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik zie een topictitel die gaat over een overstap van DD-WRT naar OpenWRT. Echter zie ik daar niets duidelijks over terug in je topic. Van veel andere zinnen kan ik ook geen chocola maken.
Kortom: Ik heb moeite om te begrijpen wat je precies wilt zeggen.

Wat ik er uit op kan maken:
Je wilt overstappen? Maar je hebt problemen met het flashen van firmware?
Zo ja, heb je wel genoeg vrij geheugen om een andere firmware in te laden alvorens deze geflashed kan worden? Anders moet je mogelijk wat meer RAM geheugen vrij maken door modules te ontladen en WiFi uit schakelen kan soms ook schelen. Ik weet niet veel van de inner workings van DD-WRT, dus hoe dat precies moet kan ik je niet vertellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Ultraman op 19-04-2013 23:12 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.