Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317838

Topicstarter
Lang verhaal kort, mijn Nexus 4 heeft de geest gegeven (scherm is uiteindelijk gebarsten na de zoveelste val) en ben nu terug aangewezen op mijn "oude" Xperia U.

Ik mis uiteraard de snelheid van mijn Nexus 4 maar ik moet eerlijk gezegd zeggen dat ik het formaat van mijn Xperia U echt wel een pak praktischer vind dan mijn Nexus 4 (waarschijnlijk ook de reden dat deze zodanig vaak tegen de grond gegaan is). Maar zoals gezegd ben ik echt niet tevreden over de performantie van mijn Xperia U. Openen van berichten is tergend traag, opnemen van telefoon werkt vaak niet van de eerste keer, vastlopende schermen,...

Vandaar dat ik aan het uitkijken ben om mijn Xperia U te vervangen, voorwaarden zijn:
- niet te groot (zeker niet groter dan 4inch scherm)
- niet te dik
- niet te duur (max 250EUR)

Ik heb zelf al wat gezocht en ben bij de HTC 8S en de HTC Desire X uitgekomen. Van beiden lees ik goede reviews (maar die las ik destijds ook over de Xperia U).

Ik dacht altijd dat ik een "power-user" was, maar om eerlijk te zijn gebruik ik buiten email en een browser praktisch geen 3rd party apps. Dus het ontbreken van apps op het Windows platform is geen probleem voor mij. Ook het overschakelen van Android naar Windows Phone OS schrikt mij niet af.

Is er iemand die al met bovenstaande toestellen heeft gewerkt? Zoals gezegd ben ik vooral op zoek naar een super responsive toestel (zoals mijn Nexus 4) maar dan in een kleiner formaat. Is het Windows Phone OS beter/sneller dan Android op low-end toestellen? Andere suggesties zijn uiteraard ook meer dan welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483276

WP is op low-end toestellen inderdaad sneller dan Android. Ik denk dat je met een toestel als de huawei W1 zelfs zou toe kunnen, die is al super soepel, en dan zou je voor €158 inclusief sim-unlock klaar zijn. De 8S zal sowieso aan jouw eisen voldoen. En zal hoogstwaarschijnlijk soepeler zijn in gebruik dan de Desire X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-07 21:56
Je zou ook de Nokia Lumia 620 mee kunen nemen in je vergelijk, is met 3,8 inch scherm in een behuizing ter grote van de iPhone 3 lekker compact, en heeft gratis "wereld" navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yhsper
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-04 22:56
De HTC Desire X is wel goed ik heb iemand in me familie die hem heeft en die is er heel tevreden over. En hij zegt dat hij lekker snel is met de vergelijking van zijn vroegere LG ;)

[ Voor 4% gewijzigd door yhsper op 20-04-2013 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
De lumia 520 is ook bijna uit, die is ook lekker goedkoop en niet te groot.