USB power naar SATA power kabeltje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:22
Omdat ik mijn Pogoplug heb geopend en gebruik wil maken van de ingebouwde SATA poort zoek ik een SATA power kabeltje met aan de andere kant een USB A connector.
De reden waaorm ik het zo wil: dan geeft de Pogoplug namelijk gewoon de voeding voor de laptopschijf die ik wil aansluiten erop.

Het meest op lijkende wat ik dusver heb gevonden is dit op Kabeltje.com
http://www.kabeltje.com/s...-2pin-power-5v-sata-haaks

Ik zou dan een USB kabel kabot kunne knippen en dan de voedingslijnen kunnen koppelen. Alleen dit vind ik een stuk minder netjes.

Weet iemand toevallig de magische woorden voor Ebay/ Kabeltje.com of ergens anders en kan mij blij maken met de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
@ Redono, je was me net voor ik zag deze net ook.

Jammer genoeg nee. Het lijkt er wel veel op.

Ik heb een losse SATA kabel die op de harde schijf gaat en rechtstreeks in de Pogoplug is verbonden.
Ik wil een USB A kabeltje die omgaat naar een SATA stroom connector.

Het is dus eigenlijk het onderstaande kabeltje maar dan inplaats van de molex een USB A connector.Afbeeldingslocatie: http://img.dxcdn.com/productimages/sku_91841_1.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Cave_Boy op 19-04-2013 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 459694

Hmm, dan zou ik het niet echt weten, maar er is hier vast wel iemand die een idee heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:00
Een standaard power connector van Sata geeft 3,3V, 5V en 12V. Een USB poort levert slechts 5V.
Dit is waarschijnlijk de reden waarom je het niet vind.

Ik denk dat je eerder moet kijken naar een 'eSata hdd enclosure' als je eSata van een laptop wilt gebruiken.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Malantur schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 18:53:
Een standaard power connector van Sata geeft 3,3V, 5V en 12V. Een USB poort levert slechts 5V.
Dit is waarschijnlijk de reden waarom je het niet vind.

Ik denk dat je eerder moet kijken naar een 'eSata hdd enclosure' als je eSata van een laptop wilt gebruiken.
Maar ik wil geen eSATA gebruiken ik heb al een doosje waar het inkomt. eSATA heb ik wel gezien maar dan krijg je al snel heel veel kabeltjes/ grote connectors extra dat wil ik eigenlijk niet.

Edit:
Heb hem nu zelf inelkaar gezet mete en USB A kabel en een molex naar SATA stroom connector.
De rode draad van de usb kabel verbinden met de rode op de SATA conector
De aarde (omhulsel van de USB kabel) verbonden met de zwarte naast de rode op de SATA conector.
De connectie gebeurt met een kroonsteentje :9 . Morgen op de markt even wat halen om het netjes af te werken. Probeerde eerst te solderen maar die verbinding was erg zwak door dunne draadjes.

[ Voor 29% gewijzigd door Cave_Boy op 19-04-2013 20:12 ]

Pagina: 1