Hoe TFTP/DHCP-server laten werken op Win7?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-07 00:23
Ik heb een notebook met Windwos 7 en Tftp32.
Ik heb meerdere malen geprobeerd werkend te krijgen maar het lukt niet echt.
Zodra ik een apparaat aansluit, begint de laptop een ip-adres te vragen, wat niet de bedoeling is.
De laptop moet dus ip-adressen uitdelen en Tftp bestanden uploaden.
Hoe krijg ik dit werkend in Win7? Kan ik de DHCP op de laptop uitzetten en DHCP-server daar in plaats inschakelen?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-07 00:23
Echt niemand die een antwoord kan/wil geven?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:38
Je moet in Windows 7 je netwerkkaart een vast (statisch) ip adres geven. Zodat netwerkkaart geen dhcp discover verzoek verstuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-07 12:41
Houd met 2 dingen rekening.

Hebt u een gewone router van je ISP in huis? Dan zal die de DHCP verzoeken beantwoorden.

Als u 2 DHCP servers op hetzelfde subnet hebt, dan gaat het een rare situatie worden. U zou DHCP optie 67 (File Name) en 66 (TFTP Server IP) op uw ISP router kunnen proberen in te stellen. Dan moet het TFTP adres uiteraard naar uw laptop verwijzen en de file name laat zich raden.

Uw gewone router stuurt de clients die via PXE(?) willen booten dan door naar de TFTP server, wat eigenlijk de beste optie is.

Als je die mogelijkheid niet hebt, zou ik eerst tijdelijk even de DHCP van uw router uitzetten, terwijl u de DHCP van uw laptop tijdelijk gebruikt om de PXE verzoeken te beantwoorden.

Veel success!

Edit: Het heet gPXE en hier kunt u gemakkelijk een ROM voor uw NIC maken. Bij mijn weten heeft deze een optie aan boord om ook zonder DHCP een PXE boot te doen, u moet dan zelf het IP opgeven en de bestandsnaam.

[ Voor 22% gewijzigd door Joseph op 21-04-2013 13:34 ]