Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:00
Beste,

We hebben hier enkele laptops die gejoind zijn in onze AD die een goeie 4 maanden ergens gaan staan zonder te connecteren met onze AD. Ik was op zoek om te kijken of na 4 maanden deze computers zonder probleem terug werken met onze AD. Dus dat je ze niet terug moet joinen.
Ik heb reply's gevonden dat een machine object elke 30 dagen zijn account wilt vernieuwen binnen AD en als je dan erna een computer terug aansluit op AD dan zijn de wachtwoorden niet gesynct etc... . Volgens anderen zou een computer object altijd moeten blijven werken.

Kan iemand mij verlichten met de echte waarheid :-).

http://social.technet.mic...7-493f-8f77-06517cadbeb0/

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

AD wachtwoorden blijven gewoon werken.

Het enige waar je bij op moet letten is een eventuele KMS activatie van je OS of applicatie. Die moet per dertig dagen herhaald worden (en daarvoor is verbinding met de interne KMS server nodig).

Heeft een laptop (geinstalleerd met KMS licentie) dertig dagen lang geen verbinding kunnen maken met een interne KMS server, dan is het OS niet meer geactiveerd. Wellicht dat daar de verwarring wegkomt.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Semt-x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-11 14:41
KMS vormt geen probleem; renewal period = 180 dagen + 30 dagen Out Of Tollerance (OOT). Dat is ruim een half jaar, veel langer dan die gegeven 4 maanden. (http://technet.microsoft.com/en-us/library/ff793418.aspx)
Daarnaast blijven niet geactiveerde Windows 7 installaties zonder enige beperking werken,

Naast usersobjecten hebben computersobjecten ook wachtwoorden, deze worden zonder verbinding met een domein controller niet automatisch vernieuwd. Volgens mij is dit de kern van de vraag.

Als een machine met een verlopen wachtwoord opstart en wel verbinding heeft met een domain controller, wordt het wachtwoord bijgewerkt. Dit gebeurt alleen als het computerobject in AD nog bestaat, niet gedisabled is en niet voor een andere machine (met dezelfde naam) is gebruikt.
Er bestaat geen ingebouwd mechanisme in AD dat ongebruikte computerobjecten opruimt, dus dat blijft altijd werken.

H2H,
Sem

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Semt-x schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 14:09:
KMS vormt geen probleem; renewal period = 180 dagen + 30 dagen Out Of Tollerance (OOT).
Je hebt gelijk. 30 dagen is de periode dat een computer in de "activation count cache" blijft. Wel KMS gerelateerd, maar geen raakvlak met de vraag van de topicstarter.

My bad....

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Semt-x schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 14:09:
Daarnaast blijven niet geactiveerde Windows 7 installaties zonder enige beperking werken,
Niet helemaal. Je krijgt reduced functionality mode. De desktop zal op zwart gaan (kan je niet meer veranderen) en rechts onder in beeld komt een melding dat je een probleem hebt met je licentie. Verder zal je computer elk uur herstarten.

• Semt-x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-11 14:41
@CMD-Snake
Ik doelde op functionaliteit waar TS last van zou kunnen hebben in de situatie die hij schetst. Overigens is "reduced functionality mode" een Vista term en bestaat niet in Windows 7. Als de Windows 7 activatie verloopt wordt de desktop zwart en verschijnt er periodiek een herinneringsballoon, maar herstart zeker niet automatisch.

http://technet.microsoft.com/en-us/magazine/ee518862.aspx
Despite what you may have read elsewhere, there's no reduced functionality mode in Windows 7. If the activation key expires, the desktop background simply goes black and a notification balloon states that the operating system isn't genuine.

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:00
Thx voor de info. Het is duidelijk voor mij nu.
Pagina: 1