Erg onbekwame KPN klantenservice?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:23
Mijn oom heeft naast zijn huis nog een vakantiebungalow.
Allebei de huizen zijn op adsl aangesloten, ene KPN andere Tele2.
In zijn gewone huis heeft hij internet en TV in één pakket. Hij heeft dus een iptv-decoder en een experiabox thuis. In de bungalow alleen internet.

Nu wil hij binnenkort in zijn bungalow tv laten aansluiten. Aangezien hij graag van Tele2 afwil, belde hij naar de KPN klantenservice om te bekijken wat mogelijk was. De KPN-medewerker die er zat is blijkbaar niet al te bekwaam. Deze gaf aan dat hij het abonnement dat hij nu heeft bij KPN, ook gewoon via zijn Tele2-verbinding in de bungalow te laten werken. Dus hij kan de Experiabox in de bungalow aansluiten waarbij zijn DSL verbinding en Interactieve TV precies hetzelfde werken als thuis. Dus hetzelfde ip van KPN, DNS van KPN kortom het hele abonnement kan zomaar heen en terug worden genome, zolang modem met centrale synchroniseert. Kwestie van andere VPI/VCI dan tele2-modem, user+pass etc. En dat helemaal gratis!

Volgens mij is dat complete onzin maar mijn oom gelooft nog in deskundigheid bij KPN. Ik heb tegen hem gezegd dat het hem vies tegen zal vallen omdat het niet gaat werken. KPN ITV niet over z'n Tele2-verbinding en ook helemaal geen KPN-verbinding in de bungalow(zonder extra KPN abo).

Ik bedoel, ik kan toch niet, zelfs met VPI/VCI van KPN, verbinden met KPN en via hun internetten?
Of heb ik ongelijk? Is er dan toch een manier om KPN iTV over Tele2 te krijgen? :+ .
Heeft de KPN medewerker dan toch gelijk gelijk ? :+ xD

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-07 15:44
Van KPN en Tele2 ADSL heb ik niet zoveel verstand, maar ik weet wel dat Tele2 ADSL andere ITV ontvangers gebruikt als KPN ITV. Het lijkt me inderdaad een vreemd verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-07 14:18
Als die Tele2 lijn nog via PPPoA werkt (dus de oude Zonnet ADSL lijnen met linesharing via KPN) dan heb je een hele kans van slagen, maar anders is het 100% impossible :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco K.
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-11-2021
De opmerking dat het gratis is, slat sowieso nergens op. Je betaalt tenslotte aan Tele2.

Als je bepaalde instellingen wijzigt, zoals bijvoorbeeld username en password, dan kun je wellicht de Experiabox van KPN gebruiken om bij Tele2 op internet te kunnen. Televisie van KPN gaat sowieso niet werken want de tuner wordt geactiveerd middels een abonneenummer en pincode en is gekoppeld aan de DSLAM van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 350042

Als iemand die tot voor kort bij kpn heeft gewerkt, kan ik je vertellen dat het verhaaltje in het begin idd bullshit is. Signaal van kpn staat niet op die tele2 lijn dus kun je ook de diensten van kpn niet op gebruiken. Tele2 abbo zal opgezegd moeten worden waarna het aderpaar voor ons vrijkomt om ons signaal er overheen te sturen