• Xephasis
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-01 21:29
Heb sinds een week het probleem dat Dota 2 enorme lag heeft terwijl andere op het zelfde moment op hetzelfde network met hetzelfde spel geen problemen hebben. Als ik uit het spel alt-tab en weer terug erin is het weer even beter, maar daarna wordt snel slechter.

Nu heb ik hetzelfde gezien met Borderlands 2 vandaag, waarbij de lag te hoog is om te spelen, terwijl het voor andere mensen prima is.
Ik denk dat dit komt doordat de CPU 100% bezig is. Zowel bij Dota2 als bij Borderlands 2 wordt mijn oude q6600 volledig gebruikt. Bij CS:GO is dat niet zo, en daar ook geen lag.

Dit heb ik verder getest door in CMD naar ping -t google.nl te kijken en dit ook te doen met Prime95 aan. Zonder Prime 20- 25ms. Met Prime veel timeouts, en verder een zeer sterk schommelende ping, van 30 naar 1700ms. Dit gebeurt ook als ik maar 1 core belast. Zelf gebruik ik W8, maar de W7 schijf in mijn PC geeft hetzelfde. Ik gebruik een USB Wifi dongle.

Heb op internet hier niks over kunnen vinden, heeft iemand enig idee hoe het kan. Toen het begon was er geen hardware verandering, inmiddels wel wat RAM problemen gehad, maar dat heb ik vervangen.

-Q6600 (op stock)
-Abit 32Xmax
-4Gb 667 DDR2
-GTX460
-850 Watt voeding
-Samsung 830 SSD

• thibai
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-11-2025
Kan je deze wifi dongle eens uittesten op een andere computer?

• Xephasis
Heb ik gedaan, maar daar heb ik het probleem niet. Het zou wel aan de USB-poorten kunnen liggen, maar ik weet niet hoe je dat moet testen, en het zouden ook zoveel andere dingen kunnen zijn.

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Kijk eens bij taakbeheer en processen die bezig zijn tijdens het spelen van Dota 2 of Borderlands 2?
Misschien dat er iets anders is dat behoorlijk veel gebruikt van je processor tijdens het spelen,
zal vreemd zijn als je hier geen last van had hiervoor.

Het zou ook kunnen dat je internetbeveiliging progg' de verbinding een beetje beinvloed ;)

[ Voor 69% gewijzigd door JustwilliamNL op 19-04-2013 20:34 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Online gamen + WiFi = no fun :o

Als je wilt gamen, zorg gewoon voor ethernetaansluiting. Is dat echt onbespreekbaar, zorg dan iig voor een WiFi NIC dat niet over USB gaat, want USB is idd CPU-intensief en CPU-afhankelijk.

Oslik blyat! Oslik!

• darkmushy1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-02 19:31
Enige updates gehad/ andere veranderingen?

• Xephasis
Heb het taakbeheer gecontroleerd, en er zijn geen andere processen bezig, en voor zover ik weet geen updates gehad of andere veranderingen dat dit veroorzaakt kan hebben.

Maar het kan goed zijn dat het toch komt doordat het over USB gaat. Heb dat gegoogeled en dat zou goed de oorzaak kunnen zijn. USB blijkt inderdaad sterk door de CPU beinvloedt te kunnen worden. Zal proberen of ik ergens een interne WiFi kaart kan vinden. Ethernet kan niet vanwege kabels, en Ethernet op moederboard is ook kapot.

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
pricewatch: TP-Link TL-WDN4800

Wellicht dat je deze kunt overwegen?

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:17
Bitcoin virus? Dat misbruikt je grafische kaart; ook als je aan het spelen bent. Check voor de zekerheid eens met:
HItman Pro
Super Antispyware
Malwarebytes Antimalware

• Xephasis
Heb hem gecheckt op virussen met Hitman Pro, maar dit maakte geen verschil.
Daarna heb een oude Ethernet kaart opgedoken en een kabel door het huis getrokken en dit lost alle problemen op. Want zelfs idle wordt de verbinding met de USB WiFi dongle nu af en toe verbroken. Het is dus blijkbaar toch een probleem met de USB poorten hoewel andere USB apparaten er geen last van lijken te hebben.

Maar een interne WiFi NIC is waarschijnlijk dus de oplossing.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nouja, volgens mij heb je nu al een veel betere oplossing. Gewoon kabel beetje wegwerken en het zo laten :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1