Sony Vaio vs. Dell Inspiron

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 512849

Topicstarter
Hey,

Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop. Het wordt een budgetlaptop (+/- € 600) maar daar wil ik dan ook wel het max. uithalen ;)

Na wat zoekwerk twijfel ik nog tussen deze 2:
- Sony Vaio SVE1513C5E (Intel i5, 6GB RAM, 750 GB HDD, AMD Radeon 1GB ----- € 608,00)
- Dell Inspiron 15R (Intel i5, 8GB RAM, 1 TB HDD, AMD Radeon 2 GB ----- € 649,00)

Het logische antwoord lijkt me Dell, maar ik ben niet vertrouwd met Dell.
Een tijdje geleden had ik al een Sony Vaio en daar was ik zeer tevreden over (prestaties en degelijkheid).
Kan Dell daar aan tippen of kies ik toch voor wat 'mindere' specs, maar dan wel degelijkheid?

Andere aanraders in die prijsklasse mogen uiteraard ook nog hé...

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 459694

Ik hoop dat je hiermee de 15r SE bedoelt, die is in dit budget echt de beste laptop die er te krijgen is, Excel doet een beetje moeilijk bij mij dus ik weet niet precies hoeveel deze kost, maar het zou zo rond de 600 a 620 euro moeten zijn. Groot voordeel van deze laptop is het fullHDscherm dat erop zit, en voor dit budget zou ik echt geen andere 15" aanraden. Hij lijkt buiten je budget te vallen, maar met een paar handige kortingstruuks waar je in dit topic alles over kunt lezen [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2 kun je en heel stuk goedkoper uit zijn. Specs zijn verder ongeveer hetzelfde: i5, 6gb ram etc. Meer dan 6/8gb ram heb je toch niet nodig als je geen zware applicaties doet, i5 dualcore is ook ruim zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
de Vaio E series zijn echt niet zo goed zoals de Dell. Bij de Dell Inspiron 15R SE krijg je een Full HD display in het budget wat hem onverslaanbaar maakt in dat prijssegment.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:20

Quad

Doof

Crosspost uit ander topic:
Quad schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 16:42:
[...]

Als je goed hebt gelezen kon dat doordat er toen dubbele acties waren, korting van Dell (€50,-), kortingscode, een externe HDD die je uit je mandje kon halen (€80,-), shopkorting.nl en EPP.

Nu heb je enkel de €50,- korting, EPP korting (2%) en shopkorting.nl (7% achteraf terug over bedrag aanschaf excl. BTW).

De goedkoopste kan je nu krijgen voor €599,28 na cashback. Je betaald dan eerst wel €636,03 aan Dell.

Dat is momenteel het goedkoopst.
Dit is maximaal jouw budget vulling voor de Inspiron 15R SE.
Krijg je echt de beste prijs/prestatie/kwaliteit voor je geld.

Meer informatie: [Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2

Echt, neem iets met FullHD, eenmaal gehad wil je niet meer minder.

[ Voor 4% gewijzigd door Quad op 19-04-2013 16:48 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.
Eigenlijk had ik het in het eerste geval over de Inspiron 15r, en niet de SE met full HD scherm.

Maar jullie deden me nadenken en het lijkt me inderdaad fantastisch.
Met de EPP en de huidige kortingscode + 7% cashback via shopkorting kom ik op € 593.
Helemaal niet slecht voor zo'n laptop ;)

Als jullie me nu nog kunnen bevestigen dat het kwaliteit is, dan plaats ik mijn bestelling _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:20

Quad

Doof

Nee, 599 na cashback.

Het is kwalitatief een goede laptop, goed scherm, prima GPU etc.

[ Voor 61% gewijzigd door Quad op 19-04-2013 21:57 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
In hoeverre is shopkorting betrouwbaar?
Het baart me ietwat zorgen dat er via hun links gewerkt moet worden en cookies aanvaard moeten blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Als je op hun link klikt wordt er een cookie gezet waardoor dell kan herkennen dat je de aankoop via shopkorting hebt gedaan.

Shopkorting ontvang dan een bepaald percentage van de aankoopprijs, een deel daarvan betalen ze terug aan jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Net de Inspiron 17r se besteld via dell.be.
Ik betaalde met MasterCard, maar hoefde helemaal geen veiligheidscode (mbv het bankpasje) aan te maken en door te geven. Is dit normaal?

In ieder geval een bevestigingsmail gekregen...
Pagina: 1