Computer aan Computer aansluiten met parallel poort en USB

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _FrostBite_
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-05 11:51
Hallo medetweakers,

Ik weet niet of het hier in het goede rubriek staat maar mijn probleem is als volgt.

Ik ben momenteel bezig met het volgende. Ik heb een oude PG (programmeer computer) die heeft een parallel printer poort. Nou heb ik geen parallel printer tot mijn beschikking.

Nu is mijn plan als volgt:

Ik bestel of maak een USB naar parallel converter en lees zo uit wat de PG wil printen. Hetgeen wat hij uitleest kan ik dan alsnog naar een printer o.i.d. sturen.

Mijn vraag is nu aan jullie: met welke software kan ik dit nou uitlezen? Is dit uberhaupt wel mogelijk?

Alvast bedankt.

[ Voor 7% gewijzigd door _FrostBite_ op 19-04-2013 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:43

Pixeltje

Woo-woohoo!

Is het niet veel makkelijker om een printer die is aangesloten op je nieuwe computer te delen op het netwerk? Er van uitgaande dat je 'PG' is aangesloten op het netwerk..

Ik denk dat je niet direct een verbinding kunt maken tussen de printerpoort op je 'PG' en de USB poort van een andere pc. Er zal op zijn minst een stukje hardware tussen moeten zitten die de data uit de PG omzet naar een signaal wat via USB in je nieuwe computer gestopt kan worden, maar zelfs daarvan vraag ik me af of je dat zomaar kunt bestellen of maken.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _FrostBite_
De PG zit niet aangesloten met de buitenwereld. de eenige poort die hij heeft is dus die parallel printer poort. Hij komt uit 1989 o.i.d. Helaas is dit de eenige die werkt met het project waar ik mee werk.

Die hardware ertussen is geen probleem ik heb verschijdene schema's en IC's gevonden. Ik vraag me dan ook wel af of je die informatie die hij dan via de USB binnen krijgt nogsteeds de characters e.d. bevat die ik verstuur vanaf de PG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-10 02:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Of je tikt ergens een oude tweedehands printer op de kop die nog wel een parallelle poort heeft? Voor een tientje heb je op marktplaats een HP Deskjet 920c of iets vergelijkbaars.

[ Voor 30% gewijzigd door Orion84 op 19-04-2013 15:24 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

ik weet dat er ergens schema's van op i-net voor een communicatiekabel met 2 parallel connectoren, vervolgens zou je 1 van die 2 connectoren op je nieuwste PC kunnen migreren naar USB. De software om de ingekomen signalen op USB te gaan interpeteren zal echter een stuk lastiger worden.......

Voor de kabel kan je hier eens rondneuzen;
http://www.allpinouts.org/index.php/Main_Page
http://www.google.nl/sear...arallel+communicatiekabel

[ Voor 20% gewijzigd door keur0000 op 19-04-2013 15:32 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:54

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Misschien een domme opmerking, maar kun je het niet schrijven naar een floppy diskette en die vervolgens openen op je pc die wel is aangesloten op het netwerk /de printer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Geen print to file optie aanwezig op de PG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:23
Dat of toch stiekem een USB PCI kaartje? Geen idee of dat er wel op zit en of het besturingssysteem dit aan kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _FrostBite_
@ Orion84 Een andere printer zou inderdaad ook een optie zijn. Als er verder niks mogelijk is overweeg ik dat wel.

@ keur0000 Zoiets had ik inderdaad in gedachten om te gaan maken.

@ ircghost De eenige floppy mogelijkheid zijn de oude 5.25 floppy's. denk dat ik daar niet heel veel mee op schiet.

@ Oyster Nee helaas is niet aanwezig. Er is 1 knop die de pagina die je op dat moment open hebt laat printen.

@ keur0000 Ik weet niet of hier drivers voor nodig zijn? Op de PG staat een OS dat speciaal voor Siemens is ontwikkeld waardoor drivers instaleren wat lastig gaat.

@ Arunia er is geen mogelijkheid tot uitbreiden met een PCI kaart.

De PG is een Siemens Simatic S5 PG675 misschien dat dat jullie wat helpt.
Pagina: 1