Toon posts:

BSOD - hoe kom ik erachter hoe te fixen?

Pagina: 1
Acties:
  • 720 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

gisteren kreeg ik voor de tweede keer in een week tijd een Blue Screen of Death tijdens de 'champion select' van het spel League of Legends. Via mijn administrator account kom ik in de Minidump file maar de tekens die ik daar zie kan ik niet ontcijferen. Hoe kom ik aan de foutcode/tips wat ik kan doen dit te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-10 17:26

Fordox

00101010

foutcode zie je vaak als 0x0000000000XXX
die XXX is je foutcode.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fordox schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 15:03:
foutcode zie je vaak als 0x0000000000XXX
die XXX is je foutcode.
Die code zie ik echter niet in het Minidump bestand. Ik wil liever niet wachten tot ik weer een bluescreen krijg om de foutcode op te kunnen schrijven (kon hem niet opschrijven omdat het te snel ging vorige keren), is er niet een manier opm dat terug te halem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:48
je kan in je bios ergens instellen dat ie niet opnieuw start bij sys failure, heb je alle tijd om de code te bekijken.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Toevallig kreeg ik er net weer één:

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.1.7601.2.1.0.768.3
Landinstelling-id: 1033

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 4e
BCP1: 0000000000000002
BCP2: 00000000001079FA
BCP3: 000000000022F5FF
BCP4: 0000000000000001
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 768_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\041913-26785-01.dmp
C:\Users\een_paard\AppData\Local\Temp\WER-32385-0.sysdata.xml

Lees de onlineprivacyverklaring:
http://go.microsoft.com/f...inkid=104288&clcid=0x0413

Als de onlineprivacyverklaring niet beschikbaar is, lees dan onze offlineprivacyverklaring:
C:\Windows\system32\nl-NL\erofflps.txt

---

De foutcode is dus 4e? Volgens mij kreeg ik alle 3 de bluescreens toen ik op soundcloud zat (niet instantly). Ik zat daar eigenlijk nooit op maar ben dat sinds kort een beetje gaan gebruiken. Op internet las ik het volgende:

"Was this just a one off? BSOD 0x4E is PFN_LIST_CORRUPT, which means that a page frame number list is corrupted. I've seen this happen before when a driver tries to unlock the same region of pages more than once." Dit was niet in reactie op mijn post. Ook deze user gebruikte Google Chrome.

Wat moet ik nu doen om dit te voorkomen zodat ik wel soundcloud kan gebruiken, of is dat niet voor mij weggelegd? Heb deze computer nu 8 maanden (Tweakers Best Buy mei editie)

[ Voor 0% gewijzigd door zeef op 05-07-2017 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Nope: foutcode is 0x0413
Na wat google werk kom ik steeds bij de videokaart terecht
Hoewel een setup fout kan ook nog: http://members.multiweb.nl/dekromme/6127/0x0413.ini

[ Voor 34% gewijzigd door J.S. Bach op 19-04-2013 17:59 ]

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nivida_intel schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 17:58:
Nope: foutcode is 0x0413
Na wat google werk kom ik steeds bij de videokaart terecht
Hoewel een setup fout kan ook nog: http://members.multiweb.nl/dekromme/6127/0x0413.ini
Hey,

hoe kom je erbij dat dat de foutcode is dan? En zou je die link kunnen uitleggen?

edit:"ik heb een paar dagen geleden mijn videokaart drivers ge-update maar daarvoor kreeg ik ook al een blue screen. Ook heb ik de laatste tijd wel vaker problemen met Google Chrome. Regelmatig laadt een pagina niet en krijg ik een teleurgestelde smiley in beeld, waaronder ik op '
vernieuwen' kan klikken. Heb met malware bytes enzo gescanne den geen virus gevonden. Heb sowieso een beetje een virusphobie.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2013 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Nee, zit ik toch fout 8)7

The PFN_LIST_CORRUPT bug check has a value of 0x0000004E. This indicates that the page frame number (PFN) list is corrupted.

Important Info If You Have Received a STOP Code

If you received a blue screen error, or stop code, the computer has shut down abruptly to protect itself from data loss. A hardware device, its driver, or related software might have caused this error. If your copy of Windows came with your computer, call the manufacturer of your computer. If you purchased Windows separately from your computer, Microsoft provides support. To find contact info for Microsoft or your computer manufacturer, Contact Support.

If you have experience with computers and want to try to recover from this error, follow the steps provided in the Microsoft article Resolving STOP (Blue Screen) Errors in Windows.

These actions might prevent an error like this from happening again:
1.Download and install updates and device drivers for your computer from Windows Update.
2.Scan your computer for computer viruses.
3.Check your hard disk for errors.

PFN_LIST_CORRUPT Parameters

The following parameters are displayed on the blue screen. Parameter 1 indicates the type of violation. The meaning of the other parameters depends on the value of Parameter 1.

Parameter 1

Parameter 2

Parameter 3

Parameter 4

Cause of Error

0x01

The ListHead value that was corrupted

The number of pages available

0

The list head was corrupted.

0x02

The entry in the list that is being removed

The highest physical page number

The reference count of the entry being removed

A list entry was corrupted.

0x07

The page frame number

The current share count

0

A driver has unlocked a certain page more times than it locked it.

0x8D

The page frame number whose state is inconsistent

0

0

The page-free list is corrupted. This error code most likely indicates a hardware issue.

0x8F

New page number

Old page number

0

The free or zeroed page listhead is corrupted.

0x99

Page frame number

Current page state

0

A page table entry (PTE) or PFN is corrupted.

0x9A

Page frame number

Current page state

The reference count of the entry that is being removed

A driver attempted to free a page that is still locked for IO
gevonden
En probeer hier dan eens
En dan hebben we dit ook nog

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
0x04 staat niet in dat lijstje? Is het mogelijk dat soundcloud dit probleem veroorzaakt? Zal de volgende keer een foto maken, heb net uitgezet dat hij zichzelf uitzet

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2013 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Even Bluescreenview downloaden. Best kans dat die aangeeft bij welke driver je het moet zoeken. En anders je even verdiepen in het troubleshooten, daar is dusdanig veel over geschreven dat je toch heel wat tips en trucs moet kunnen vinden hoe je te werk moet gaan.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Verwijderd schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 21:05:
[...]

0x04 staat niet in dat lijstje? Is het mogelijk dat soundcloud dit probleem veroorzaakt? Zal de volgende keer een foto maken, heb net uitgezet dat hij zichzelf uitzet
Je fout is is 0x04e en die staat er wel tussen!

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nivida_intel schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 22:49:
[...]

Je fout is is 0x04e en die staat er wel tussen!
Welke dan?

Ik ga maar wachten tot ik weer zo een screen krijg en dan post ik verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Maar heb je nou ook die andere linken geprobeerd?

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nivida_intel schreef op zondag 21 april 2013 @ 10:04:
Maar heb je nou ook die andere linken geprobeerd?
Ja, maar daar heb ik niks aan gehad (kan aan mij liggen). Ook heb ik BlueScreenViewer gedownload. Een mapje waar slechts 1 bestand in stond, en dit was een kladblokbestand?

Heb een pic van een Blue Screen die ik net kreeg: http://i.imgur.com/snHYqD3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Dit is iets met het ram-geheugen.

Als je verschillende type fouten krijgt, is jouw systeem op verschillende punten instabiel. Door moet dus een algemene oorzaak voor zijn.
Is bijvoorbeeld de koeling door de gehele kast voldoende? En bekijk eens in de bios de spanningen op het moederbord.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op zondag 21 april 2013 @ 21:23:
Ja, maar daar heb ik niks aan gehad (kan aan mij liggen). Ook heb ik BlueScreenViewer gedownload. Een mapje waar slechts 1 bestand in stond, en dit was een kladblokbestand?
Dan heb je niet BlueScreenViewer gedownload maar waarschijnlijk een languagepack. Geen kladblokbestand maar een ini-file. Eerst lezen en dan pas downloaden is altijd verstandig en zeker daar ;)
Heb een pic van een Blue Screen die ik net kreeg: http://i.imgur.com/snHYqD3.jpg
Heldere melding. Zie anderen met STOP stop 0x01a / 0x0000001a

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 21-04-2013 21:31 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godlikev
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-10 19:55
idd, dit geeft een fout aan in je geheugen. Je moet memtest eens draaien.
http://www.memtest.org/
als je 1 of meerdere fouten krijgt moet je je geheugen RMA sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Onbekend schreef op zondag 21 april 2013 @ 21:28:
Dit is iets met het ram-geheugen.

Als je verschillende type fouten krijgt, is jouw systeem op verschillende punten instabiel. Door moet dus een algemene oorzaak voor zijn.
Is bijvoorbeeld de koeling door de gehele kast voldoende? En bekijk eens in de bios de spanningen op het moederbord.
Hoe kijk ik in het bios? Ik heb de Tweakers Best Buy editie van mei 2012

Ook zijn het inderdaad steeds andere codes. Je hebt het over een algemene oorzaak, is dat dus echt iets in de real world waar te nemen? Of toch software? Misschien zit er stof op mijn producten en leidt dat tot problemen? (heb het 8 maanden niet schoongemaakt) Heb helaas niet zoveel verstand ervan als jullie.

http://i.imgur.com/JRpMd16.png

[ Voor 34% gewijzigd door Microkid op 18-07-2021 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Je komt in het bios door bij het opstarten, (dus gelijk nadat je hem aanzet) op de del knop van je toetsenbord rammen :P dan kom je er van zelf wel.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij helpen met Memtest? Ik gebruik deze guide: http://www.geekstogo.com/...guide-to-using-memtest86/

Maar zij geven aan dat ik een blanco cd moet inserten en mijn stickjes ram eruit moet halen tot ik er 1 over heb. Hoe kom ik erachter hoeveel sticks ik heb? (ik heb 8 GB)

Aan de mogelijke problemen die ik zie (graphic glitches tijdens gamen, bluescreens randomly) denk ik inderdaad dat het mijn RAM is. Deze heb ik 8 maanden geleden nieuw gekocht, na aanbeveling van de Tweakers Best Buy guide: reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie mei 2012

"We hebben opnieuw gekozen voor 8GB ddr3-geheugen. Deze modules van Corsair zijn goed leverbaar en met 1600MHz zijn ze ook nog eens lekker vlot."

Hoeveel 'modules' zijn dit dan? Raden jullie mij aan om zelf te kloten met mijn pc, zelfs wanneer ik geen pro ben? Aannemend dat het inderdaad mijn ram is, kan ik niet alvast stappen gaan nemen om dat te fixen zonder de hele test te hoeven doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KennieNL
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-10 16:58
Volgens mij kun je ook gewoon de test draaien met al het geheugen er in? Dan weet je nog niet welke geheugen module defect is, maar wel OF er een module defect is.

Maar je hebt 2 modules als je de set van de best buy guide hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-10 04:53
Wanneer je een topic opent verwachten we een aantal zaken van je. Daarvan is eigen inzet een belangrijke. Dit zie ik niet echt terug in dit topic en ook niet in je laatste reactie. Daarom gaat hij op slot.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.