HFS+ driver in Bootcamp op 3TB disk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madcat
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Op een Late2012 Imac met een 3TB fusion drive heb ik op OSX 10.8.3, de 64 bit versie van windows 7 kunnen instaleren. Daarna heb ik de bootcamp drivers geinstaleerd die er bij zaten (5.02) welke succesvol was geinstaleerd.

Echter is het niet mogelijk om bij mijn OSX partitie te komen, iets wat voorgeen wel mogelijk was op 2TB schijven. Voor de zekerheid heb ik de laatste drivers geinstaleerd(5.05) echter zorgen die er ook niet voor dat de HFS+ drivers goed werken (ze zijn wel aanwezig op het systeem)

Als ik naar disk manager ga binnen windows, ziet windows het laatste deel van de "core storage" ook als free space.

Zijn er mensen die bootcamp en HFS+ op een 3TB disk wel werkend hebben gekregen?
Zijn er 3rd parties die dit wel mogelijk maken, paragon of macdrive?
Of is dit technische gewoon niet mogelijk?

[ Voor 14% gewijzigd door Madcat op 19-04-2013 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:49
Zou het niet met de fusion te maken hebben? Lijkt me logischer dan de 3tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madcat
  • Niet online
Core storage heeft de SSD disk enkel gekoppeld aan de partities van OSX onder windows is het "gewoon een SSD disk die niet gebruikt wordt", op de apple website staat ook de de SSD enkel voor OSX gebruikt wordt

Bootcamp heeft de indeling als volgt gemaakt:
EFI,OSX 2.2TB,Windows 100GB,OSX 700GB
Core Storage heeft er onder OSX voor gezorgd dat de 2 partities + de SSD gezien wordt als 1 disk.

Maar ik heb een vermoeden dat de Core Storage roet in het eten gooit voor de drivers onder windows.

De reden dat er een bende van gemaakt wordt is het volgende:
Omdat windows nog gebruik maakt van het MBR heeft het een probleem bij schijven groter dan 3TB.
sinds osx 10.8.3 is het mogelijk om een 3TB schijf te gebruiken, daarvoor was "out of the box" enkel 2TB gesupport.
Een windows partitie moet beginnen op een block op de hard disk wat boven de 2.2TB zit, nu was dit 10 jaar geleden natuurlijk oneindig groot, maar dat zorgt nu voor een issue. HFS+ heeft weer als eist dat het een EFI partitie nodig heeft aan het begin van de disk.
zie hier voor meer info voor de workaround voor 10.8.2 en eerder: http://twocanoes.com/supp...on-on-a-3-tb-fusion-drive

Daarom vroeg ik me af of er meer mensen waren die hier tegen aan lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:49
Ja dat snap ik maar CS zorgt ervoor dat de SSD en HDD (of enkele partities) wordt gezien als eenheid. Maar een bestand kan in CS verdeeld worden over de SSD en HDD. In CS worden bestanden niet verplaatst maar worden sectoren verplaatst. Het kan dus goed zijn dat de drivers die Apple mee levert nog geen benul hebben van de CS. Ze begrijpen of kunnen niet (bijvoorbeeld door een Windows limitatie) de CS als 1 schijf mounten en alles wat er nu gebeurd is dat de drivers de partities proberen te mounten en dat kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madcat
  • Niet online
Ik denk het ook, zijn er dan mensen die een 1TB fusion drive hebben waar dit ook niet mogelijk is?
Dan wordt het toch maar een extra patritie met exfat...