Center Speaker vervangen (compact) ??

Pagina: 1
Acties:

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:30

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Topicstarter
Edit bedoel in de titel (Center)

Recentelijk Harman Kardon receiver vervangen voor een Denon 2113. En tevreden. ;-)

Ik was in bezit van een Harman Kardon HKTS 11 speakers (5.1)
- Woofer half jaar terug vervangen voor JBL
- Gisteren twee B&W CM1 besteld ter vervanging van de front speakers

Nu ben ik eigenlijk alleen nog opzoek naar een center speaker. Die beter past in het klankbeeld van de B&W. Zij het niet dat ik geen grote Center speaker wens. Wel serieus de B&W CMC overwogen, maar deze is gewoon weg te groot. Past kwa afmetingen niet.

Tips/suggesties voor een center met de afmetingen van HK zijn welkom. Diepte en hoogte moeten gelijk blijven. Lengte is niet zo'n probleem. Afmetingen van de HK (H 102mm x W 241mm x D 92mm)

Budget t/m 500 euro

Om de rear speakers te vervangen hier heb ik geen plannen voor in de nabije toekomst ;-)
Ben afgelopen drie weken in meerdere audio HiFi zaken geweest en elke keer worden die grote centers geadviseerd, maar helaas hier heb ik geen ruimte voor en ga ik ook niet maken. Meeste geven aan geen alternatieven te hebben en dat ik toch de grote moet overwegen B&W CMC (bijvoorbeeld)

Alvast heel erg bedankt voor de hulp.

[ Voor 2% gewijzigd door Daan_ op 19-04-2013 13:17 . Reden: verwarring ;-) ]

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

• Masterkale1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-12 21:10
Ik begrijp het verhaal niet. Je hebt front speakers besteld maar je wilt front speakers die bij je front
speakers passen.
Ik neem aan dat je een bijpassende center wilt? De MT-30 zoek daar maar eens op.

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Topicstarter
Excuses voor de verwarring bedoel Center. Dit aangepast ;-)

De M-1 center gister geluisterd, (van de MT-30 set) maar was niet overtuigd.
Edit: volgens mij was de receiver waarop getest werd ook niet goed ingesteld. Dus toch nog keer in de winkel gaan luisteren.

[ Voor 121% gewijzigd door Daan_ op 19-04-2013 13:41 ]

• Masterkale1
Ik denk niet dat het aan de instellingen van de receiver ligt. Het geluid wat jij waarschijnlijk zoekt dat haal je waarschijnlijk gewoon niet uit een kleine center. Hoe klonken ze voor jou gevoel? B&W is van nature een erg gesloten speaker (alsof ze achter een doek staan).

Speakers: Isophon 2x Cassiano`s D 2x FRC-C - 1x FRC-D - 5x top speakers Accuton . Sub: JL audio 113v2, Preamp:Datasat RS20i - Amp: Marantz 2 x MM8077 Cinemike bridged 5/7CH ch - Mediaplayer: Oppo upd-203 Cinemike - Beamer: JVC NX-9 cinemike

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Topicstarter
De keuze voor de CM1 is gisteren gemaakt. En worden zaterdag geleverd. We hebben in drie winkels geluisterd. Waarvan deze onze het beste beviel.

De center M1 in de laatste winkel geluisterd. Wij vonden dat deze werd overstemt door de CM1, maar dit kan ook te maken hebben met de instellingen. Er was een grote center aangekoppeld in eerste instantie. Wellicht stond de center nog op "groot" inplaats van "klein". En dialoogniveau laag.

• Masterkale1
Ja de gevoeligheid van speakers verschillen. Misschien dat de center wat zachter afgesteld moest worden. Maar bij het zoeken naar de center gaat het om de klankkleur die je passend moet houden met je huidige front speakers. Dat is het belangrijkste dit staat dus geheel los van overstemmen van volumes.
Misschien ook een mogelijkheid om een passende center mee naar huis te nemen en thuis te testen. bij de betere audio winkels kan dit gewoon.

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Topicstarter
De mogelijkheden zijn me geboden om mee te nemen naar huis om te testen, maar in de winkel was het niet echt wat we zochten.

Maar naar lang wikken en wegen toch besloten om de B&W CM center te gaan bestelen. En deze te plaatsen in het audio meubel. Het is niet wat we in eerste instantie zochten, maar bij aantal winkels geweest te zijn waren we overtuigd van de CM1 en CM center combinatie.

De twee HK speakers achter blijven hangen.

• Masterkale1
Verstandige keuze.

Pagina: 1