Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• JDVB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-11 20:40

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Topicstarter
Hoi,

Ik had een mooie S2 welke het met gemak 2 dagen volhield.
Hiermee was ik gaan zwemmen (vergeten dat deze in de broekzak zat).

Ik was hierover erg tevreden dus had ik een nieuwe gehaald, probleem, deze is na 8-12 uur zeer ligt gebruik leeg. Wanneer het scherm uit is, bevindt de telefoon zich vrijwel uitsluitend in deep sleep modus, niet veel internet verkeer en 5-6 text mailtjes zonder bijlagen.
<40 minuten schermtijd in deze periode (volgens de batterij statistieken, daar kom ik eigenlijk nooit boven).

Dan denk ik, deze telefoon is gaar, garantie claimen. Dat heb ik nu twee keer geprobeerd, maar blijkbaar vindt men dat je met de lader opzak moet lopen en op elke mogelijke locatie dat ding aan het infuus moet leggen.
En 5Ghz wifi is vast iets wat alleen een tweaker kent.

Nee, het ligt niet aan het wifi netwerk, andere S2's kunnen zonder problemen verbinden met hetzelfde netwerk en wachtwoord. Dit geldt zowel op het werk als thuis waar in beide gevallen 5Ghz wifi netwerken beschikbaar zijn.

Wat ik geprobeerd heb: verschillende firmware versies, gsmrepareren.nl en naar een samsung service punt geweest. Bij het samsung servicepunt hebben ze kunnen zien dat ik minder dan 40 minuten schermtijd had, dat de telefoon om een lader riep en dat deze vrijwel continue in deep sleep modus verkeerde. Ook vanaf het service punt hebben ze de telefoon ter garantie opgestuurd, waar men nu opnieuw zegt, geen defect gevonden. Ik heb weinig motivatie de (imhu nog steeds defecte) telefoon daar nu op te gaan halen.

Nu ben ik ten einde raad, hoe kan ik deze telefoon goed functionerend krijgen?
Halverwege de werkdag de telefoon uitschakelen vanwege te lege batterij is echt niet werkbaar imho.
(ik wil nog kunnen bellen wanneer nodig, dus schakel ik de telefoon nu uit wanneer deze in de buurt van de 30% komt, na opniew opstarten gaat er 15% af en kan ik dan met de resterende 15% nog even bellen)

Ik heb nu minder apps op de telefoon staan dan ooit te voren, enkel e-mail, whatsapp, facebook, (offline)navigatie en een bijbel app. Op mijn vorige S2 had ik een veelvoud aan apps staan en deze hield het een veelvoud langer uit.
Ik wil wel de nieuwste android versie, die nieuwe S-Planner vind ik namelijk helemaal geweldig.

Een extended battery pack lijkt me niet echt een optie, dan heb ik wellicht 25% meer accu capaciteit en zou ik wellicht de werktijd kunnen overbruggen, maar daarna ergens op bezoek gaan dan is ie toch echt leeg. Met een andere (normale) batterij had ik het al geprobeerd, wat geen enkel verschil maakt, dus aan de batterij zal het niet liggen.

[ Voor 7% gewijzigd door JDVB op 19-04-2013 12:28 ]

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:04
BetterBatteryStats zal weinig vertellen aangezien je zegt dat de telefoon al goed in deep sleep gaat. Er zal "dus" geen achtergrond proces de accu leeg trekken. Al zou je dit nog kunnen doublechecken natuurlijk.

Al eens een andere accu geprobeerd dan? Kan natuurlijk niet zo zijn dat 'ie zó snel leeg loopt terwijl je er weinig tot niets mee doet.

[ Voor 7% gewijzigd door Brad Pitt op 19-04-2013 12:25 ]

Nickname does not reflect reality

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Topicstarter
Sorry, ja, een andere accu had ik inderdaad geprobeerd, dat maakte helaas geen enkel verschil.
De deep sleep status lees ik uit met CPU-Spy. Terwijl de telefoon aan de lader ligt draait ie op 200Mhz, van de lader af deep sleep.
De 1200Mhz is altijd ongebruikt,
0,1% 1000Mhz
0,5% 800Mhz

Wat ik zo vreemd vind, in de tweakers.net/benchdb staat de S2 op heavy use op 10 uur. Ik haal dat vaak niet eens met ligt gebruik.

Dan nog, vanaf een installatie die terug gezet is naar fabrieksinstellingen (Nu 6x geprobeerd) met het zeer geringe aantal apps wat ik draai, kan ik me niet voorstellen dat deze apps voor problemen zorgen.
Geen games etc.

[ Voor 86% gewijzigd door JDVB op 19-04-2013 12:38 ]

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-11 19:48
Vreemd, 5GHz is bij mij geen probleem enkel het bereik is stukken minder, maar dat is normaal.

Nu het belangrijkste is dat je van scratch begint ... en geduld hebt.
Ik zou eerst de telefoon volledig resetten. Haal ook de extra sd-kaart eruit en laat deze eruit gedurende de test, met 4.12 heb ik al vreemde zaken gezien in betrekking tot media en het scannen hiervan.
Installeer dan battery monitor widget van de playstore en zet de widget op je desktop. Met die app kan je perfect zien hoeveel % er per uur wordt verbruikt.

Let wel op: Ga niet als een gek om de paar seconden kijken naar de status, maar laat hem na hem tot 100% geladen te hebben een paar uur liggen, dan krijg je een mooi overzicht.
Ik zou alles eraf laten en enkel de S2 als telefoon gebruiken voor een paar dagen.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:43
Luke-san schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 12:44:
Vreemd, 5GHz is bij mij geen probleem enkel het bereik is stukken minder, maar dat is normaal.

Nu het belangrijkste is dat je van scratch begint ... en geduld hebt.
Ik zou eerst de telefoon volledig resetten. Haal ook de extra sd-kaart eruit en laat deze eruit gedurende de test, met 4.12 heb ik al vreemde zaken gezien in betrekking tot media en het scannen hiervan.
Installeer dan battery monitor widget van de playstore en zet de widget op je desktop. Met die app kan je perfect zien hoeveel % er per uur wordt verbruikt.

Let wel op: Ga niet als een gek om de paar seconden kijken naar de status, maar laat hem na hem tot 100% geladen te hebben een paar uur liggen, dan krijg je een mooi overzicht.
Ik zou alles eraf laten en enkel de S2 als telefoon gebruiken voor een paar dagen.
Van SD-kaarten tot defecte batterijen van alles kan de oorzaak zijn. Ik zou gewoon alles proefondervindelijk uitsluiten om zodoende de oorzaak te achterhalen.

• Luke-san
Termi schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 12:46:
[...]

Van SD-kaarten tot defecte batterijen van alles kan de oorzaak zijn. Ik zou gewoon alles proefondervindelijk uitsluiten om zodoende de oorzaak te achterhalen.
Een andere accu had hij dus al getest.

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Topicstarter
En zonder de SD-Kaart ook (wat ook geen verschil maakte).

Nu kan ik wel zeggen, geen BT voor de carkit dus niet opnemen als ik in de auto gebeld wordt.
Geen dataverkeer, geen apps, enkel de functionaliteit welke ook in een Nokia 3310 zit gebruiken.

Stel ik ga terug naar een virtuele 3310, hoe lang zou de accu dan mee moeten gaan?
Ik zou verwachten dat wanneer ik het scherm dan zo ongeveer niet gebruik (waarom zou ik zonder apps, enkel voor het sturen van een sms (tijdens bellen is ie al uit)). Dan zou je minimaal een week moeten kunnen op 1 lading.

Maar ook dat lijkt me niet te kloppen, want er worden google apps meegeleverd. Bijvoorbeeld een google + welke vanzelf wat gaat doen, ondanks dat ik geen + gebruik of ooit gebruikt heb.

Dan vind ik het uitschakelen van de dataverbinding eerder een optie. Enkel dan wanneer ik iets met internet wil, deze inschakelen en wanneer klaar weer uitzetten. De apps lijken mij uitgesloten vanwege dat de telefoon wel vrijwel continu in deep sleep is.

Maar terug naar een (virtuele) 3310 lijkt me niet de bedoeling. Aankomen met 'dit werkt niet' bij een servicecentrum werkt ook niet. 5Ghz wifi werkt aantoonbaar niet, toch vindt men geen defect. Als men dit gefixed had, maar niets kon met het batterijprobleem had ik hoop gehad. Zou men dan wel iets doen wanneer ik iets claim als 'bij gebruik 3G veel te veel betterijverbuik'?
Wanneer doet men wel iets met garantie?

[ Voor 24% gewijzigd door JDVB op 19-04-2013 13:48 ]

• Luke-san
Als die 5GHz al niet werkt heb je gewoon al recht op herstelling.
Ik zou gewoon een AP meenemen en het ter plaatse laten vaststellen. Lukt het met een andere telefoon wel dan kunnen ze er niet onderuit.
Wifi zat volgens mij op het mainboard dus als dat al vervangen moet worden is de kans dat je batt probleem opgelost is.

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Topicstarter
Luke-san schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 15:47:
Als die 5GHz al niet werkt heb je gewoon al recht op herstelling.
Wifi zat volgens mij op het mainboard dus als dat al vervangen moet worden is de kans dat je batt probleem opgelost is.
Dat is exact wat ik ook hoopte (De 5Ghz op zich intereseert me niet zoveel namelijk)!
En aan het meenemen van een AP dacht ik ook, al kunnen ze dan gaan lopen zeuren dat het niet een standaard AP is (firmware aangepast (Tomato)), maar zoals je zegt, andere telefoons zullen er wel verbinding mee maken.
Probleem is alleen dat men dan opnieuw de telefoon moet opsturen naar een reparatie centrum waar men dit blijkbaar onzin vindt. Bij dat reparatiecentrum kom ik zelf niet en kan ze dat daar zelf helaas ook niet laten zien. Maar het is het proberen in ieder geval waard.

(vind het al vreemd dat ze bij het cervicepunt zelf geen 5Ghz wifi hebben)

[ Voor 14% gewijzigd door JDVB op 19-04-2013 16:08 ]

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-11 13:34

Ursamajor

Astrofotograaf

Misschien dat betterbatterystats toch wat info kan verschaffen. Ondanks de deep sleep is er misschien nog iets dat stroom trekt. Zelf heb ik 3g uit staan als ik op wifi zit omdat dat de helft scheelt op een dag. Misschien is dat ook omdat m'n accu bijna 2 jaar oud is.

Gadgets FTW!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Topicstarter
Zucht, kom ik bij dat reparatie centrum, werkt 5Ghz wifi op mijn eigen AP icm met mijn telefoon, zonder settings te veranderen.
Kom ik thuis, sluit de boel weer aan, werkt het niet meer.
Kom nu op mijn werk, geen 5Ghz wifi op de mobiel.

De eerste keer dat ik het probeerde bij het reparatiecentrum (zonder sim, zonder sd kaart) verificatie fout, zonder dat ik een typefout gemaakt had. Andere telefoons konden wel verbinden, dus ik dacht ha, ik heb bewijs! Denk het nog een keer aan een andere medewerker te laten zien en dan krijgt mijn telefoon direct een IP adres uitgedeeld. Kom ik thuis, verander niets, alleen AP aangesloten en vervolgens geeft de telefoon een verificatiefout op het 5Ghz wifi.

Mobiel beperkte hoeveelheid apps op gezet, better battery stats, cpuspy + superuser (root) + Whatsapp + facebook.
Accounts ingesteld, dus mail en agenda worden netjes gesynced.
Heb ook vrijwel de hele dag wifi (wifi altijd aan, dus 3G automatisch uit).

Al is het vreemd, want met mijn vorige S2 had ik wifi uit en de hele dag 3G aan, waar ik toch 2 dagen mee kon doen. Zelfde verhaal met mijn oude windows mobile, 3G de hele dag aan, 2-3 dagen, lijkt me dat de S2 met een grotere accu dat dan toch ook probleemloos moet kunnen indien scherm voldoende uit staat en er niet te veel processen actief zijn op de mobiel. (nu 1 dag in de week op een locatie zonder wifi).

• MAXGliding
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:07
Welke provider maak je gebruik van? Ik lees diverse klachten op bijvoorbeeld het T-Mobile forum over slecht presterende accu's in combinatie met NL-alert instellingen (vanaf maart als ik me niet vergis). Ik zelf heb ook een S2 en sinds maart ongeveer (van de een op de andere dag) ging mijn batterij van ruim 24 uur ineens nog maar 8 uur (max) mee.
Ik heb ook elke stap gedaan die ik kon bedenken. Volledig terug naar fabriek instellingen, sd kaart verwijderd, batterij gewisseld, 3g uit, wifi uit, niets helpt.

Hieronder het linkje naar het juiste topic op het forum van T-mobile.
https://forum.t-mobile.nl...eeg-door-nl-alert-196489/

Erg irritant is het wel dus hopelijk snel een oplossing.

Accept who you are. Unless you’re a serial killer.

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-11 09:17

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Topicstarter
Idd, ik zit ook bij T-mobile (nog een paar maanden)

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:31
Bedoel je nou dat je hem gebruikt als hij ligt of bedoel je misschien toch licht gebruik?

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Topicstarter
assje schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 12:18:
Bedoel je nou dat je hem gebruikt als hij ligt of bedoel je misschien toch licht gebruik?
Nee, je hebt helemaal gelijk, ik gebruik inderdaad de zaklamp.

Overigens werken de stappen om het infobericht uit te zetten zoals gelinkt vanuit dit topic.

Of dit verschil uit zal maken (en dit dus een oorzaak is) zal ik hier ook melden.
Dit heeft in ieder geval geen effect op het verbinden met een 5Ghz netwerk, dat werkt nog steeds niet.
Wat me wel positief opvalt is dat na de gewenste herstart voor het uitzetten van de infoberichten de accu geen 15% verloren heeft zoals voorheen bij een herstart maar slechts 1%.

[ Voor 51% gewijzigd door JDVB op 26-04-2013 12:32 ]

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:31
JDVB schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 12:22:
[...]
Nee, je hebt helemaal gelijk, ik gebruik inderdaad de zaklamp.
Nee dan is het lichtgebruik :o

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Topicstarter
Gisteren viel mij op dat ik relatief veel l2_hsic wakelocks had.
Daar ging ik op zoeken en vond o.a. dit.
Zelfs in deep sleep zouden de play service en market feedback agent voor behoorlijke battery drain zorgen.

Ik dacht, ik gebruik de play store niet veel en wanneer ik deze gebruik kan ik deze best even tijdelijk activeren. Daarnaast gebruik ik de andere google services zoals gmail, google+, google search, youtube etc. ook allemaal niet, dus heb ik die ook disabled.

Heb nu de telefoon ruim een uur van de lader af en deze is nog op 100%.
Dat is al echt ongehoord voor mijn telefoon. De andere e-mail client werkt nog, e-mail komt gewoon binnen dus verwacht geen problemen.

Ik ben heel benieuwd hoe lang de batterij vandaag mee zal gaan. Had de lader wel meegenomen naar het werk, maar wellicht is dat (vanaf) vandaag niet meer nodig. Ik heb in ieder geval goede hoop!
Overigens heb ik 3G ook (wellicht tijdelijk) uitgeschakeld.

[ Voor 4% gewijzigd door JDVB op 01-05-2013 07:46 ]

• Katala
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-06 12:46
Ik heb ook een S2 (nog wel, deze week komt mijn nieuwe tel binnen dus ik ga niets meer proberen om het op te lossen) maar die heeft altijd prima gepresteerd. Kon gerust een weekend zonder oplader zoals ik hem gebruik.

Maar sinds Samsung er de 4.1.2 update overheen gezet heeft is het een drama geworden.

Ik kijk een aantal keer per dag facebook/twitter en gebruik 'm als XBMC afstandsbediening. Ik kom niet aan een uur scherm tijd. Speel er geen games op, kijk geen fimpjes e.d. Aan het einde van de dag zit ie nu op 30 % i.p.v. 70 %. Dit lijkt mij echt een slechte prestatie.

Sinds die update is de telefoon ook traag geworden (Alsof ze je proberen te dwingen een nieuwe te kopen)

Dus misschien heeft die update er iets mee te maken gehad?

Ajax Amsterdam! Op naar de 4e ster!

• RedShift
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 21:58
Katala schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 08:31:
Ik heb ook een S2 (nog wel, deze week komt mijn nieuwe tel binnen dus ik ga niets meer proberen om het op te lossen) maar die heeft altijd prima gepresteerd. Kon gerust een weekend zonder oplader zoals ik hem gebruik.

Maar sinds Samsung er de 4.1.2 update overheen gezet heeft is het een drama geworden.

Ik kijk een aantal keer per dag facebook/twitter en gebruik 'm als XBMC afstandsbediening. Ik kom niet aan een uur scherm tijd. Speel er geen games op, kijk geen fimpjes e.d. Aan het einde van de dag zit ie nu op 30 % i.p.v. 70 %. Dit lijkt mij echt een slechte prestatie.

Sinds die update is de telefoon ook traag geworden (Alsof ze je proberen te dwingen een nieuwe te kopen)

Dus misschien heeft die update er iets mee te maken gehad?
Factory reset

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:21
Heb je Google Now aanstaan? Schijnt ook een notoire vreter te zijn. En je hebt niet stiekem de S2+ gekocht die eigenlijk minder is?

AP thuis kan wel kloppen. Als er je geen router hebt met twee antennes (dual band tegelijk) en je hebt al 2,4 GHz apparaten aangesloten, dan heb je geen 5 GHz signaal. Verklaart ook gelijk waarom hij bij het reparatiecentrum geen probleem had.

Zelfde had ik met de Wii. Dat is een wifi-G apparaat die ervoor zorgde dat mijn hele netwerk G-snelheid/bereik had. Wii uitgezet en de wifi performance in huis is aanmerkelijk verbeterd.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Bij de samsung heeft het gewoon te maken omdat er met een verkeerde build word gewerkt waar de grote bekende Samsung CPU bug in zit.

Uitleg van de grote meneer achter Cynaogenmod zelf:
http://forum.xda-develope...p?p=36966268&postcount=56

Waar je misschien naar kan kijken is of er een build is waar deze bug niet in zit, voor de s2 was deze er volgens mij wel maar ik weet het niet zeker...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Topicstarter
Senor Sjon schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 10:40:
Heb je Google Now aanstaan? Schijnt ook een notoire vreter te zijn. En je hebt niet stiekem de S2+ gekocht die eigenlijk minder is?

AP thuis kan wel kloppen. Als er je geen router hebt met twee antennes (dual band tegelijk) en je hebt al 2,4 GHz apparaten aangesloten, dan heb je geen 5 GHz signaal. Verklaart ook gelijk waarom hij bij het reparatiecentrum geen probleem had.

Zelfde had ik met de Wii. Dat is een wifi-G apparaat die ervoor zorgde dat mijn hele netwerk G-snelheid/bereik had. Wii uitgezet en de wifi performance in huis is aanmerkelijk verbeterd.
Wifi heeft geen problemen met andere telefoons die wel gewoon op 5Ghz kunnen verbinden terwijl de mijne het niet kan. De router heeft ook drie antennes. Welke app moet ik op disabled zetten voor google now?

Overigens is de batterij sinds mijn voorgaande post wel harder gaan leeglopen, wederom met de zelfde kernel wakelocks.

[ Voor 6% gewijzigd door JDVB op 01-05-2013 11:10 ]

• PeterFdeVries
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-11 13:20
Gebruik je een custom rom of de standaard? In het geval van een custom rom eens kijken via GetRIL of je RIL wel overeenkomt met je baseband. Heeft bij mij in het verleden heel erg geholpen. Verbeterde de batterijduur met zo'n 25%-50%.

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Topicstarter
Ik heb er op dit moment een stock rom op draaien, welke het reparatiecentrum erop gezet heeft.
Geroot via CWM.

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Topicstarter
Update,

Op dit moment is mijn mobiel 6 uur en 34 minuten van de lader af, 6 uur en 3 minuten in deep sleep (92,13%).
6 minuten en 42 seconden schermtijd.

Batterij op 69%.
PWL: 25:17
KWL: 43:01

Facebook zorgt voor 6:13 PWL (alarmmanager), exchange services voor 8:03 PWL (Mail service en alarm manarger)
Android systeem Alarmmanager PWL nog 5:26 PWL.

Van de KWL is 10:32 afkomstig van l2_hsic
9:25 van Multipdp
3:37 van sec-battery-monitor

Hierbij heb ik advanced task killer draaien op low security waarbij eigenlijk teveel services uitgezet worden. (ik kan geen e-mail meer lezen maar zie ze alleen binnenkomen).

Maar het punt is dat ik op deze manier net een dag ermee kan doen zonder tussentijds te moeten laden.
Al vind ik 5% per uur nog steeds veel te veel, zeker wanneer je enkel op 2G zit met de meeste services uitgeschakeld.

De grootste boosdoener lijkt nog steeds l2_hsic te zijn, waarbij de play-store en market feedback agent al uitgeschakeld zijn. play-services niet, want anders werkte de e-mail niet meer.
Welke service ik teveel uitgezet heb waardoor ik geen e-mail meer kan lezen ga ik ook nog even uitzoeken zodat ook dat weer gaat werken.
Voor het verbruik schakel ik facebook nu ook uit.

[ Voor 20% gewijzigd door JDVB op 07-05-2013 14:35 ]

• Señor Sjon
Task killers zorgen in de regel voor meer gebruik dan ze oplossen. Veel apps starten automatisch opnieuw op na zoveel tijd, waarna de killer ze weer onderuit haalt. Dit was ook al bij de S2 een issue.

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Topicstarter
Prima, Facebook en de taskkiller staan nu beide uit, ik ga het verschil in verbruik merken.

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Topicstarter
Ik kom nu tot 4,5% per uur aan verbruik. Zo veel services uitgezet waardoor ook BBS nu niet goed meer werkt (kan geen KWL's meer vinden). Ik snap werkelijkwaar niet waarom ik niet simpel terug kan naar een winkel om garantie te claimen.

Iemand een tip hoe ik er voor kan zorgen toch garantie te krijgen?
Heb bij andere mensen gelezen dat ze garantie kregen wanneer de usb aansluiting niet meer werkt er dan wel garantie wordt verleend. Zou haast zelf iets dergelijks gaan doen om dat te proberen.

Ik bedoel, 4,5% per uur halen met o.a. fast dormancy uit, zodat zelfs whatsapp berichten niet meer aankomen totdat de telefoon voor dataverkeer zorgt. 1x per uur mag e-mail gecontroleerd worden.

twee e-mail accounts en een agenda welke 1x per uur gesynchroniseerd mogen worden, heel veel meer dan dat functioneert niet eens meer (alles disabled) en dan nog de 24 uur standby niet halen op 2G!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Topicstarter
Samsung chat log:
(Ons webteam helpt u over enkele ogenblikken.)
Over enkele ogenblikken is een lid van ons webteam beschikbaar. U staat nu op plaats 1 Bedankt voor het wachten. Als u een vraag heeft over een door u gekocht product, zorg dan dat u uw productgegevens bij de hand heeft, zoals het serienummer en de aanschafdatum.
Welkom bij Samsung Live Chat. Wat kan ik voor u doen?
Esra :
Goedemiddag, waarmee kan ik u van dienst zijn?
Ik :
Hallo
Ik :
Ik had gisteren ook met deze chat gesproken over een accu die m.i. veel te snel leeg is
Ik :
mij is toen gevraagd de telefoon in veilige modus te starten en van een volle accu te kijken hoe lang het duurt voordat deze leeg is
Ik :
Dat is nu na 16 uur het geval, accu op 15% en telefoon piept dat deze opgeladen moet worden
Ik :
7 minuten en 5 seconden schermtijd, wat 18% van het batterijverbruik was
Ik :
daarnaast 2 korte telefoontjes ontvangen van samen 5 minuten
Esra :
en voodat u het toestel opstartte in veilige modus, hoe lang ging de batterij toen mee?
Ik :
Vergelijkbaar
Ik :
Maar 16 uur in veilige modus en dan leeg zijn, dan biedt een oude nokia vrijwel evenveel functionaliteit en die houdt het een week vol en kost een fractie
Esra :
16 uur is eigenlijk goed dus als uw toestel niet in veilige modus is en het gaat 16 uur mee dat is het niet zo dat de batterij te snel leeg is.
Ik :
Ik heb om deze reden mijn S2 al twee keer ter reparatie aangeboden, maar telkens komt deze terug dat er geen defect gevonden is.
Esra :
dat bedoel ik, 16 uur is normaal voor dit toestel.
Ik :
U bedoelt te zeggen dat het voorgaande model dat ik had waarbij ik naast de standaard nokia functionaliteit ook whatsapp facebook en tich andere apps had draaien en welke het zonder problemen en met een veel hoger verbruik zonder problemen twee dagen volhield een foutje was?
Ik :
U bedoeld te zeggen dat de beloofde standby tijd welke bij de specificaties staat enorm fout is?
Ik :
En daarnaast dat alle revieuws welke over dit toestel verschenen zijn foutief zijn waar een standby tijd van meerdere dagen genoemd wordt (welke ik met mijn vorige helaas verdronken S2 ook haalde) niet zouden kloppen?
Ik :
Tweakers noemt bij licht gebruik 82 uur standby:
Ik :
http://tweakers.net/benchdb/test/1020
Esra :
Als u denkt dat er iets mis is met het toestel kwa batterij gebrui stel ik voor dat u het toestel opstuurd voor reparatie.
Ik :
Dat werkt niet omdat telkens beweerd wordt dat dit normaal is, terwijl dit absurd laag is
Ik :
Zonder een telefoon te gebruiken 16 uur halen is echt absurd weinig
Ik :
correctie, de 82 uur is met licht gebruik, standby is nog meer, slechts 6% in 16 uur aan batterij verbruik volgens tweakers. Bij mij dus 85% ipv 6%
Esra :
Ik snap het maar vanuit hier kan ik niet veel voor u betekenen, ik zeg dat het normaal is dat uw toestel 16 uur meegaat als u het hier niet mee eens bent en denkt dat er iets mis is met het toestel blijft de enige optie over dat u het nogmaals opstuurd met hetzelfde klacht.
Ik :
Ik zal uw reactie op fora posten.
TLDR:
quotes van Samsung over accu leeg in 16 uur zeer licht gebruik/standby; "Esra :
16 uur is eigenlijk goed dus als uw toestel niet in veilige modus is en het gaat 16 uur mee dat is het niet zo dat de batterij te snel leeg is.

in veilige modus: "dat het normaal is dat uw toestel 16 uur meegaat"

Kunnen de revieuws ergens aangepast worden?
Er staat nu in de benchdb 82 uur bij licht gebruik, dat is onjuist volgens Samsung, mag dit veranderd worden in 16 uur in veilige modus?
De opgegeven specificaties melden tot 610 uur standby, vanaf 1 seconde zeker, leker wazig.

De batterij statistieken (geen BBS want veilige modus)

Apparaat in standby 33%
Tijd aan: 15u 41m 2s

Mobiel standby 28%
Tijd aan 15u 48m 11s
Tijd zonder signaal 5%

Scherm 18%
Tijd aan 7m 5s

Android-systeem 8%
CPU-totaal 21 sec
CPU-voorgrond 5 sec
Wakker blijven 1m 33s

Android-systeem 6%
CPU-totaal 5m 40s
Wakker blijven 52m 34s

Spraak oproepen 5%
Tijd aan 2m 20s

Exchange-services 4%
CPU-totaal 3m 42s
Wakker blijven 11m 59s

Google Services 2%
CPU-totaal 1m 15s
Wakker blijven 18m 33s

Edit:
Ik heb de telefoon wederom in veilige modus opgestart, dit maal zonder sim en zonder sk kaart.
Nu heb ik 60 minuten vide afgespeeld wat slechts 12% batterij gekost heeft.

In voorgaand overzicht geeft android aan dat 7 minuut en 5 seconden 18% van de batterijlading heeft gekost. Als dit zou kloppen zou het dus niet mogelijk moeten zijn om veel meer dan een uur film te kijken.

Deze 12% accu die in een uur verbruikt is komt wel overeen met wat in de benchdb staat, ruim 6 uur film kijken moet mogelijk zijn, daar kom ik met de video die ik gekozen heb waarschijnlijk dus bovenuit.
Dit zal echter afhankelijk zijn van de video die je kiest en wellicht heb ik een relaief donkere video uitgekozen of staat mijn beeldscherm op een te donkere instelling. Hoe dan ook de video afspeeltijd is dus wel normaal waardoor ik moet concluderen dat de accu echt goed moet zijn.

Ik ga eens kijken of ik het met een sim van een andere provider kan proberen, wellicht treed mijn enorme batterij verbruik enkel en alleen op bij T-Mobile.
Echter had ik Cellular Broadcast al uitgezet en Fast Dormancy had ik ook uitgeschakeld. Dit had in mijn geval totaal geen verschil gemaakt. Ook enkel 2G gebruiken en 3G uitzetten heeft geen verschil gemaakt.
Nog vreemder vind ik dan dat iemand anders die ook met een S2 rondloopt, ook bij T-Mobile die nog wel een normaal batterijverbruik heeft.

Maar ik ga het nu uitproberen met een telfort sim (mag mijn vrouw de S2 een poosje mee).

[ Voor 24% gewijzigd door JDVB op 15-05-2013 12:46 . Reden: Aanvulling ]

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Topicstarter
Volgende update:
Met de sim van mijn vrouw was de accu na 10 uur op 55% maar dat was zonder dataverkeer.
Wifi stond aan maar geen ontvangst voor 9 van de 10 uur.

Ik probeer nu met mijn sim erin in vliegtuigmodus met wifi hoe lang de standby tijd zal zijn.
Gezien de normale performance zonder sim bij het afspelen van video verwacht ik nu opnieuw een normale gebruiksduur en dat het hoge batterij verbruik dus aan het gsm gedeelte van de telefoon zal liggen.
Of dit daadwerkelijk zo is zal blijken.

• E.R.Y.
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-11 18:22
Ik heb nog nooit meer dan 10 uur gehaald met me S2. vandaar dat er een oplader aanwezig is op me werk. Overigens had ik eerst resurection rom geflashed, toen had ik gemiddeld 6 uurtjes, heb nu de pacman rom en red ik het wel 9 uurtjes. Ik ben er ondertussen wel aan gewend die korte accuduur.

Als ik ga stappen dan schakel ik google now (Deze vreet echt batterij volgens mij) uit en zorg dat alle controles op notificatie niet elke 5 minuten lopen maar bijvoorbeeld elke 6 uur. Dan doe wel wat langer met me telefoon.

Maar 12 uur met mijn s2 doen..dat is een utopie voor mij :P

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14:38

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Staan je locatie services wellicht aan? Er zit namelijk in de stock drivers een vervelende drain zodra je door het netwerk en/of wifi je locatie laat bepalen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Topicstarter
Ik heb het over standby tijd met zeer weinig bellen/smsen. Met dat verbruik verwacht ik 2 tot 3 dagen met een S2 te kunnen doen.
Dan nog zit je ruim onder de 82uur welke tweakers ermee doet, maar dat was met maximale ontvangst wat ik niet heb.
Na 1 uur van de lader af in vliegtuigmodus met wifi aan nu 99% batterij. (wel 4 whatsapp berichten verzonden)

Locatieservices heb ik volledig uit staan, gps gaat enkel aan wanneer ik navigatie nodig heb (dan nog zonder de plaatsbepaling via wifi/3g, wanneer ik dat doe zie ik de dag dat ik dit gebruik niet als test voor hoe lang mijn telefoon meegaat, vanwege hogere scherm en gebruikstijd.

• Señor Sjon
Tweakers had ook zoiets met een Vodafone SIM in de S4. Andere SIM erin en probleem was weg. Probeer anders een prepaid kaartje van een ander netwerk.

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Topicstarter
Ik zit zelf bij T-Mobile, mijn vrouw bij Telfort.
Dus sim van andere netwerk aanbieder had ik geprobeerd wat dus niet de te verwachten verschillen behaalde.

Een half uur na mijn vorige post moest ik iemand bellen, toen was de batterij in vliegtuigmodus gezakt naar 96%, ofwel 3% eraf in een half uur niets doen, met wifi aan, dat wel.
Kans dat ik teruggebeld wordt, dus ga ik niet over op vliegtuigmodus nu.

Daarnaast is 3% in een half uur dusdanig veel dat ik niet verwacht dat met vliegtuigmodus het hoge verbruik weg is. Ik ga woensdag verder met een test om te zien wat het verbruik met wifi zonder sim is (niet veilige modus, dus wel whatsapp etc.)

Indien met sim in vliegtuigmodus wel een hoog verbruik en zonder sim geen hoog verbruik, dan heb ik toch een redelijk specifiek iets om te kunnen raporteren waar het probleem vandaan komt voor een reparatiecervice denk ik. Dat lijkt me in dat geval onafhankelijk van netwerkaanbieder.

Jammer dat ik dat nu niet uit kan proberen vanwege een te verwachten telefoontje wat best belangrijk is en het komend weekend ben ik niet genoeg in de buurt van wifi om deze check te kunnen doen, dat kan woensdag pas weer.
Het bericht waar ik op wachte is gekomen, ga het nu met restant accu uitproberen, geen sim wel wifi.
Startpunt nu, 87% om 9:57.
74% om 11:11.
ofwel 1 uur 14 minuten = 13%! Hier is wat vreemds aan de hand. Telefoon gaat nu ook zo ongeveer niet in deep sleep, waarbij BBS geen kernel wackelocks geeft. Vreemd. Ga nog een factory reset doen, kijken of BBS daarna weer werkt.

En de telefoon is leeg niet lang nadat ik eindelijk BBS weer werkend heb en kernel wakelocks kan zien.
De grote boosdoener voor dit laatste voorval is WLAN_RX_WAKE welke ervoor zorgt dat sinds mijn laatste factory reset ik geen minuut meer in deep sleep ga.
Na herladen toch nog maar een reset doen zonder apps te restoren vanuit google.
wellicht dan meer geluk.

[ Voor 23% gewijzigd door JDVB op 17-05-2013 12:17 ]

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
Plak hier eens een screenshot van het batterijverbruik (instellingen -> Accu) en een screenshot nadat je op de grafiek heb gedruk op die pagina), misschien wordt een en ander dan duidelijk.

Deze dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.laudio.nl/webspace/Screens/Accu1.pngAfbeeldingslocatie: http://www.laudio.nl/webspace/Screens/Accu2.png

[ Voor 3% gewijzigd door thefal op 17-05-2013 12:43 ]

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-11 15:13

Grannd

da Granndest

Aan die chat zal ik niet teveel waarde hechten, overduidelijk dat die Esra het had over 'normaal' gebruik, mijn S2 ging ook altijd een dag (16 uur) mee bij normaal gebruik.

Kan je niet van iemand anders met een S2 de batterij een dagje lenen, als hij dan veel langer meegaat heb je het probleem iig voor jezelf opgelost door een nieuwe batterij te kopen voor een paar tientjes, niet de gewenste manier om het probleem op te lossen, maar wel het juiste resultaat.
Niet gelezen dat je dat al had geprobeert...

[ Voor 5% gewijzigd door Grannd op 17-05-2013 13:17 ]

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Topicstarter
Het grapje zonder sim met wifi werkt niet, zodra de sim in de mobiel zit heb ik geen last van de vervelende WLAN_RX_WAKE. Zodra deze niet aanwezig is, 100% van de tijd de WLAN_RX_WAKE.
Een workaround om accuverbruik zonder sim te testen heb ik niet tenzij ook wifi uit kan blijven.
Dat deze dan lang mee zal gaan wil ik wel geloven, gezien de video afspeeltijd dan ook goed is.

Nu deze vervelende wakelock ook met sim.

De gevraagde screenshots zal ik posten gedurende een normale dag met ongeveer 16 uur standby tijd.

[ Voor 4% gewijzigd door JDVB op 17-05-2013 16:49 ]

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Topicstarter
Hierbij een screenshot.
Na het laden is zowel wifi als dataverkeer geheel uitgeschakeld.

Volgens BBS is de telefoon hierbij 10 minuten wakker geweest, op de afbeelding hier zie ik geen wezenlijk verschil in hoeveel de telefoon wakker is geweest, terwijl het verschil tussen meer dan een uur en 10 minuten toch duidelijk zichtbaar zou moeten zijn.

Ook zie ik niet een verschil in hoe snel de batterij leeg raakt ten opzichte van de ontvangst sterkte van het netwerk.

Het laatste deel daalt de batterij extreem sterk (bijna vertikale lijn), daarbij heb ik een app gedownload (via 3G) om deze screenshot te maken en het screenshot naar mezelf gemailed. Het deel na het laden en voor deze sterke daling stond alle dataverkeer dus uit.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OKLD1ZHosGUKwrmhHWZLfwuB/full.jpg

Gedurende een hele korte periode zie ik op deze afbeelding wel dat de telefoon echt zou slapen, tijdens deze periode loopt de batterij wel zichtbaar minder snel leeg. Helaas kan ik niet via BBS achterhalen wat het dan is dat er actief is en blijft zelfs wanneer zowel data als wifi uitgeschakeld zijn.
Maar ook daarbij vraag ik me af of ook hier de daling niet nog te sterk is voor wat gebruikelijk zou moeten zijn.

[ Voor 49% gewijzigd door JDVB op 28-05-2013 10:18 ]

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Voor screenshots heb je geen app nodig, dat kan met power+vol down ;)

In BBS zijn vooral Partial Wakelock, Alarms en Process je grootste vrienden. Maak daar eens screenshots van en post die hier. Of post een BBS log dump in het betreffende topic op XDA.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Señor Sjon
Je hebt ontzettend veel wakelocks. Die balk is bijna continu aan. Bij mij is die echt een stuk minder gevuld.

Sync je met push en 10 accounts ofzo?

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Topicstarter
Senor Sjon schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 10:16:
Je hebt ontzettend veel wakelocks. Die balk is bijna continu aan. Bij mij is die echt een stuk minder gevuld.

Sync je met push en 10 accounts ofzo?
Na het laden, geen wifi, geen dataverkeer. 2 accounts die gesynced worden via push. Kernel Wakelock (dus inclusief partial wakelocks) volgens BBS slechts 10 minuten na het laden tot het maken van de screenshot

• Señor Sjon
Het ziet er bij mij een stuk rustiger uit in ieder geval. Ik heb sync staan op:
Exchange:
Synct mail, agenda, contactpersonen, agenda compleet, mail alleen laatste twee weken.
1 uur in piektijd van ma-vr van 7-18, rest handmatig.

Mailserver eigen maiil:
Synct mail
30 min in piektijd van ma-zo van 08.00-22.00, rest elke vier uur.

Als er brand is, bellen ze wel. Push is imo vrij onnodig.

Edit, ook ingesteld staan dat ie max 3x probeert te verzenden als een mail niet lukt.

[ Voor 16% gewijzigd door Señor Sjon op 28-05-2013 10:36 ]

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Topicstarter
Maar het lijkt me niet dat met push aan de accuduur plots naar minder dan 24 uur moet gaan.
Vandaag wederom zonder wifi en zonder dataverkeer, dan houdt de telefoon het toch een aardig stuk langer uit.
Van de eerste twee en een half uur een paar screenshots en de BBS log.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jU1BCDndDjMCanZroHWHCnl1/full.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fTTyyjxZq47sjnHa98S0wBqy/full.jpg

• Señor Sjon
Mij valt de alarmmanager van Samsung Go op?

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Topicstarter
1 seconde wakelock? Lijkt me niet dat dit schokkend is.
Wat mij opvalt is dat volgens de afbeelding de telefoon ongeveer 1 uur wakker is, en volgens de log 4 minuut en 15 seconden.
Ofwel, er is een oorzaak dat de telefoon wakker is welke BBS niet kan vinden.
De root functies van BBS heb ik net aangezet, dus of deze meer duidelijkheid gaan bieden moet nog blijken.

Wat mij bij de screenshot opvalt is dat er nu een langere periode was waarin de telefoon echt lijkt te hebben geslapen, waarbij het batterijverbruik ook normaal leek. Dat dit mogelijk is was ik reeds achtergekomen doordat met video kijken ook een normale gebruiksduur mogelijk is.

• Señor Sjon
Het lijkt dat BBS het niet kan vinden, want het zijn inderdaad lange wakelocks. Ik heb nu GSAm batterij monitor en die vind ik vrij duidelijk, ook met handige widgets (inschatting resttijd accu e.d.)

Het lijkt bijna wel of er een sync 'vast zit' Misschien door rare tekens in een mail, contactpersoon of afspraak? Probeer het eens zonder accountsync? Blijft ie dan lang goed, dan één van de twee accounts aanzetten en opnieuw testen. Het lijkt me dat het daarin ergens zit, je zal namelijk niet de eerste zijn.

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Topicstarter
Ik heb 2 exchange accounts, beide nu op handmatig gezet (al lijkt het me sowiso dat ie niet zal (proberen) te syncen wanneer dataverkeer niet mogelijk is.
Ook de google sync uitgezet (calender etc.).

Al vind ik dit een vreemd verhaal, exchange services komen namelijk gewoon in BBS voor wanneer ik dataverkeer en of wifi aanzet.
Als het al ergens op zou kunnen hangen lijkt het mij eerder mijn google account te zijn (geen e-mail, die gebruik ik niet en is altijd uitgeschakeld). Dan zou het dus aan ofwel contacten ofwel de agenda liggen.

En die beide vallen toch wel onder mijn favoriete onderdelen op android.

De synchronisatie is hiervoor nu dus uitgeschakeld, alleen whatsapp synced nog, omdat ik daarvoor geen instelling heb gevonden waarin ik de interval daarvan kan aanpassen. Al kom ik deze in BBS ook niet tegen wanneer data en wifi uitstaan.

Mocht google zelf proberen te syncen terwijl dataverkeer niet mogelijk is, dan noem ik dat toch een serieuze bug, wat ik me eigenlijk ook niet voor kan stellen dat Google zo een stomme fout zou maken.

[ Voor 10% gewijzigd door JDVB op 28-05-2013 11:37 ]

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-11 21:14
Je maakt mooie analyses en ik hoop dat je eruit komt.
Mijn s2 heb ik voorzien van Cyanogenmod en daarmee is mijn accutijd bijna verdubbeld!
Ik haalde net wel/niet 2 dagen (met mijn gebruik)

Ik gebruik tegenwoordig veel meer wifi en dat kost zeker meer accu merk ik, 's avonds 12 uur zit die boven de 50% maar daar heb ik de volgende dag niks meer aan als die dan sochtends op 42% ofzo staat.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Nu je je toestel toch geroot hebt, installeer gelijk even Greenify en Autostart Manager.

Met de eerste knikker je bepaalde apps automatisch (en indien nodig) in slaapstand nadat je je scherm uit doet. De tweede app kan je gebruiken om het automatisch starten van Maps uit te schakelen.

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Topicstarter
Ik had een poosje geleden tich apps op disabled gezet, ook dat had geen merkaar vershil gemaakt.
Apps disabelen (en van andere de autostart aangepast) via gemini app manager.

Greenify lijkt me inderdaad een mooie app welke ik zeker ga uitproberen, al lijkt het mij dat wanneer een app schuldig is aan een wakelock dat deze dan in BBS zichtbaar zou moeten zijn.

Hoe het dan kan dat ik in de batterij statistieken zie dat mijn telefoon een uur wakker was en BBS slechts enkele minuten daarvan terug kan vinden is me een raadsel.

Op dit moment zegt BBS dat de telefoon 25 minuten wakker is geweest, de baterij statistieken laten een heel ander beeld zien. Sinds de vorige screenshots heb ik account sync uitgezet (advies Senor Sjon), ik zie in hoeveelheid wakker zijn geen verschil.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mwpTU41ALyn9Od5GZHAE7juV/full.jpg
Screenshot
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
===================
General Information
===================
BetterBatteryStats version: 1.13.4.0
Creation Date: 2013-05-28 13:48:31
Statistic Type: Unplugged to Current
Since 5 h 51 m 9 s 
VERSION.RELEASE: 4.1.2
BRAND: samsung
DEVICE: GT-I9100
MANUFACTURER: samsung
MODEL: GT-I9100
OS.VERSION: 3.0.31-889555
BOOTLOADER: unknown
HARDWARE: smdk4210
FINGERPRINT: samsung/GT-I9100/GT-I9100:4.1.2/JZO54K/I9100XWLSD:user/release-keys
ID: JZO54K
TAGS: release-keys
USER: dpi
PRODUCT: GT-I9100
RADIO: I9100XXLS8
Rooted: true
============
Battery Info
============
Level lost [%]: Bat.: -25% (100% to 75%) [4,3%/h]
Voltage lost [mV]: (4150-3900) [42,7%/h]
===========
Other Usage
===========
Deep Sleep (): 5 h 29 m 54 s  (19794 s) Ratio: 94,0%
Awake (): 21 m 14 s  (1274 s) Ratio: 6,0%
Screen On (): 12 m 41 s  (761 s) Ratio: 3,6%
Phone On (): 48 s  (48 s) Ratio: 0,0%
No Data Connection (): 5 h  (18000 s) Ratio: 3,1%
No or Unknown Signal (): 5 h  (18000 s) Ratio: 3,1%
Good Signal (): 49 m 47 s  (2987 s) Ratio: 14,2%
Screen dark (): 53 s  (53 s) Ratio: 0,3%
Screen medium (): 7 m 49 s  (469 s) Ratio: 0,1%
Screen bright (): 3 m 58 s  (238 s) Ratio: 0,0%
=========
Wakelocks
=========
MAIL_SERVICE (com.android.exchange.Exchange-services): 1 m 59 s  (119 s) Count:89 23,3%
AudioOut_2 (1013): 40 s  (40 s) Count:11 7,9%
ActivityManager-Launch (Android-systeem): 36 s  (36 s) Count:124 7,0%
AlarmManager (Android-systeem): 12 s  (12 s) Count:324 2,4%
BBS_WAKELOCK_WHILE_SAVING_REF (com.asksven.betterbatterystats_xdaedition.BetterBatteryStats): 12 s  (12 s) Count:10 2,4%
RILJ (Telefoon): 10 s  (10 s) Count:168 2,0%
PhoneWindowManager.mBroadcastWakeLock (Android-systeem): 5 s  (5 s) Count:138 1,0%
AlarmManager (com.samsung.go.Samsung GO): 4 s  (4 s) Count:327 0,8%
*sync*_com.android.calendar_Account {name=6b3f729aaa8832335b356e69756ebb7f, type=com.google} (com.google.android.syncadapters.calendar.Google Agenda synchroniseren): 3 s  (3 s) Count:8 0,8%
*backup* (Android-systeem): 3 s  (3 s) Count:180 0,7%
AlarmManager (com.android.exchange.Exchange-services): 2 s  (2 s) Count:139 0,5%
SyncLoopWakeLock (Android-systeem): 2 s  (2 s) Count:415 0,5%
AlarmManager (com.asksven.betterbatterystats_xdaedition.BetterBatteryStats): 2 s  (2 s) Count:19 0,5%
sleep_broadcast (Android-systeem): 2 s  (2 s) Count:164 0,4%
Event Log Service (Google Services): 1 s  (1 s) Count:25 0,4%
GSM (Telefoon): 1 s  (1 s) Count:11 0,3%
AlarmManager (Telefoon): 1 s  (1 s) Count:10 0,3%
*sync*_com.android.calendar_Account {name=6b3f729aaa8832335b356e69756ebb7f, type=com.android.exchange} (com.android.exchange.Exchange-services): 1 s  (1 s) Count:7 0,2%
*sync*_gmail-ls_Account {name=6b3f729aaa8832335b356e69756ebb7f, type=com.google} (com.google.android.gm.Gmail): 1 s  (1 s) Count:1 0,2%
show keyguard (Android-systeem): 1 s  (1 s) Count:7 0,2%
================
Kernel Wakelocks 
================
"multipdp" (): 3 m 39 s  (219 s) Cnt:(c/wc/ec)26/0/26 1,0%
"l2_hsic" (): 2 m 57 s  (177 s) Cnt:(c/wc/ec)396/75/396 0,8%
"secril_fd-interface" (): 2 m 8 s  (128 s) Cnt:(c/wc/ec)38/0/0 0,6%
"PowerManagerService" (): 1 m 40 s  (100 s) Cnt:(c/wc/ec)694/0/0 0,5%
"radio-interface" (): 1 m 17 s  (77 s) Cnt:(c/wc/ec)102/0/0 0,4%
"umts_ipc0" (): 1 m 6 s  (66 s) Cnt:(c/wc/ec)186/0/186 0,3%
"sec-battery-monitor" (): 60 s  (60 s) Cnt:(c/wc/ec)190/83/0 0,3%
"alarm_rtc" (): 55 s  (55 s) Cnt:(c/wc/ec)95/0/17 0,3%
"alarm" (): 51 s  (51 s) Cnt:(c/wc/ec)499/0/0 0,2%
"AudioOutLock" (): 25 s  (25 s) Cnt:(c/wc/ec)9/0/0 0,1%
"rpm_hsic" (): 18 s  (18 s) Cnt:(c/wc/ec)214/0/0 0,1%
"tx_hsic" (): 14 s  (14 s) Cnt:(c/wc/ec)1609/0/0 0,1%
"prx_wake_lock" (): 3 s  (3 s) Cnt:(c/wc/ec)2/1/2 0,0%
"power-supply" (): 1 s  (1 s) Cnt:(c/wc/ec)82/0/0 -0,0%
"sync_system" (): 1 s  (1 s) Cnt:(c/wc/ec)9/0/0 0,0%
"secril_fmt-interface" ():  (0 s) Cnt:(c/wc/ec)933/0/0 0,0%
"vib_present" ():  (0 s) Cnt:(c/wc/ec)109/0/0 0,0%
"ApmCommand" ():  (0 s) Cnt:(c/wc/ec)53/0/0 0,0%
"KeyEvents" ():  (0 s) Cnt:(c/wc/ec)4016/0/0 0,0%
"mmc1_detect" ():  (0 s) Cnt:(c/wc/ec)192/0/0 0,0%
"mmc0_detect" ():  (0 s) Cnt:(c/wc/ec)192/0/0 0,0%
======================
Alarms (requires root)
======================
No reference unplugged was saved yet, plug/unplug you phone (): Wakeups: 0

======================
Network (requires root)
======================
-1 () (No reference unplugged was saved yet, plug/unplug you phone): 1.0 Bytes 100,0%
==========
CPU States
==========
1,2 GHz (): 2 m 46 s  0,8%
1 GHz (): 29 s  0,1%
800 MHz (): 2 m 29 s  0,7%
500 MHz (): 3 m 34 s  1,0%
200 MHz (): 11 m 54 s  3,4%
Deep Sleep (): 5 h 29 m 54 s  94,0%
==================
Reference overview
==================
ref_boot: Reference ref_boot created 45 s  (Wl: 9 elements; KWl: 9elements; NetS: null; Alrm: null; Proc: 1 elements; Oth: 6 elements; CPU: 4 elements)
ref_unplugged: Reference ref_unplugged created 6 d 9 h 37 m 38 s  (Wl: 0 elements; KWl: 34elements; NetS: null; Alrm: null; Proc: 0 elements; Oth: 6 elements; CPU: 6 elements)
ref_charged: Reference ref_charged created 6 d 9 h 37 m 38 s  (Wl: 0 elements; KWl: 34elements; NetS: null; Alrm: null; Proc: 0 elements; Oth: 6 elements; CPU: 6 elements)
ref_current: Reference ref_current created 6 d 15 h 28 m 47 s  (Wl: 20 elements; KWl: 34elements; NetS: 32 elements; Alrm: 13 elements; Proc: 7 elements; Oth: 11 elements; CPU: 6 elements)

[ Voor 76% gewijzigd door JDVB op 28-05-2013 14:15 ]

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Je hebt heel veel services uitgeschakeld. Dat kan juist ook voor problemen zorgen. Ik zou helemaal opnieuw beginnen. Dus: schone installatie van een custom, zip-alligned rom. Als je close to stock wil blijven, dan zou ik voor NEAT of Wanam gaan.

Gebruik een close to stock kernel, zoals Philz.

- Schakel Fast Dormancy uit (je hebt immers T-Mobile).
- Schakel locatie services uit
- Disable auto start van Maps
- Installeer Greenify en gebruik dit alleen op user-apps die je niet wil laten syncen/pushen
- Eventueel kan je power saving mode aanzetten
- Als je exchange email niet gebruikt, dan zou ik exchange en email bevriezen

Zelf knikker ik ook altijd Zinio, Samsung cloud, wppnsync of iets dergelijks, KIES, samsung TTS eraf.

Het is even werk, maar wellicht biedt dat de oplossing?!

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Topicstarter
Met een zip-aligned rom was ik begonnen, de liteningrom.
Omdat ik met deze rom de exact zelfde problemen had (ook na een factory reset) was ik terug gegaan naar een stock kernel. (poosje terug)
Met de stock kernel had ik dezelfde problemen, de stock kernel (4.0.3 dacht ik) verder bijgewerkt naar 4.1.2 en nog steeds dezelfde problemen (OTA bijgewerkt).
Bij de reparatie hebben ze deze versie opnieuw geïnstalleerd wat opnieuw gebeurd is bij de tweede poging ter reparatie aan te bieden.
Deze telefoon heb ik nu 8-9 maanden oid (toen was de lightningrom nog voldoende actueel imo).

De lightningrom wordt inmiddels niet meer bijgewerkt, wat de reden was om deze niet opnieuw uit te proberen. Alle features die ik handig vond uit de lightningrom zitten ondertussen in de stockrom, wat voor mij reden was geen andere custom rom uit te proberen.

Ik vraag me af of ik nu voldoende zelf uitgeprobeerd heb om bij het ten derde male opsturen ter reparatie voldoende serieus genomen te worden zodat men daar zelf tot de conclusie kan komen dat de accuduur ondermaats is.
Het eerste uur (ongeveer 68 minuten volgens de screenshot) heb ik overigens wel vaker een laag verbruik gezien, wat later (na loskoppelen van de lader) niet te reproduceren is. Wellicht is dit iets wat een clue kan zijn richting het vinden van het probleem, dat zou ook verklaren waarom het video kijken goed gewerkt heeft (1 uur video geprobeerd)

Ik kan nog een factory reset doen, zonder apps te restoren, mijn google account opnieuw instellen en account sync uit te zetten na de contactpersonen over te halen en vervolgens kijken wat de batterijduur doet zonder wifi/data verkeer. Wanneer ik dit doe, lijkt me dat ik een standby tijd moet kunnen halen van een week. Het beste wat ik tot nu toe gezien heb is de 3,2% per uur van eerder, waarbij het eerste uur echte deep sleep heeft plaats gevonden.
Zonder data/wifi zijn locatieservices en fast dormancy sowiso niet actief lijkt me.

Ik kan ook een andere custom rom uitproberen, wanneer deze het goed doet is in principe geen reparatie benodigd echter, werkt dit niet, of kom ik er mbv deze rom achter waarom dit niet werkt, lijkt het me dat ik die motivatie niet kan meenemen naar de reparateur (vanwege garantie die dan eventueel vervalt).
Ik twijfel of dit nodig zal zijn om toch geholpen te kunnen worden. Mijn vorige S2 heeft het onder de zelfde omstandigheden namelijk wel goed gedaan, ook die had de lightningrom draaiend.

• Señor Sjon
Probeer eens een schoon toestel zonder de gekoppelde accounts. Want dat is de enige constante in elke keer je problemen. Het eerste uur gaat goed, dan is ie nog aan het syncen en heeft ie de fout er nog niet ingezet..

En toch verdenk ik een contactpersoon, (herhalings)item in je agenda of taak met bv een verkeerd leesteken. Mijn NAS heeft er ook weleens ruzie mee.

Misschien vergezocht, maar ook een rotte vervangingsaccu gebruikt? Even zoeken naar het optimaal traineren van je accu, want dat kan ook nog het probleem zijn. Dat Android de capaciteit niet goed ziet en daarom dat ie snel achteruit gaat.

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Senor Sjon schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 16:10:

En toch verdenk ik een contactpersoon, (herhalings)item in je agenda of taak met bv een verkeerd leesteken. Mijn NAS heeft er ook weleens ruzie mee.
Loop op een PC / laptop de volledige contactenlijst, taken en agenda items eens kritisch door. Weet niet hoeveel contacten je hebt, maar dit zou inderdaad de oplossing kunnen bieden.

• thefal
Het is jammer dat je de eerste keer niet de screenshot hebt gemaakt met de percentages. De 2e keer dat je hebt gepost zie ik dat Scherm 43% inneemt en Android systeem maar 6. Dit is ongeveer de verhouding die je wilt hebben. Soms is het zo dat Android systeem de hoogste is zoals in de screenshot die ik heb geplaatst. Dat is een bekend probleem, and a possible solution if you are rooted can be found here: http://gs3.wonderhowto.co...oid-system-usage-0142361/

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Topicstarter
Ik doe nu een factory reset, zal tot morgen eind van de dag geen accounts instellen, geen apps, helemaal niets.
Mijn contactpersonen ben ik vaker langsgelopen, zie daar geen vreemde dingen.

Maar mocht het daar ergens inzitten, dan niet in de Agenda, want deze wordt ook naar de telefoon van mijn vrouw gesynced (uitgezonderd verjaardagen contactpersonen). Mijn vrouw deed gisteren haar telefoon na 3 dagen en 10 uur aan de lader, een galaxy Y. Daar dus geen enkel probleem (daar werken de optimalisaties voor de batterij meer dan goed.)
Accu nu op 46%, eens kijken hoe snel/langzaam deze zonder enige setting of account leeg loopt.

Mocht hier het probleem niet inzitten, dan gaat mijn account er terug op en zet ik er een app op welke continue een filmpje zal blijven afspelen tot de accu echt leeg is. Dit kan helaas niet in veilige modus, of werkt dat wel wanneer ik een app promoot naar system app?

• Señor Sjon
Dat is de pest ook, het kan ook in de opmerkingen o.i.d. staan. Wij zijn op kantoor van mailadres gewisseld en allemaal een nieuw exchange account (fusie) dus het was ook een feest met de agenda en contactpersonen..

Kijk ook bij de opmerkingen e.d. en doe dit bij voorkeur op je telefoon zelf. Meer dan eens herkent je computer het leesteken wel, maar Android niet. Wat ik al zei, ik heb dit met mijn NAS gehad (uit mijn hoofd een omgekeerd vraagteken ergens bij een MP3). Mooi dat ie niet zomaar weg te krijgen was.

• thefal
Als je toch je toch een Custom ROM hebt, kijk dan vooral even naar de link die ik stuurde, als het probleem inderdaad verband houdt met "Android systeem" is dit in 5 minuten op te lossen als je geroot bent ;)

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Topicstarter
Senor Sjon schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 16:26:
Dat is de pest ook, het kan ook in de opmerkingen o.i.d. staan. Wij zijn op kantoor van mailadres gewisseld en allemaal een nieuw exchange account (fusie) dus het was ook een feest met de agenda en contactpersonen..

Kijk ook bij de opmerkingen e.d. en doe dit bij voorkeur op je telefoon zelf. Meer dan eens herkent je computer het leesteken wel, maar Android niet. Wat ik al zei, ik heb dit met mijn NAS gehad (uit mijn hoofd een omgekeerd vraagteken ergens bij een MP3). Mooi dat ie niet zomaar weg te krijgen was.
Maar, dat is uitgesloten indien mijn verbruik ook zonder enig account ingesteld te hebben niet naar normale waarden terug zakt.

Het eerste uur is vaker normaal, wederom heb ik dataverkeer en wifi uitstaan (ook best nutteloos zonder accounts en met een PC met internet in de buurt om mee te browsen).
Ik verwacht dat de apps welke ik wel had niet voor het verbruik zouden zorgen (die waren zichtbaar in BBS) en de overige zaken buiten mijn accounts om gelijk zijn gebleven.

Dus als verbruik nu normaal is, dan moet het komen door een van de 4 accounts welke ik ingesteld had (google, hotmail (exchange), werk (exchange) of whatsapp). Dit verwacht ik echter niet, dezelfde accounts zijn namelijk ook op mijn vorige S2 actief geweest en ik heb bij mijn weten geen vreemde conversie gedaan oid.
Is het verbruik zoals ik verwacht net zo hoog als met accounts, dan is het in ieder geval wel weer iets wat uitgesloten is.

Wat ik nu gedaan heb is dus factory reset, geen accounts ingevuld, batterij percentage weergeven aangevinkt, wifi dataverkeer, gps, bluetooth, locatieservices en sync uitgezet en verder piept ie nu nog over een software update welke ingesteld zou moeten worden.
Die laat ik lekker staan en ga kijken wat er nu gebeurt, ik ben nu dus niet geroot, BBS gaf toch niet aan welke app er schuldig was dus dat soort apps helpen toch ook niet dus niets geïnstalleerd.

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Topicstarter
thefal schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 16:31:
Als je toch je toch een Custom ROM hebt, kijk dan vooral even naar de link die ik stuurde, als het probleem inderdaad verband houdt met "Android systeem" is dit in 5 minuten op te lossen als je geroot bent ;)
Over het algemeen staat het beeldscherm aangegeven als grootste verbruiker.
Zit het probleem hem niet in de accounts dan root ik alsnog opnieuw (voor firewall, BBS etc.) en zal ik controleren of de genoemde service in cpu verbruik getoond wordt (wat me vreemd zou lijken als GPS en locatiegegevens uit staan). Deze service hernoemen kost niet veel moeite en kan ook geen kwaad lijkt me, dus zelfs als deze niet getoond wordt zal ik deze dan hernoemen.

[ Voor 10% gewijzigd door JDVB op 28-05-2013 16:43 ]

• Señor Sjon
Zet je wel Google Now e.d. uit? Die zijn in het begin ook fanatiek. Heb je er een SD-kaart inzitten? Android gaat als slag één die ook mee-indexeren voor media. Dus je verbruik na een reset is in het begin altijd wat hoger.

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Topicstarter
Nu 47 minuten aangeweest, de eerste paar minuten is deze inderdaad wat aan het doen geweest, daarna is ie braaf gaan slapen. Dat indexeren zal dus wel meegevallen zijn :)
Ondanks dat er toch 17GB aan muziek op de SD staat.
(zelfde SD kaart als in mijn vorige S2, maar ook zonder deze kaart was er hetzelfde verbruik, dus daar zat het probleem niet in).
Daarbij is de batterij van 46% naar nu 47% gegaan.

[ Voor 28% gewijzigd door JDVB op 28-05-2013 16:58 ]

• Señor Sjon
We wachten met spanning af, maar ziet er vooralsnog niet verkeerd uit? Als je op den duur accounts gaat toevoegen, doe dit dan één voor één.

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Topicstarter
Maar na een reboot een stijgend batterij percentage zien is niet ongebruikelijk.
Dat heb ik vaker meegemaakt en goede hoop gekregen.
Maar we zullen zien of een laag verbruik nu aanhoudt.

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Topicstarter
Vanacht heeft de telefoon zonder extra apps, zonder accounts kaal na een factory reset 32% accu verloren in 8 uur tijd, nadat deze begonnen was op 100%.
Dus ook dit komt neer op 4% per uur.
Ik kan hier geen screenshot van posten omdat de telefoon nu dus niet geroot is en een combinatie van een volumedown met de power toets geen screenshot oplevert, wanneer ik de toetsencombinatie langer ingedrukt houd start de telefoon opnieuw op.
Voor mij blijft de methode dus rooten en een app erop die het voor me doet.

Was helaas vergeten te controleren waar nu het grootste verbruik in zat volgens de batterij statistieken (en de reboot heeft dit gewist).
Overigens slaapt de telefoon zonder accounts wel (veel) langer, volgens deze statistieken, wat dus niet tot een lager verbruik heeft geleid.

De conclusie is in ieder geval dat de (zoveelste) factory reset nu zonder enig account geen goed resultaat heeft opgeleverd, zelfs zonder wifi en dataverkeer dus 4% per uur wat ik dus ook haal met accounts en wifi en dataverkeer uitgeschakeld.
Ook hierbij geldt het eerste uur het laagste verbruik, daarna een hoger verbruik waarmee ik in totaal dus rond de 20 uur standby uit zou komen.

De enige nog minder functionele variant die ik me kan bedenken is de telefoon zonder sim zonder accounts zonder wifi en dataverkeer stanby laten liggen, dat ga ik nu een aantal uur uitproberen.

Dat het niet aan de sim zelf ligt lijkt me ook duidelijk, dat heb ik ondertussen nu met drie verschillende sim kaarten van twee verschillende providers uitgeprobeerd, met allen een zelfde resultaat. Waarbij dezelfde sims in andere toestellen wel een normaal verbruik opleveren. Verder blijft de telefoon ook zonder sim verbinding houden met een GSM netwerk om een eventuele noodoproep te kunnen doen. Dus zonder sim testen lijkt me nutteloos.

[ Voor 19% gewijzigd door JDVB op 29-05-2013 09:03 ]

• Señor Sjon
Screenshot werkt nog steeds zonder root hoor? Ik heb er zat gemaakt met de S2. Alleen door het automatisme weet ik de combi niet uit mijn hoofd. :+
For all my Samsung S2 user (Epic 4G Touch) if your device is running ICS (Ice Cream Sandwich) Android OS 4.0 use the VOLUME DOWN & POWER BUTTON.

If you’ve recently updated to (Jelly Bean) Android OS 4.1.2 then you are going to use the HOME + POWER BUTTON. You MUST PRESS & HOLD AT THE SAME TIME (2 secs) or the device will power cycle. You’ll know it done cause you’ll hear the camera flash sound and the screen edges will flash white.

Hope this is helpful for those still in limbo
Laatste dader die ik kan verzinnen is een accu die niet de juiste capaciteit aangeeft waardoor ie volgens het OS sneller leegloopt. Kan je de accu in een ander toestel proberen?

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Topicstarter
Home en powerbutton doen het inderdaad wel (screenshot).
Ik zal vanavond de accu met die van mijn zwager omruilen, ik zijn accu (hij houdt het ook makkelijk 2 dagen vol op een lading) hij de mijne.

Aangezien de accounts geen wezenlijk verschil hebben gemaakt heb ik deze terug gezet. Ook is de telefoon opnieuw geroot, greenify is geïnstalleerd, maps zal ik de autorun disabelen.

Een gsiff_daemon heb ik niet in de /system/bin map dus kan ik ook niet hernoemen.
Het lijkt me dan dus ook dat dit niet een probleem kan zijn.

Ik verwacht overigens dat ook dit geen verschil zal maken en mijn mobiel met de accu van mijn zwager even kort mee zal gaan en de mobiel van mijn zwager het twee dagen uit zal houden met mijn accu. Vandaar ook dat ik mijn mobiel reeds twee maal ter reparatie opgestuurd had.
Dit wordt nu namelijk de 3e accu welke ik uit ga proberen, echter slechts de eerste keer dat mijn accu in een andere mobiel gaat.

Hoe dan ook zijn we nu (weer) terug gevallen op dat het enkel aan de hardware kan liggen. Ofwel batterij ofwel de telefoon. Mocht zoals ik verwacht de accu geen verschil maken, dan het volgende:

De reparateur heeft aangeboden een duurtest met het toestel te willen doen en geven aan dat het bij zwaar gebruik inderdaad gebruikelijk is dat deze leeg is na een dag. Maar meer dan dat willen ze niet zeggen over minimale gebruiksduur bij standby.

Mocht na een (volgende?) duurtest van hen blijken dat men daar alsnog vindt dat er geen defect gevonden is ga ik maar eens advies vragen bij Arnoud.

[ Voor 104% gewijzigd door JDVB op 29-05-2013 11:27 ]

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Topicstarter
Nu met de andere accu, was alleen vergeten wifi uit te zetten, dus nu drie uur met andere accu en wifi aan:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KHC9qxAxsSBJD8CZmZqE1Ig2/full.pngAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qlbKcorLeI4WeHMq1EkP7OZu/full.png
Maar met wifi lijkt de telefoon goed te slapen, dus dat lijkt geen enkel probleem te zijn.

Het gat in ontvangst waar de telefoon wakker was, dat was onderweg, maar ook dat lijkt niet een merkbaar verschil te hebben gemaakt in verbruik van de telefoon. Het beeld blijft steeds hetzelfde, het eerste uur gaat goed, daarna ook in deep sleep een aanzienlijk hoger verbruik.

Een respons van mijn zwager of hij met mijn accu nu ook een normale gebruiksduur heeft kan ik nog afwachten, maar het feit dat ik met zijn accu waar hij het 2 dagen mee redt een exact zelfde patroon in verbruik terug zie lijkt mij toch nogmaals de accu uit te sluiten als mogelijke oorzaak van mijn problemen.

Wifi nu weer uit gezet, maar dat zal niet het gewenste verschil in verbruik gaan uitmaken, ik meld mijn telefoon opnieuw aan ter reparatie. Meh, dat ding weer een poos kwijt. Nog even niet, ik ga nog even kijken of ik kan achterhalen wat de wakelock is welke na een uur als eerste optreedt, als ik deze uit zou kunnen schakelen kan ik kijken of de telefoon dan goed gaat functioneren.

Ik stop de telefoon terug aan de lader om die eerste wakelocks te gaan vinden nadat de telefoon van de lader afkomt.
Het zal er wellicht een zijn welke in de eerder geposte BBS stats terug te vinden is. Echter was al duidelijk dat niet alle wakelocks zichtbaar waren, maar wellicht lag dat aan een push service oid en komen die statistieken nu wel overeen nu ik slechts 1x per uur controleer op nieuwe e-mail.

Als BBS de betreffende wakelock kan zien moet het probleem dus zitten in 1 van deze issues (BBS is uitgesloten omdat het verbruik ook zonder BBS veel te hoog is).
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
Wakelocks
=========
AudioOut_2 (1013): 10 s  (10 s) Count:2 15,8%
ActivityManager-Launch (Android-systeem): 5 s  (5 s) Count:24 7,7%
AlarmManager (Android-systeem): 3 s  (3 s) Count:95 5,6%
RILJ (Telefoon): 3 s  (3 s) Count:24 4,9%
PhoneWindowManager.mBroadcastWakeLock (Android-systeem): 3 s  (3 s) Count:32 4,8%
AlarmManager (Telefoon): 1 s  (1 s) Count:1 1,9%
AlarmManager (com.samsung.go.Samsung GO): 1 s  (1 s) Count:81 1,6%
================
Kernel Wakelocks 
================
"l2_hsic" (): 26 s  (26 s) Cnt:(c/wc/ec)68/5/68 0,3%
"alarm_rtc" (): 22 s  (22 s) Cnt:(c/wc/ec)38/0/5 0,3%
"alarm" (): 16 s  (16 s) Cnt:(c/wc/ec)119/0/0 0,2%
"sec-battery-monitor" (): 15 s  (15 s) Cnt:(c/wc/ec)48/37/0 0,2%
"PowerManagerService" (): 12 s  (12 s) Cnt:(c/wc/ec)133/0/0 0,1%
"umts_ipc0" (): 9 s  (9 s) Cnt:(c/wc/ec)30/0/30 0,1%
"radio-interface" (): 7 s  (7 s) Cnt:(c/wc/ec)12/0/0 0,1%
"AudioOutLock" (): 2 s  (2 s) Cnt:(c/wc/ec)2/0/0 0,0%
"rpm_hsic" ():  (0 s) Cnt:(c/wc/ec)22/0/0 0,0%
"power-supply" ():  (0 s) Cnt:(c/wc/ec)-60/0/0 -0,0%
"sync_system" ():  (0 s) Cnt:(c/wc/ec)3/0/0 0,0%
"secril_fmt-interface" ():  (0 s) Cnt:(c/wc/ec)130/0/0 0,0%
"KeyEvents" ():  (0 s) Cnt:(c/wc/ec)849/0/0 0,0%
"mmc1_detect" ():  (0 s) Cnt:(c/wc/ec)48/0/0 0,0%
"tx_hsic" ():  (0 s) Cnt:(c/wc/ec)96/0/0 0,0%
"mmc0_detect" ():  (0 s) Cnt:(c/wc/ec)48/0/0 0,0%
Audio out lijkt me ook uitgesloten gezien deze actief is een oproep e.d. en niet na het uur van de lader af te zijn begint. Wellicht 1 van de alarmen, maar samsung go is hierbij uitgesloten aangezien het verbruik even hoog was ook als deze disabled was.
De hoogste waarschijnlijkheid lijkt mij bij een van de locks met 0 seconden tijd omdat zowel de standaard batterij app van android als BBS niet laten zien dat de telefoon daadwerkelijk wakker is daardoor.
Daardoor zouden slechts 4 KWL's over blijven als schuldige:
code:
1
2
3
4
"secril_fmt-interface" ():  (0 s) Cnt:(c/wc/ec)933/0/0 0,0%
"KeyEvents" ():  (0 s) Cnt:(c/wc/ec)4016/0/0 0,0%
"mmc1_detect" ():  (0 s) Cnt:(c/wc/ec)192/0/0 0,0%
"mmc0_detect" ():  (0 s) Cnt:(c/wc/ec)192/0/0 0,0%
Dit is door de bovenstaande 8 KWL's met 0s te vergelijken met de 6KWL's met nu seconden uit de andere BBS log.
Over de secril_fmt-interface lock vind ik wel een aantal meldingen dat deze serieus issues kan geven, echter worden deze door BBS wel opgemerkt.
KeyEvents lijken me ook vrij normaal en vanaf seconde 0 wanneer ik de powerknop indruk om het scherm uit te doen al aanwezig, dus ook die lijkt me onschuldig.
mmc1_detect mmc0_detect lijken me ook altijd aanwezig te zijn.

Kom ik terug bij de secril_fmt-interface, toch 933 counts zonder dat deze een tijd registreerd, wanneer ik kijk in deze thread kom ik een lagere count tegen met meer seconden. Wellicht is dat toch de culprit.

Waarom zou deze na ongeveer een uur kunnen beginnen en hoe zou ik dat kunnen voorkomen?
Wat doet het uberhaubt en is het noodzakelijk?

Als de secril_fmt-interface ook uitgesloten kan worden, dan valt enkel te achterhalen welke wakelocks er na een uur wel tijd kosten en te kijken of deze uitgeschakeld kunnen worden.
De e-mail is hierbij uitgesloten, ook zonder accounts komt het betreffende probleem namelijk voor.

Resultaat uit dit onderzoek:
Wanneer ik vaker tussentijds verbruik controleer en een BBS export doe, is het verbruik eerder hoger.
Het verschil tussen de eerste en de tweede lijkt de activity manager launch te zijn.

Dus wellicht is de grote boosdoener de activity manager.
Ergens een plek waar ik deze uit kan zetten / dit kan controleren?

[ Voor 83% gewijzigd door JDVB op 30-05-2013 15:37 ]

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Topicstarter
Mijn accu in de telefoon van mijn zwager had een verbruik van 43% opgeleverd in ruim 20 uur.
Dat lijkt me niet schokkend, gezien de telefoon ook gewoon gebruikt is.
Dus mijn accu in zijn telefoon, normaal verbruik, zijn accu in mijn telefoon hetzelfde belaberde verbruik.

Heb een volgende reparatie aangemeld, we zullen zien, ga hem zo opsturen.

Status: 06-06 Ontvangen bij reparatie centrum
Status: 07-06 Reparatie in behandeling
(Dat zou dan betekenen dat de telefoon nu opgeladen wordt om daarna een duurtest uit te voeren)
Nu is het dus hopen dat men het daar met me eens is dat minder dan 24 uur standby zonder accounts, data, wifi, gps, bluetooth en whatever echt te weinig is.
Status: 14-06 Reparatie in behandeling (ofwel ongewijzigd). Hoe lang zal een duurtest duren? Als men zou vinden dat mijn telefoon lang genoeg mee zou gaan zoals deze nu is, zou men dan al wel gereageerd hebben?
Ofwel, zou het geen bericht is goed bericht principe hier opgaan?

Status 18-6: Reparatie in behandeling, reparatie omschrijving, niet gerepareerd retour.
Status 19-6: Reparatie: Mainboard vervangen
Status 19-6: Kwaliteitscontrole wordt uitgevoerd
Status 24-6: Uw reparatie zal zo spoedig mogelijk worden verstuurd :*)

[ Voor 61% gewijzigd door JDVB op 24-06-2013 14:41 . Reden: Update ]

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Topicstarter
Status 18-6: Reparatie in behandeling, reparatie omschrijving, niet gerepareerd retour.

Status is nog steeds in behandeling, maar nu staat er niet gerepareerd retour en garatie op NEE!
Ik wordt hier heel boos van!

Simpel na de 3e reparatiepoging stellen dat ik geen recht heb op garantie nadat men eerst te stom is om te zien dat er iets met het toestel niet in orde is.

Welke vervolgstappen kan ik nu nog nemen?

Reden garatie afwijzing: - (WTF? Geen reden?)

Update:
men beweerd dat de accu het probleem is en daar zit maar 6 maanden garantie op.
Echter doet mijn accu het goed in een ander toestel en 2 andere accu's het niet goed in mijn toestel.

Volgende update:

Het voorgaande is mij verteld via e-mail.
Aangezien ik dit wel heel vreemd vind hing ik al aan de telefoon voordat ik dat antwoord binnen had.
Over de telefoon verteld men mij dat het probleem van garantie erom draait dat dit een buitenlands geleverd toestel is (huh, via telecomlink.nl besteld) waardoor het externe reparatiecentrum geen moederbord kan vervangen.
Men wil nu van mij de aankoopbon ontvangen.
Deze heb ik niet op mijn werk, de orderbevestiging van de aankoop al wel direct doorgestuurd, en ik ga vanavond thuis zoeken naar de bon welke ik bij levering ontvangen heb.

Nadat men deze bon van mij ontvangen heeft gaat men verder kijken naar een oplossing.
Wellicht komt het dus toch nog goed.

Met de bon kan het toestel onder garantie gerepareerd worden.
Begin volgende week zou ik deze gerepareerd retour mogen ontvangen.
Van zulke berichten wordt ik weer helemaal blij!

[ Voor 94% gewijzigd door JDVB op 19-06-2013 11:01 ]

• JDVB

JDVB

✅ ⟵ vinkje

Topicstarter
Telefoon retour, na het doen van noodzakelijke instellingen en het ingeven van mijn accounts en een aantal apps installeren 90% capaciteit.

Een uur verder 86% waarbij er toch wel redelijk wat gebruik gemaakt is van de mobiel.
Maar het meest positieve is dat de batterij grafiek van dit verloop hoekig is, dwz, dat terwijl de telefoon gebruikt wordt het verbruik veel harder daalt dan wanneer niet gebruikt.
Dit was in eerdere screenshots niet of nouwelijks het geval.

Of dit met een langere tijd goed gaat en 5Ghz wifi nu ook weer goed functioneert laat ik nog weten, tot op heden ben ik iig erg positief.

Update:
Na de telefoon nu wat langer gebruikt te hebben werkt deze nu net zo goed als mijn vorige S2.
Aan het einde van een dag licht gebruik heb ik nog 70% accu over.
Dat met wifi, 3G, bluetooth, account synchronisatie en alle apps welke ik voorheen ook had.

In standby levert dat me ongeveer 1,5% accu verbruik per uur op.

Ofwel ik ben weer helemaal blij met de performance van mijn S2.

[ Voor 36% gewijzigd door JDVB op 07-07-2013 12:19 ]

Pagina: 1