Extern inloggen op QNAP heeel traag (door Zyxel modem?)

Pagina: 1
Acties:

• Purn0
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-06 13:43
Ik heb al een aantal jaren een QNAP nas (TS-239 II) staan waar ik af en toe extern op inlog, maar sinds ik een Zyxel modem (Telfort VDSL) heb is de verbinding van buiten naar binnen heel traag, of werkt soms helemaal niet.

Voorheen had ik Ziggo met een Ubee modem. Die stond in bridge mode met daarachter en TP-link 1043, welke DHCP, NAT (port forwarding) en WOL voor zijn rekening nam.
Met dit Zyxel modem zou WOL direct moeten werken, dus heb ik de TP-link eruit gegooid. (opgeruimd staat netjes)

Hoewel ik alle poorten netjes heb geforward naar mijn NAS en de DNS servers van Telfort heb ingevuld, duurt het eeuwen (ok, minuten) als ik bijvoorbeeld de login pagina van mijn NAS probeer te bereiken:
https://paul.myqnapnas.com/cgi-bin/html/login.html

Ik hoop dat iemand me hiermee verder kan helpen. Zijn er tests die ik kan doen, of heeft iemand al een vermoeden waar het probleem zou zitten? Alvast bedankt.

• Miepermans
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Miepermans

BIEM!

Volgens mij gaat er wel meer fout :

Fout 137 (net::ERR_NAME_RESOLUTION_FAILED): Onbekende fout

Ik denk dat je e.e.a. nog na mag kijken ;)

--Edit
Nou okee, dat was flauw.... Maar uhm, route's staan ook allemaal goed ? En geld dat ook voor de gatewayaddressen ?

[ Voor 30% gewijzigd door Miepermans op 19-04-2013 12:15 . Reden: Flauwheid alom ]

• Purn0
Die krijg je als je op de link klikt?
Bij mij wordt er heel langzaam een inlogvenster geladen...
---
Gateway adres in QNAP is IP adres van de router
Route's? Bedoel je daarmee niet de port forwarding instellingen (NAT genoemd in Zyxel modem)
---
Het lijkt erop dat het laden van de pagina's met Mozilla beter doorladen dan met Chrome. Zeker niet snel, maar er is een verschil, zeker omdat chrome soms helemaal niet doorlaadt.

[ Voor 70% gewijzigd door Purn0 op 19-04-2013 13:28 ]

• Purn0
Voor wie toevallig ook een soortgelijk probleem treft:
Telfort heeft toegegeven dat dit probleem vaker gemeld was. Eerst heb ik het Zyxel modem doorgelust aan een TP link 1043 welke ik nog had liggen, maar zonder resultaat.
Ik heb het modem daarna vervangen door een Fritz!box 7340, en nu draait het naar behoren.