Acties:
  • 0 Henk 'm!

• looc
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-07 18:55
Hallo lezers,

Ik weet niet helemaal zeker of dit de juiste forum hiervoor is, maar deze komt het dichts bij.

Heeft iemand hier ervaring met Truecrypt en OS encryption?
Ik wil dit namelijk wel doen, dit gaat natuurlijk wel ten koste van boot snelheid en nog veel meer dingen. Maar ik ben bang dat het teveel aan performance gaat kosten om het useful te maken. Dit samen met het feit dat dat m'n cpu geen AES-Ni ondersteund en geen SSD heeft, kan dit toch wel een behoorlijk probleem worden.

Kan iemand mij hier meer inzicht in geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 07:24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-08 21:46
Tja, wat wil je horen. Of het je (merkbare) performance kost hangt af van je exacte hardware en hoe je je machine gebruikt.

Praktijkvoorbeeldje (dm-crypt AES128 op een E350 zonder AES-NI): ~70 MB sequential read/write (SSD).

Als je CPU sneller is dan dat zit je al snel aan een verwaarloosbare performance hit. Uiteraard wel voor een single cipher mode kiezen, met een cascaded cipher mode lever je waarschijnlijk een stuk meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mijn werklaptop (Toshiba Z830, i5 met SSD) heeft Win7x64 en Bitlocker aanstaan voor het hele OS. Ik heb de data en email op een 30GB Truecrypt volume staan omdat ik niet wil dat inloggende collega's bij data kunnen. Dat werkt zeer acceptabel qua snelheid :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oid
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Oid

heb jaren een NC6000 gehad van HP, deze volledig geencrypt met truecrypt OS.

Geen enkel probleem qua snelheid, gewoon goed te doen. uiteraard geen games e.d. maar office en internet werk is het echt super.

1x was me laptop gecrasht, ik bang data kwijt te zijn, schijfje aan een usb poort gehangen en met truecrypt gemount al mijn data weer beschikbaar, ideaal!