Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Shoot-out - Goedkope Windows Phones

Pagina: 1
Acties:

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
reviews: Shoot-out - Goedkope Windows Phones: veel voor weinig

1. Waarom is bij niet alle testen het android-toestel meegenomen?
2. Waarom hebben jullie een android met singlecore processor gekozen? De WP's hebben een dualcore

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:17
Android? Omdat het een Windows Phone shootout is? Anders was het toch een shootout geweest van telefoons onder €250,-.

• Quacka
Dat begrijp ik, maar iemand met interesse wil graag weten hoe de toestellen scoren tegenover een vergelijkbaar toestel van een vergelijkbare prijs. Ik heb bijvoorbeeld wel ervaring met Android-toestellen en niet in WP-telefoons. Ze zitten nu eenmaal in dezelfde prijsklasse...
Misschien dat de fanboys standaard kiezen voor een besturingssysteem, maar de gemiddelde gebruiker wil gewoon de beste keuze maken.

• Dahwe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-10 23:37
Het volgende kwam wat raar op mij over, waarschijnlijk 1:1 overgenomen van het reviewformat en niet meer naar omgekeken (eerste alinea p.3):
De omstandigheden zijn voor alle iOS-devices dezelfde en uiteraard zijn de Android-toestellen ook zo veel mogelijk in identieke omstandigheden getest.
In deze review zou dat denk ik (heel simpel) moeten zijn:
"De omstandigheden zijn voor alle Windows Phone devices dezelfde."

Even verderop zou een dergelijke zin wel van toepassing zijn:
"Ter referentie staan in de tabel ook de duurdere modellen HTC 8X en Nokia Lumia 920, en nog twee goedkopere Androids van twee van de fabrikanten: de HTC One V en de Huawei Ascend P1, beide met Android 4.0." De Android-toestellen zijn uiteraard zo veel mogelijk in identieke omstandigheden getest.

Zo'n format voor een review is natuurlijk heel handig: het biedt houvast en zorgt voor een consistente indeling van de reviews, maar even nalezen op zulke zaken is natuurlijk wel handig. Het komt helaas vaker voor dat ik het gevoel krijg dat het neerkomt op "even een format invullen en klaar". Los daarvan wil ik benadrukken dat ik inhoudelijk zeker tevreden ben ;)

• pvdberge
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-11 10:34
In het artikel staat dat de goedkopere Windows Phone toestellen (met 512 MB RAM) alles kunnen draaien wat de duurdere toestellen (1 GB RAM) ook kunnen. Dit is niet helemaal waar. Het verschil in compatible apps is bij Windows Phone 8 weliswaar veel kleiner dan bij Windows Phone 7, maar het is nog steeds zo dat bepaalde apps (voornamelijk games, zoals Modern Combat 4) niet draaien op een toestel met 512 MB geheugen.

Zie ook http://msdn.microsoft.com...p/jj681682(v=vs.105).aspx.

• JohnVanZetten
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02 20:10

JohnVanZetten

Man on the run!

Quacka schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 11:09:
Misschien dat de fanboys standaard kiezen voor een besturingssysteem, maar de gemiddelde gebruiker wil gewoon de beste keuze maken.
Off-topic: de gemiddelde gebruiker koopt of een iPhone, of een Samsung Galaxy <insert type>, of pakt gewoon een goedkope die er goed uit ziet. Die maakt zich niet zo druk over OS.

[X] Geschift | [_] Ongeschift

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-11 11:05

arnoudwokke

Redacteur
1. Waarom is bij niet alle testen het android-toestel meegenomen?
Bij welke dan niet? Als het gaat om zaken waarvan ik oude resultaten niet kan gebruiken (zoals foto's van de camera omdat die in oude lichtomstandigheden zijn gemaakt): ik mag niet alle toestellen houden, veel moeten weer terug. Dan moet ik het doen met gegevens in onze benchmarkdatabase :)
2. Waarom hebben jullie een android met singlecore processor gekozen? De WP's hebben een dualcore
Dit is de meest recente midrange-Android-shootout die we hebben gedaan. Het is bijna alweer tijd voor de volgende - en dan zullen de Androids wel dualcore zijn. Ik wacht even tot alles voor het voorjaar is uitgebracht.
Dat begrijp ik, maar iemand met interesse wil graag weten hoe de toestellen scoren tegenover een vergelijkbaar toestel van een vergelijkbare prijs. Ik heb bijvoorbeeld wel ervaring met Android-toestellen en niet in WP-telefoons. Ze zitten nu eenmaal in dezelfde prijsklasse...
Yup. Maar dat is niet waar te maken: een shootout met drie telefoons is 3x het werk van een volledige review - en dan moet ik ook nog zorgen dat de telefoons tegelijk op de redactie zijn voor video, foto's, cameratesten enz. Dat is met drie telefoons al lastig, maar met meer heb je eigenlijk maar een keuze en dat is de telefoons zelf kopen. Helaas krijg ik daar het geld niet voor - dus ik ben afhankelijk van fabrikanten die reviewsamples sturen en die binnen een paar weken weer willen terughebben.
Het volgende kwam wat raar op mij over, waarschijnlijk 1:1 overgenomen van het reviewformat en niet meer naar omgekeken (eerste alinea p.3):
Haha klopt. Verderop schrijf ik al wel bijvoorbeeld dat door de testmethode de Lumia 620 ondanks zijn felle scherm niet in het nadeel is. Het is inderdaad een alinea die ik vaker gebruik: het is zonde om dezelfde informatie telkens opnieuw te moeten schrijven, maar de informatie vind ik essentieel om te begrijpen wat de cijfers betekenen.
Het komt helaas vaker voor dat ik het gevoel krijg dat het neerkomt op "even een format invullen en klaar".
Dat klopt tot op zekere hoogte: we hebben een protocol dat we gebruiken om telefoons te testen. Dat betekent niet dat het een invluloefening is, wel dat we vaste elementen hebben.

• Quacka
oke, bedankt voor de reactie!
Tja, het is wel te begrijpen dat je niet een stapel telefoons hebt liggen voor een vergelijk en dat je dus ook nieuwe testvormen niet opnieuw kunt doen voor eerder gereviewde telefoons. Misschien was het dan beter geweest om helemaal geen vergelijking met een Android te plaatsen. Of in elk geval melden dat de test wat vertekend doordat de processor van de benoemde Android-telefoon een enkele kern heeft.

• witeken
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-11-2021

witeken

nieuwsgierig

@Arnoud

reviews: Shoot-out - Goedkope Windows Phones: veel voor weinig

Volgens mij klopt de grafiek bij Angry Birds openen niet (midden pagina). Bv. 70% van 14.1 is bijna 10, en niet 8.8. De 3 hebben een tijd die telkens +0.1 hoger is, maar dat zie je niet op de grafiek. Tov de L620 lijkt de 8S er langer over te doen dan de L62 tov de W1.

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
De tabellen worden automatisch gegenereerd op basis van de input :)

• witeken

witeken

nieuwsgierig

Maar ze kloppen niet :? ?

“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
De percentages kloppen niet; de staafjes zijn verder prima in verhouding.

• witeken

witeken

nieuwsgierig

En dat moet niet aangepast worden :s?

Tweakblog van de maand

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-11 13:40
In de reactie heb ik het samen met andere ook al gepost maar ik doe het toch nog maar eens opnieuw. De scores die gegeven worden liggen niet helemaal in lijn met andere reviews op T.net. Zoals je vandaag kunt lezen in reviews: Vier overgeklokte HD 7790's getest krijgen non-high-end kaarten ook gewoon de volle mep aan sterren omdat ze goed presteren voor de prijs die ervoor wordt gevraagd. Dit terwijl in de review van de budget Windows Phones de telefoons nergens beter dan 'voldoende' scoren omdat ze worden vergeleken met high-end telefoons.

Het lijkt me het beste om hier één lijn in te trekken want zo wordt het wel erg onduidelijk. Bovendien geeft het een verkeert beeld aan mensen die alleen naar de sterren kijken.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
Zoals je vandaag kunt lezen in reviews: Vier overgeklokte HD 7790's getest krijgen non-high-end kaarten ook gewoon de volle mep aan sterren omdat ze goed presteren voor de prijs die ervoor wordt gevraagd.
Terechte opmerking. Ik ga niet over kaarten en er is inderdaad geen afgesproken lijn voor. Gaan we het eens over hebben :)
Pagina: 1