[iPhone] Whatsapp erg groot door groepsgesprek.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Ik zit al geruime tijd in een groepsgesprek met ongeveer 15 mensen.
Praktisch elke dag worden er filmpjes en foto's naar elkaar gestuurd. Sommige download ik, sommige niet.
Als ik nu bij "gebruik" kijk in het instellingenmenu dan zie ik dat whatsapp bijna 900MB groot aan het worden is. De foto's en filmpjes verwijderen uit de filmrol heeft geen zin.
Ben er zeker van dat dit door dat groepsgesprek komt, aangezien die al dik een jaar aan de gang is.
De oplossing is eigenlijk het groepsgesprek te verlaten en er dan weer bij te komen, maar dat is niet de juiste manier lijkt me.

Iemand een oplossing?

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-09 11:13
Volgens mij kun je dan het beste Whatsapp opnieuw installeren of onder het kopje gebruik de data opnieuw instellen, hiermee ben je echter wel alle berichten en foto's en dergelijke kwijt.

Met de volgende tool/guide kun je o.a de chatlogs backuppen http://www.hongkiat.com/blog/backup-whatsapp-to-computer/

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Dat ik alle berichten, foto's en filmpjes kwijt ben vind ik niet zo'n probleem. Het feit dat ik weer aan de beheerders van groepchats moet vragen om mij weer toe te voegen vind ik minder gezellig.
Ik wil dat graag omzeilen maar toch alle thumbnails e.d. eraf gooien.
Volgens mij zijn groepschats en thumbs onlosmakelijk aan elkaar verbonden

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillPascal
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online

ChillPascal

In the end...

Is dit niet het verbruik gedurende de hele periode dat je whatsapp hebt gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:49
Je kunt als je in de chat zit rechtsboven op info drukken. Als je dan naar beneden gaat druk je op: Gesprek wissen. Dan wordt het gehele gesprek gewist met alle filmpjes en foto's. Dit helpt bij mij altijd om whatsapp kleiner te maken. Maar 900MB is het nooit geworden. Whatsapp wordt bij mij vaak niet groter dan 100Mb. Dus als je regelmatig bij alle chats gewoon het gesprek wist, dan moet als het goed het probleem zijn opgelost.

Mocht je telefoon zijn gejailbreakt. Kun je via iFunbox ook nog wat rommelen in de map van whatsapp, bijvoorbeeld cache weggooien etc.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Kuhr89 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 11:41:
Je kunt als je in de chat zit rechtsboven op info drukken. Als je dan naar beneden gaat druk je op: Gesprek wissen. Dan wordt het gehele gesprek gewist met alle filmpjes en foto's.
Dit was de golden trick, bedankt! :)

p.s. het duurde letterlijk 4 minuten voordat alles verwijderd was. Dan weet je ook meteen hoeveel ellende in die groep gepost is haha

[ Voor 17% gewijzigd door kaos001 op 19-04-2013 11:54 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-09 22:51
Misschien een tip om het automatisch downloaden van afbeeldingen en filmpjes uit te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-09 08:45
Dat laatste kan bij de laatste versie niet meer kwam ik achter :(
Optie om het uit te zetten is er bij mij uitgehaald, daar baal ik behoorlijk van, maar misschien komt ie ooit weer terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zethiel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-09 11:13
Banshee schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 14:57:
Dat laatste kan bij de laatste versie niet meer kwam ik achter :(
Optie om het uit te zetten is er bij mij uitgehaald, daar baal ik behoorlijk van, maar misschien komt ie ooit weer terug :)
Bij mij nog wel gewoon hoor, staat onder geavanceerd.

Steam | Last.fm | PSN : Theriat | Battle.net : Cepheus#2233 | Pokemon GO : 9609 4532 0149

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronk
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Als je een jailbreak heb kun je met iFile of dergelijke naar een settings xml gaan van whatsapp. Het exacte pad weet ik niet meer. Daarin kun je het tonen van de optie "automatisch downloaden" aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntraXxX
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Zethiel schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 15:38:
[...]

Bij mij nog wel gewoon hoor, staat onder geavanceerd.
Staat er bij mij ook nog gewoon, maar volgens mij heeft de een de optie wel en de ander de optie niet. Heel raar in ieder geval. Want ik heb wel vaker gelezen dat iemand die optie niet meer had opeens.

Poor man wanna be rich, rich man wanna be king And a king ain't satisfied till he rules everything.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Kuhr89 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 11:41:
Je kunt als je in de chat zit rechtsboven op info drukken. Als je dan naar beneden gaat druk je op: Gesprek wissen. Dan wordt het gehele gesprek gewist met alle filmpjes en foto's.
Je kunt op die plek (rechtsboven --> info) ook kiezen voor 'Bekijk alle media'. Van daaruit kan je ook alle foto's en video's wegdonderen maar blijft je gesprek zelf wel bewaard. TS geeft aan dat dat geen verschil maakt voor het gebruik volgens mij geeft dat tabblad enkel aan wat er verzonden en ontvangen is, niet wat er daadwerkelijk op de telefoon staat?

[ Voor 16% gewijzigd door Rupie op 23-04-2013 19:02 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-09 22:22

ijskonijn

Now MOVE!

Je kunt ook naar "Instellingen" en dan helemaal naar beneden scrollen daar staat een knop "Wis alle gesprekken". Doe ik regelmatig, dan hoef je niet elke groep apart af te gaan maar gooit hij alle gesprekken leeg. Hij sluit de chats hierbij niet af dus je blijft gewoon in de groepen zitten

[ Voor 38% gewijzigd door ijskonijn op 24-04-2013 10:40 ]

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ga naar instellingen > geavanceerd > verwijder mijn account nogmaals verwijder mijn account en dan vul je 06 opnieuw in klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
ijskonijn schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:38:
Je kunt ook naar "Instellingen" en dan helemaal naar beneden scrollen daar staat een knop "Wis alle gesprekken". Doe ik regelmatig, dan hoef je niet elke groep apart af te gaan maar gooit hij alle gesprekken leeg. Hij sluit de chats hierbij niet af dus je blijft gewoon in de groepen zitten
Dit is de beste oplossing.
Je kan wel "automatisch download" uitzetten (welke al uit stond), maar daarmee haal je nog niet je gesprekken en thumbnails weg, die er juist voor zorgen dat het zo groot wordt.

Sidenote : het was ook niet een beetje groot, maar echt vréselijk groot :7

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Maar zoals aangegeven, als ik op de locatie kijk die jij aangeeft zie ik wat er aan data verstuurd en ontvangen is, maar dat zegt toch niets over hoeveel de applicatie zelf qua ruimte in beslag neemt?

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1