Verwijderd

Topicstarter
Heb het volgende probleem: Sinds een week of 2 maakt mijn PC veel meer geluid dan normaal. Ik dacht dat het mijn opstart harde schijf was en heb het tot gister, toen het geluid steeds luider werd, afgedaan met, ik vervang de harde schijf binnenkort wel eens. Gister werd het echter zo erg, dat ik - te laat waarschijnlijk - besloot er wat aan te gaan doen.
PC opnieuw opgestart, naar het "bios" toe, en wat zag ik daar, de CPU temperatuur was 86 graden. PC gelijk uitgedaan, nieuwe koeler op de CPU geplaatst, en daarna opnieuw opgestart.
Alles wordt tijdens het opstarten netjes gededecteerd, geheugen, cpu, etc. etc., maar als Windows 8 op start, zie ik het blauwe windows/vlaggetje scherm, met daaronder de ronddraaiende bolletjes. Na een seconde of 30 stopt het draaien van de bolletjes, en blijft de pc zo staan, uren en uren.
Ik heb een I7-2600k processor, 4x4GB Corsair Vengeance en een asus p8p67 pro mobo De voeding is een Recom Pro Engine M850II. Verder een Asus graka (5770) en 6 sata schijven.
Heb alle geheugen modules stuk voor stuk geprobeerd, alle hd's losgekoppeld, zelfs vanaf USB-stick opnieuw geprobeerd W8 te installeren, maar dan gebeurd precies hetzelfde als hier eerder beschreven.
Wie kan me een tip geven waar verder te zoeken?

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Shunt

Boe

CPU cooler schoon maken?

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Is de temperatuur nog altijd +70°C?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Verwijderd

Topicstarter
De temperatuur is nu rond de 52 graden met de nieuw geplaatste Arctic Freezer 13.

• Schumaster
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-02 11:13
Probeer met een bootstick/cd eens de SMART waardes van je harddisk uit te lezen, en plaats deze hier

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Shunt

Boe

Helemaal overheen gelezen. Nja het zou dus zomaar kunnen dat je CPU beschadgid is tijdens de veel te hoge temperaturen. 80 tot 90 graden idle zou mogelijk zo rond de 100 of 120 onder mid load zijn of hoger onder full load.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Rhizosis
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-11-2025
Heb je safe mode geprobeerd? Kan natuurlijk ook liggen aan de bootbestanden van Win 8. Hoeft niet persé hardwarematig te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Probeer nu via USB stick Ubuntu te installeren. Heb de Run vanaf USB-stick gekozen, en Ububtu werkt goed!
Waarom Ubuntu wel, en W8 niet? :)
Ik kan zelfs W8 niet - met een met Rufus gemaakte opstart ub-stick - met een originele MS Iso niet opnieuw installeren. Dan blijven de ronddraaiende bolletjes na een seconde of 30 weer stil staan.
En nee, ik wil geen Linux :) Ik wil bij W8 blijven :)

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Probeer eens Windows 7. Nooit geschoten is altijd mis

Johann Sebastian Bach

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu bezig Ubuntu te installeren op de HD, kijken of dat sowieso gaat.
Mocht dat lukken, dan ga ik toch eens even kijken weer naar Windows 7.

• midy922
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-12-2025

Verwijderd

Topicstarter
Krijg continue Hard Resetting Link tijdens de resizing van de installatie prtitie. Maar het installeren loopt wel door, kan alleen Grub niet installeren.
Het is gelukt, ik denk dat mijn startup HD niet helemaal goed is ivm de bovenstaande meldingen. Hoe kan ik dt checken?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2013 12:33 ]

• ThePowershift
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-12-2025

ThePowershift

De Vakidioot

Je startup disk checken met chrystal disk info.

Werkt ook hier tadeloos, en momenteel hangt er weer een disk aan de chrystal disk info, systeem weigert door te starten.... :P

Greetz, ThePowershift

Pagina: 1