Machine image'n, EFI -> Legacy BIOS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-09 09:18
Beste Tweakers,

Ik heb hier een machine staan die ik 1:1 wil image'n naar een andere machine.
Dit wou ik doen met Acronis True Image, deze heeft de functie om de 'drivers' eruit te halen.
Hierdoor kan succesvol het image worden geplaatst op de nieuwe machine, met achteraf de drivers installeren.

Het volgende probleem;
De oude machine heeft een UEFI bios.
De nieuwe machine heeft een Legacy bios.

Hierdoor ziet hij de partitietabellen(?) niet goed?

Hoe kan ik dit oplossen? Dit probleem komt helaas, zelden voor.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-10 14:10
Ik zou je probleem niet durven oplossen, misschien kun je het proberen via Ghost? Standaard geinstalleerd op hirens 15.2? Dit heb ik eerder gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-10 13:51
Is het niet zo dat die naar je eigen woorden oude machine met een UEFI bios ook geïnstalleerd is in UEFI modus (waardoor er dus in plaats van een MBR schijfindeling voor je Windows schijf een GPT indeling voor je Windows schijf is aangemaakt).

Het is met een legacy bios namelijk niet mogelijk om van schijven te booten die een GPT indeling hebben, dit is pas sinds (U)EFI bios mogelijk.

Als wat ik zeg waar is, is oplossen niet echt mogelijk behalve dat je mogelijk Windows opnieuw kan installeren en dan vanuit de image zo veel mogelijk files terugzet op de Windows partitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
xcopy /cherky en bcdboot vanuit WinPE.
Zo heb ik destijds veel tussen UEFI en BIOS geswitched. Wel op het nieuwe systeem MBR partities maken.

Bij UEFI is in Windows het enige verschil met legacyboot de winboot.efi / winboot.exe file, dus je kunt een image zo overzetten.

[ Voor 57% gewijzigd door Trommelrem op 21-04-2013 15:45 ]