8560w videokaart upgrade

Pagina: 1
Acties:

• rutger465
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-03 13:34
Beste medetweakers,

ik wil graag de videokaart van mijn HP 8560W upgraden.
Op dit moment zit er een AMD M5950 Firepro in.

Weet iemand of deze laptop uit te breiden is met een ander MXM kaart? (behalve de nvidia varianten die voor de 8560w zijn gemaakt.)

Dit met het doel om wat betere prestatie's in games te halen.

Volgens mij moet dit , als ik het juiste type mxm heb gewoon lukken, als de kaart maar niet meer verbruikt dan de huidige 35watt?

heeft iemand hier ervaring mee, en dan met name hp laptops (ik weet niet of ze het e.e.a. blokkeren in de bios)

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:37

XanderDrake

Build the future!

Als je het mij vraagt zijn er twee mogelijkheden. Inderdaad een MXM kaart kan je doen, maar die kunnen vrij duur zijn en een heel gedoe om in je laptop te krijgen (niet te vergeten je garantie komt te vervallen).

Wat je ook kan doen is een onbenutte PCI-E mini slot vullen met dit dingetje: http://www.hwtools.net/jpg/PE4L-PM060A.jpg
Of deze in je ExpressCard bus: http://www.hwtools.net/jpg/PE4L_ver2.1_1.jpg

Dan heb je gewoon een PCI-E 2.0 1x of 2x slot voor een echte, externe GPU die goedkoper is en een heel stuk sneller. Bestel het hier:
http://www.hwtools.net/Adapter/PE4L%20V2.1.html

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:24
Voor zover ik weet kan je niet zomaar de videokaart vervangen.

De Bios is gelocked op de 3 kaarten waar de laptop oorspronkelijk mee uitkwam. Die kaarten moeten ook nog eens HP branded zijn willen ze het doen.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-02 14:56

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Die adapter is wel interessant. Maar helaas kan je die niet in Europa krijgen. Het concept is wel interessant :)

• rutger465
dat ziet er inderdaad best goed uit, wist niet van het bestaan af:o

probleem daarvan is denk ik dat je een externe monitor nodig hebt, en niet standaard op je laptopscherm.....

ik ga vanmiddag maar even hp bellen denk, vragen of dit in hun bios gelocked is, of datze de vrij kunne geven na de garantietermijn, net als simlocks^^

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:37

XanderDrake

Build the future!

Mr_gadget schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 10:31:
Die adapter is wel interessant. Maar helaas kan je die niet in Europa krijgen. Het concept is wel interessant :)
Die is vast wel *ergens* te halen. Ebay ofzo.
Is ook niet eens super high tech, ik ben verbaast dat er nog geen Chinese variant van is. Misschien te kleine markt?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• rutger465
hmm net even gechat met een indier van hp support:)

HIj vertelde mij dat dit niet geblokkeerd wordt in de bios, maar dat het moederbord checkt of de videokaart ondersteund wordt.

Weinig kans dus...

Blijf het raar vinden dat ze dit kosten wat kost blokkeren, waarom niet gewoon een paar stickers in de laptop zodat nagekeken kan worden of de videokaart ooit vervangen is? dan kan ik zelf me gang gaan na de garantieperiode...:(

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1