Draadloos signaal zwak in maisonnette

Pagina: 1
Acties:

• Sylver84
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 28-11 11:11
Heren tweakers,

Mijn vers gekochte maisonnette is een drama als het gaat om draadloos signaal.

Op de begane grond heb ik een Sitecom X3 router staan. Beneden op -1 een 2de router linksys type kaartje is weg. Sorry. Deze is bedraad verbonden met de X3, heb ik op -1 goed signaal. Op de begane grond is het bagger. Op 3m van de X3 haal ik net aan 20mb draadloos,met mijn ziggo alles in 1 plus. Van de 60 mis ik dus 40. Beneden is het volle snelheid.

De ps3 die op 12 meter in mijn dochterder slaapkamer staat heeft ook verbinding problemen. De kamer is gescheiden van de router door 2 muren. De ps3 is overigens bedraad aangesloten op de X3.

Misschien ook wel handig om te melden. Op de X3 heb ik een netwerk en op de linksys een andere. Ik gok dat beide netwerken ruzie maken met elkaar.

De oplossing die ik zelf in gedachten heb is om er 1 netwerk van te maken en de linksys de deur uit te doen ipv daarvan een powerline adapter setje naar beneden met accespoint functie. Ik weet alleen niet hoe ik beneden dan een draadloos signaal kan krijgen. Daarvoor is mijn kennis mbt powerline adapters te beperkt.

Op de X3 zijn 2 laptops en 2 smartphones en 2 tablets draadloos aan het werk. Beneden 1 laptop en een printer. Misschien die ook upgraden?

Ben al in de weer geweest net de plaatsing van de router, maakt wel enig verschil kwa snelheid maar blijft kwa functie traag als we allemaal thuis zijn.

Kunnen en willen jullie mij helpen?

Groetjes

Asus GL703VM

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Sowieso zijn sitecom routers naar mijn mening alles behalve goed. Ik zou het eens met een andere router proberen. Wat ik ook wel vaker van mensen hoor is dat Airport Extreme's van Apple enorm goed bereik schijnen te hebben, maar dat hangt maar van de bouw van je huis af. Iets van metaal in de muren wil snel roet in het eten gooien.

Heb je bovendien last van omringende netwerken, ooit al eens met inSSIDer gekeken?

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• Sylver84
ShadowAS1 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 09:24:
Sowieso zijn sitecom routers naar mijn mening alles behalve goed. Ik zou het eens met een andere router proberen. Wat ik ook wel vaker van mensen hoor is dat Airport Extreme's van Apple enorm goed bereik schijnen te hebben, maar dat hangt maar van de bouw van je huis af. Iets van metaal in de muren wil snel roet in het eten gooien.

Heb je bovendien last van omringende netwerken, ooit al eens met inSSIDer gekeken?
Inssider gaf heel veel verkeer. Vooral kanaal 1+5 heb de sitecom op 9 staan. Deze deel ik met me buurman 4 huize verder.

De maisonnette is uit 1965. Allemaal beton.

Dat ik dus 2 verschillende netwerken heb hangen maakt dus ook niet uit?

Groetjes

Asus GL703VM

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-11 17:12
ShadowAS1 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 09:24:

Over die AE van Apple, ik heb hem gehad, leuk ding, maar zo spannend was het ook niet. Draai nu met twee Netgear WNDR3700's. Een in de meterkast, en een op de bovenverdieping. Zelfde SSID, ander channel. Werkt als een tierelier. Beste oplossing imho (de twee AP's in roaming, niet perse de Netgears natuurlijk).

• ShadowAS1

ShadowAS1

IT Security Nerd

Euhm, ik volg je zo niet helemaal meer. Zou je je informatie wat overzichtelijker willen weergeven? En een Screenshot van inSSIDer is dan ook wel handig.

Wat je ook moet weten

Als netwerk 1 op kanaal 1 staat, dan zal je netwerk 2 op kanaal 6 moeten hebben, en netwerk 3 op kanaal 11

anders stoort het met elkaar

Want elk kanaal (op de 2,4Ghz Band) heeft een breedte van 5Mhz

Dus in de praktijk worden en 4 kanalen in beslag genomen, iets wat je ook ziet in inSSIDer

Edit: even een grafische weergave van mn uitleg:
Afbeeldingslocatie: http://www.moonblinkwifi.com/misc_images/80211-frequency-channel-map.JPG

[ Voor 13% gewijzigd door ShadowAS1 op 19-04-2013 09:53 ]

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• UltraSub
Zo moeilijk is dat toch niet? Wat ik beschreef is een default roaming setup.
2 AP's, beide zelfde SSID, beide geef je ze een ander kanaal. Resultaat is dat je beneden op het AP beneden zit, met goede dekking, en als je naar boven loopt op het AP aldaar zit, dus ook goede dekking.
http://www.dd-wrt.com/wik...cess_Point#Roaming_access

• ShadowAS1

ShadowAS1

IT Security Nerd

UltraSub schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 09:45:
Zo moeilijk is dat toch niet? Wat ik beschreef is een default roaming setup.
2 AP's, beide zelfde SSID, beide geef je ze een ander kanaal. Resultaat is dat je beneden op het AP beneden zit, met goede dekking, en als je naar boven loopt op het AP aldaar zit, dus ook goede dekking.
http://www.dd-wrt.com/wik...cess_Point#Roaming_access
UltraSub, ik had het over Sylver z'n uitleg, niet over die van jou ;)

• UltraSub
Ahh, lol :+

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ShadowAS1 schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 09:41:
Euhm, ik volg je zo niet helemaal meer. Zou je je informatie wat overzichtelijker willen weergeven? En een Screenshot van inSSIDer is dan ook wel handig.

Wat je ook moet weten

Als netwerk 1 op kanaal 1 staat, dan zal je netwerk 2 op kanaal 6 moeten hebben, en netwerk 3 op kanaal 11

anders stoort het met elkaar

Want elk kanaal (op de 2,4Ghz Band) heeft een breedte van 20Mhz 5Mhz

Dus in de praktijk worden en 4 kanalen in beslag genomen, iets wat je ook ziet in inSSIDer

Edit: even een grafische weergave van mn uitleg:
[afbeelding]
mooie uitleg. 1 foutje though corrected it
(en zodra je 300n gebruikt wordt de totale bandbreedte40Mhz breed) dat komt namelijk niet echt duideijk naar voren

[ Voor 6% gewijzigd door Fish op 19-04-2013 09:53 ]

Iperf

• ShadowAS1

ShadowAS1

IT Security Nerd

fish schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 09:51:
[...]

mooie uitleg. 1 foutje though corrected it
(en zodra je 300n gebruikt wordt het 40Mhz breed)
Aaah, thanks :) heb het verbeterd

• Sylver84
Screenshot daarvan wordt lastig. Ben op me werk.

De info mbt netwerk 1 en 2 op verschillende kanalen wil ik wel proberen. Die staan op hhetzelfde kanaal nummer 9.

Mbt het overzichtelijk maken. Zal dat op de laptop doen en daarbij de screenshot toevoegen. Zo'n overzicht maken op me telefoon is lastig en tijdrovend. Op de laptop gaat dat makkelijk

Asus GL703VM

• Sylver84
Heren het is opgelost.

Netwerken dezelfde naam gegeven en beide op ander kanaal. Werkt nu super. Helemaal geweldig dank jullie wel !

Asus GL703VM

• Pietjebelll
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-12 14:50
Fijn dat het werkt. Om nog even op je powerline idee een reactie te mogen geven: Ik heb nu in mijn huis powerline adapters gelegd. Ik moet zeggen dat ik hier niet heel tevreden over ben. De adapters zouden 500mbit moeten halen, maar ik haal op de eerste verdieping nog maar 60mbit (en dat is een draadloze adapter waar ik ook nog niet heel tevreden over ben).

• ShadowAS1

ShadowAS1

IT Security Nerd

@Pietjebelll: Hou er wel rekening mee dat dit van huis tot huis verschilt. En die 500mbit is een ideale snelheid. Er zijn met powerline zo ontzettend veel factoren die roet in het eten gooien

Pagina: 1